Fresc & Freak: maig 21

Fresc & Freak és una secció mensual que vol recollir notícies curioses, estranyes, divertides, i potser no directament relacionades amb la tecnologia però sí amb el món transmèdia i amb la innovació, amb un resultat freak i creatiu.

Autor de 'Ready Player One' confirma si la secuela está en desarrollo o noRecordeu que us vam explicar què eren els metaversos i com estaven esdevenint una de les tendències que veuríem anar a més? Doncs aquí ho tenim. Epic Games, l’empresa creadora de Fortnite i del motor de programació de videojos Unreal, ha aixecat 1.000 milions de dòlars d’un grup d’inversors, amb Sony al capdavant, per crear un metavers, un univers paral·lel al món físic on podrem “viure” i interrelacionar-nos. Aquest és un dels somnis de Tim Sweeney, cofundador d’Epic Games, qui imagina un nombre infinit de mons interconnectats en el qual cada persona hi hagi com existeix en el món real, amb una presència persistent que evoluciona a través de tots aquests planetes. A més, Sweeney vol que propietat d’aquest metavers, o sigui, dels objectes i mons que creïn els usuaris, sigui sempre de les persones o entitats que els hagin creat o comprat. En aquest blog us parlem sovint de robots, i també de robots humanoides (i us hem explicat què és l’Uncanny Valley que fa que ens resultin tan inquietants). Ara us portem la Cleo, una robot del tipus Mesmer creat per l’empresa britànica Engineered Arts. L’empresa fa robots sofisticats adreçats a parcs d’atraccions, experiències interactives en esdeveniments i museus. El Mesmer, es caracteritza per les seves múltiples articulacions als braços, canell i coll i cinc rotacions a cada espatlla que permeten al robot realitzar gestos subtils de llenguatge corporal. Per demostrar la seva gran capacitat expressiva n’han fet una prova en la qual canta “My Heart Will Go On” imitant la Celine Dion. Tot plegat molt inquietant. Mireu el vídeo i penseu en Titànic!
Si seguiu aquest blog ja coneixereu el Pepper, un robot que, segons afirmen els seus creadors “pot percebre les emocions i porta alegria a la vida de la gent”.  El Pepper pot parlar, escoltar, fer gestos, ballar i interactuar amb la gent en temps real. Amb la tauleta incorporada es pot reproduir contingut específic i informatiu. En resum: és un bon guia de museu, com ja fa temps van descobrir a l’Smithsonian. Ara és el Museu Europeu d’Art Contemporani (MEAM) de Barcelona qui ha comptat amb la col·laboració de Pepper per acompanyar els visitants en el seu recorregut de l’exposició Women Painting. Per ara el Pepper no parla català però l’empresa afirma que està buscant la forma d’incorporar-lo. Virtual fitting rooms of the future - Universitat de BarcelonaMés notícies que passen a casa nostra! No sabem si us agrada anar a comprar roba, si us sentiu bé a l’emprovador mirant-vos a un mirall a un pam i amb una llum infame. Potser preferiríeu emprovar-vos la roba a casa de manera digital però que realment s’adapti al vostre cos i pugueu valorar-ne l’efecte. En aquest cas, us agradarà saber que uns investigadors del CVC i la UB ens han posat aquesta possibilitat més a prop amb el projecte CLOTH3D. Han creat la base de dades més gran per simular de manera realista el moviment i els plecs de peces de roba sobre el cos humà. Per això han creat uns patrons humans realistes i els han afegit roba. Mitjançant renderització han generat imatges tenint en compte la forma, la postura i la talla de la persona i la il·luminació del lloc. La mateixa cura han tingut amb els diferents teixits de la roba, de forma que es pot veure la caiguda que fa i com s’adapta al cos.
Dapper Labs incursiona en los NFT de celebridades con GeniesGenies, la companyia de tecnologia d’avatars més gran del món, i Warner Music Group (WMG), la multinacional americana del sector de la música, s’han associat per donar vida a la llista d’artistes de WMG com a avatars. Genies, que ha construït avatars per a molts famosos, ha llançat recentment el seu nou SDK NFT 3D Avatar i Digital Wearables, que permetrà als artistes de WMG crear i distribuir éssers virtuals que arribin als fans a través de plataformes immersives i metaversos. Els artistes podran vendre objectes digitals exclusius d’edició limitada (roba, accessoris, tatuatges) als avatars Genie dels seus fans, objectes que els permetran recordar moments clau de la seva vida, com una cançó o el llançament d’un àlbum. Una vegada que un usuari crea el seu propi Genie, pot utilitzar-lo a totes les xarxes socials mitjançant la recent col·laboració de Genies amb Giphy. “Tant la música com els avatars proporcionen als humans la capacitat d’expressar plenament les seves autèntiques personalitats. Els artistes, com a icones culturals, no han d’estar limitats pel món real. Aquesta associació els permet submergir-se en el fantàstic àmbit del metavers i construir connexions noves, directes i autèntiques amb els seus seguidors i fans ”, va dir Akash Nigam, CEO de Genies. Warner Music es ahora un inversor en la plataforma virtual de conciertos Wave – EzAnime.netI seguim amb el tema de Warner i els artistes virtuals! Han vist la importància que està prenent el sector dels videojocs. “Al final, tot es dirigeix cap als videojocs. És el futur de l’entreteniment “, va declarar a Billboard Oana Ruxandra, directora digital de Warner Music Group. Així que la companyia ha anunciat que inverteix en Wave, la plataforma de concerts virtuals que anteriorment va atreure inversions de figures com Tencent, Justin Bieber, The Weeknd i el cofundador de Twitch, Kevin Lin. A més, Warner i altres empreses han invertit 520M€ a la plataforma de jocs socials Roblox. Per si no coneixeu Roblox, és una plataforma de videojocs multijugador en línia en la qual els usuaris poden crear els seus móns virtuals, amb una base de més de 31 milions d’usuaris globals actius diaris.

