Panoràmic és el festival que explora la relació entre el cinema, la fotografia i les noves formes d’imatges, i promou i incentiva la recerca de nous llenguatges i narratives audiovisuals. Panoràmic és el festival que explora la relació entre el cinema, la fotografia i les noves formes d’imatges, i promou i incentiva la recerca de nous llenguatges i narratives audiovisuals. Panoràmic és el festival que explora la relació entre el cinema, la fotografia i les noves formes d’imatges, i promou i incentiva la recerca de nous llenguatges i narratives audiovisuals. Neix amb vocació de fer pedagogia crítica de la imatge adreçada a uns públics cada cop més immersos en entorns visuals i per tant amb una voluntat de servei.
Panoràmic proposa un espai de coneixement i reflexió entre la imatger fixe i la imatge en moviment. I ho fa desplegant tots els àmbits on la imatge se’ns va present, és a dir, a través de projeccions de llargmetratges i curtmetratges, vídeo, videoinstal•lacions, vídeojocs, mappings, exposicions, tallers, conferències, workshops, TV, instal•lacions, arxius, bibliografia, fotollibres o projectes interactius entre d’altres.
Panoràmic Lab és la nova obertura artística i d’aprenentatge creada dins del context del festival Panoràmic. Unes jornades que tenen com objectiu el coneixement i la difusió de les arts digitals dins de l’àmbit de la imatge i que promoguin la innovació cultural i creativa.
Panoràmic Lab són unes jornades professionals amb l’objectiu d’explorar la vinculació entre la creació digital i la cultura visual, alhora que vol buscar fórmules pedagògiques que facin apropar aquest continguts a públics escolars i/o més generalistes.
En aquestes jornades es vol explorar a través de la creativitat les noves eines de la imatge. Volem donar a conèixer com s’implementen a la cultura visual aspectes tant diversos com el 3D, el Videomapping, VR entorn virtual, l’AR, la programació i/o la intel·ligència artificial. Ha arrbiat una nova manera de crear imatge i la volem explicar.