Cultura digital
Tendències i cultura digital a Catalunya

Antònia Folguera
A pocs dies de la inauguració del Sónar 2022, les oficines d’aquest gran festival de música avançada es troben en plena ebullició, amb totes les sales de reunions ocupades i desenes de professionals immersos en una activitat intensa i clarament motivadora. Antònia Folguera, comissària del Sónar+D, ens rep en aquell espai de vibracions màgiques i ens confessa que sent la mateixa emoció per l’estrena que la primera vegada. El congrés de tecnologies creatives que conviu amb els concerts del festival prepara noves experiències trencadores de l’art digital, potenciant les presentacions amb nous escenaris i formats.
Barcelona recupera el format presencial del Sónar després de dos anys de pandèmia i això vol dir que hi ha moltes ganes de festival. Quines novetats heu preparat per al Sónar+D?
I pel que fa als continguts, podríem dir que les creacions relacionades amb la tecnologia Web 3 i Intel·ligència Artificial ocupen un lloc especialment destacat?
També li doneu molta rellevància a la bioacústica. Ens pots avançar alguna cosa?
El Sònar+D també ens permet entendre millor el que veiem als escenaris del festival de música?

I aquesta suma de talents genera també una bona oportunitat per al networking…
Són ja 29 anys de Sónar i una dècada de Sónar+D. Com ho feu per seguir sorprenent al públic?
Gent més jove, prioritàriament?
Què ens provoca la música electrònica? Quines sensacions o emocions creus que ens activa?
I quan et va començar a captivar aquesta música?
Però vas començar a la ràdio…
I continues en aquest mitjà?
Com va sorgir la vessant de comissariat?
I després d’uns quants anys al capdavant del Sónar+D, se senten els mateixos nervis abans de l’estrena?
Estefania Redondo
Periodista