“La pandèmia ha fet créixer la demanda d’esdeveniments de streaming en viu en 2D i 3D, i hem posat en marxa amb èxit concerts virtuals en plataformes com Wave XR, Roblox i Fortnite”, va dir el CEO de Warner, Steve Cooper. “Els videojocs seran el 2025 un mercat de centenars de milers de milions de dòlars, i es troben entre els sectors de mitjans digitals de més ràpid creixement, així que ens hem posicionat per forjar associacions significatives dins d’aquesta comunitat”.

A side by side of Brendan McCann wearing his dress and the supplies he used to make it
La Gala del Metés un esdeveniment benèfic que se celebra cada any al Metropolitant Art Museum de Nova York i que dona inici a l’exposició de moda anual de l’Institut del Vestit. Un esdeveniment on es poden veure grans creacions del mon de la moda i que aixeca expectació passions. Un dels seus fans és McCann. Tot i que enguany no hi va haver catifa vermella, McCann, de 28 anys, no es va voler perdre el gran moment i es va crear un vestit especial per a l’ocasió. Es va fer un conjunt d’inspiració científica relacionat amb la pandèmia i el llançament de la vacuna, només amb articles que tenia a casa.El resultat va ser un vestit amb un cos fet de tiretes i una faldilla feta amb cartells decorats per semblar targetes de vacunes. Al cap duia una xeringa que va fer amb una coberta de taula de plàstic i poliestirè. I per completar l’outfit, una bossa de mà on en comptes de Fendi s’hi podia llegir Fauci en honor del doctor americà responsable de malalties contagioses, ple dels donuts que rebia la gent que s’anava a vacunar.
Inauguran una muestra del "Guernica" de Picasso recreado en chocolatePer commemorar el 84è aniversari del bombardeig de Gernika, un grup de pastissers del País Basc han creat una versió de la gran obra de Picasso a mida real però feta totalment en xocolata.

Uns 40 especialistes en xocolata de l’associació Euskal Gozogileak (Xocolateres Basques) van construir una rèplica a mida real de l’obra. Van recrear les figures i les pinzellades del pintor en diferents tipus de xocolata a partir de 14 parts. Per fer aquesta rajola enorme, de 7,70m de base per 3,50m d’alçada, van utilitzar 500 kg de xocolata. El vídeo mostra els pastissers escalfant la xocolata, fent els dibuixos amb pipetes i aerògrafs per aconseguir els ombrejats i les formes i per aconseguir una peça que sigui sòlida i durable.

La peça es va exposar en un primer moment a Gernika dins els actes de record de les víctimes del bombardeig, però està previst que itinerari per diferents espais i localitats.


Els alumnes de la SI Newhouse School of Public Communications, l’escola de comunicacions de la Universitat de Syracuse, han creat una campanya fictícia de publicitat d’una suposada nova funció de WhatsApp que vol lluitar contra l’ansietat que ens comporta estar constantment connectats. On Hold by Whatsapp crea espais físics sense cobertura, i a més compta amb una sèrie de merchandising que visibilitza la depressió i l’ansietat. Una bonica iniciativa que qui sap si algun dia WhatsApp inclourà en la seva aplicació!
Tres enginyers islandesos han creat una aplicació per tal que es pugui saber si aquella persona que t’està tirant la canya i amb la qual voldries iniciar una relació és família. L’aplicació està creada a partir d’una base de dades genètica, Íslendingabók, que podríem traduir com ‘El llibre dels islandesos’ i és una mena d’arbre genealògic de la gent d’Islàndia, una petita illa amb 360.000 habitants que és fàcil que estigui emparentats entre ells. A Islàndia, doncs, quan coneixen algú a una festa només han de fer xocar els mòbils per saber si són família… i decidir què fan. Tot i que l’app ja te un temps, ara s’ha fet popular perquè Elon Musk en va parlar a la seva aparició a SNL.

Marisol López

Leave a Reply