Saps quins han estat els continguts digitals més populars el 2020?

Els motors de cerca, les xarxes socials i l’entorn 2.0 ja s’han convertit en els nostres companys inseparables que ens proporcionen entreteniment i informació de forma diària.  Aquest any més que mai hem dedicat gran part del nostre temps a descobrir discos i vídeos i a tornar a consumir els nostres continguts preferits. Us portem un repàs de les tendències que ens han fet més lleuger un 2020 confús i fortament marcat pel consum massiu de cultura, sobretot en format digital. 

Vídeos de YouTube

Qui no ha passat massa temps veient vídeos de YouTube? Qui no ha entrat en la voràgine de continguts recomanats fins altes hores de la matinada? La plataforma ens proposa entreteniment i alhora ens permet pujar les nostres pròpies creacions. També ens ofereix un feed de vídeos relacionats entre sí i ens avisa de les tendències de la nostra regió. A falta del mític YouTube Rewind portem els vídeos que  han entrat al top de visualitzacions aquest any.

Entrevista a Miquel Montoro a La Resistencia, de Movistar + 

El programa més bandarra de la graella televisiva actual convida al seu atrotinat plató a Miquel Montoro, una de les personalitats protagonistes i imprevistes d’aquest any. Sorprèn l’espontaneïtat de Montoro, que funciona perfectament amb el dinamisme del format i la simpatia del presentador. 

60 Days Build Millionaire Underground Pool House 

Al llarg de setze minuts som testimonis del feixuc procés de construcció d’una piscina de luxe mentre sona un fil musical èpic. Utilitzant materials i elements poc sofisticats, Mr. Tfue aconsegueix una proesa considerable després de seixanta dies de feina tenaç. El constructor gaudeix d’un merescut bany enmig de la naturalesa ara amb un tema musical que s’acosta més al misticisme. 

Reaccionando a mis memes #5 de AuronPlay 

AuronPlay, amb més de vint-i-sis milions de subscriptors, fa un balanç dels mems més divertits i absurds que els seus seguidors li fan arribar a través de les xarxes socials. Aquest celebrat format té un total de cinc entregues i l’últim es posiciona al número tres de la llista. 

Us deixem amb la llista completa del rànquing dels vídeos més vistos el 2020.

Escoltes a Spotify 

La música és una eina molt poderosa i la utilitzem a totes hores per cantar, canviar el nostre estat anímic o fer les tasques de la casa més suportables. Que haguéssim fet aquest 2020 sense música? No hem trepitjat gaire les discoteques però han abundat els gèneres ballables vinculats a la festa com ara el reggaeton, el trap i el pop.

La plataforma de música en streaming més potent del moment també aposta per fer un balanç dels artistes, les cançons i els podcasts més escoltats aquest any. En aquesta llista de Spotify podeu gaudir un cop més dels hits més escoltats del 2020. 

Podcasts

D’altra banda, els podcast també han estat una font d’entreteniment important. 2020 ha estat l’any del ressorgiment del gènere radiofònic a través de plataformes com iVoox i Spreaker. Aquest són dos dels formats amb més volum d’oients al territori espanyol i de forma global respectivament.

El tàndem còmic més popular del nostre país torna a batre rècords amb la vuitena temporada de Nadie Sabe Nada. Andreu Buenafuente i Berto Romero proposen un capítol setmanal carregat d’humor, ocurrències, imitacions i una peça musical com a forma de clausura. Gairebé cinquanta minuts de contingut basat en les propostes i comentaris dels propis oients del programa, sobre els quals els presentadors improvisen i expliquen divertides anècdotes. 

 

The Joe Rogan Experience és un podcast conduït pel presentador i còmic nord-americà Joe Rogan, que conversa amb diferents personalitats del món de la política, l’entreteniment, la informació, la ciència i l’esport durant aproximadament tres hores. Des del passat setembre el programa està disponible a la plataforma Spotify. El format ha estat el més escoltat de forma mundial, col·locant-se en el lloc número u de la llista. 

També recollim el 2020 Podcast Hall of Fame proposat per Spotify, on podeu escoltar els formats de parla anglosaxona més consumits.

Cerques de Google 

Què dir del motor de cerca més cèlebre d’internet? Tots nosaltres hi accedim moltes vegades al llarg del dia. El fem servir per tal de comprovar dades, mantenir-nos connectats amb la realitat i consultar qualsevol tipus d’informació concreta. El passat 2020, les cerques s’han concentrat al voltant dels neguits i dels dubtes envers l’escenari pandèmic. Han abundat doncs paraules com COVID-19, coronavirus, símptomes, actualització COVID, queda’t a casa, estat d’alarma o mots relacionats amb les conseqüències més immediates de caire econòmic i laboral com per exemple erte temporal i sepe erte.

Google Espanya proposa una síntesis de l’any i amb l’ajuda de l’actriu Ana Milán fa un balanç de les preguntes i els conceptes més consultats en aquest repàs de menys de cinc minuts en clau d’humor.

Els gifs més compartits

Us mostrem alguns dels gifs més compartits de l’any a nivell global, on trobem mostres d’afecte en abundància en un món marcat per la pandèmia i l’aïllament. També observem il·lustracions i mems irònics que es barregen amb expressions positives i d’amor virtual, molt necessàries en els temps que corren. Utilitzem imatges en moviment per representar el nostre estat d’ànim o respondre missatges de forma enginyosa. El format gif es torna cada vegada més popular ja que resulta una forma de comunicació divertida i eficaç.

Aquí uns quants exemples i una llista dels més compartits.


Keep Your Distance de William Garratt


We Will Get Through This de Into Action


2020 Trash de Robert E Blackmon

El fenomen TikTok 

No podíem acabar el repàs de l’any sense mencionar la sensació del moment al panorama 2.0. TikTok s’ha proclamat la plataforma reina durant períodes de confinament i avorriment. Els vídeos tenen una durada d’entre quinze i seixanta segons i triomfa sobretot entre la població jove. Podríem dir que és filla d’altres plataformes com Musical.ly o l’oblidada Vine. És impossible abastar el contingut emès per aquest flux d’intercanvi vertiginós de coreografies, cançons virals i altres ítems random. Us deixem una anàlisi dels continguts i els perfils més visitats a nivell global. 

 

Judith Trench

Leave a Reply