Fresc & Freak: novembre 20

Fresc & Freak és una secció mensual que vol recollir notícies curioses, estranyes, divertides, i potser no directament relacionades amb la tecnologia però sí amb el món transmèdia i amb la innovació, amb un resultat freak i creatiu.

Segurament coneixereu el joc de moda, l’Among Us. Un joc col·laboratiu per mòbil que acumula 90 milions de descàrregues. El videojoc està ambientat en una nau espacial on els jugadors han de fer unes tasques. Però un dels jugadors és un impostor i per guanyar ha d’assassinar els altres sense ser descobert. Un joc molt divertit amb una imatge senzilla i funcional. Un grup d’actors han creat un documental que recrea les situacions del joc, amb escenaris realistes i una molt bona producció. I amb un impostor, és clar! Si sou fans del joc, no us perdeu el curtmetratge!!!

Aquest robot, el Monster Wolf, està instal·lat a la ciutat de Takikawa (Hokkaido, Japó) i la seva funció és evitar els atacs dels óssos, fent moviments i sorolls. 157 persones van ser atacades pels óssos el 2019. Però des que es van instal·lar els Monster Wolves, no s’ha produït cap atac, segons informa The Guardian. Els ossos negres i els llops solien compartir les regions del centre i del nord del Japó, però els llops es van extingir per la caça. En certa manera, els robollops són els seus fantasmes moderns.

Continuem veient exemples de com els videojocs posen dins els seus continguts participacions d’artistes musicals. En aquest cas, el youtuber especialitzat en Fifa @NonoLoko10 ha trobat la imatge de Dua Lipa com una potencial jugadora en la versió Volta del Fifa 21, la versió de futbol de carrer del famós videojoc. També s’hi trobaran altres personatges com Lewis Hamilton o David Beckham.

I parlant de futbol, darrerament s’ha produït una anècdota que posa en qüestió els usos de la intel·ligència artificial. Al partit entre l’Inverness Caledonian Thistle FC i l’Ayr United la realització de la retransmissió televisiva es va deixar a càrrec d’una IA, Pixellot, que seguia la pilota per emetre les imatges més interessants del partit. L’algoritme va confondre la pilota amb el cap calb de l’àrbitre de línia, per la qual cosa els telespectadors es van perdre moltes jugades quan la IA va deixar de seguir la pilota per emetre imatges de l’àrbitre caminant per la banda. Els responsables de l’Inverness ja han comunicat que tornaran a posar humans darrera les càmeres de les retransmissions!


Les eleccions americanes han donat molt de sí pel que fa a mems. Però el que ho ha trencat tot no tenia de protagonista a Trump i es va produir un cop s’havia votat. Va ser la seva assessora espiritual, la predicadora Paula White, que va dirigir una pregària per a la victòria de Trump amb una passió, culpant els esperits demoníacs dels vots a Biden, i un ritme que l’ha fet el centre d’un munt de remixes i mems. No us ho perdeu!

Per celebrar el 25è aniversari de les famoses Nike Air Jordan XI, la companyia de roba esportiva ha creat les Air Jordan XI Adapt, que es corden soles, com les vambes que duia Marty McFly a Retorn al Futur. La tecnologia de cordons Nike Adapt, que funciona amb Blutetooth, ja l’havien fet servir el 2015 en una sabatilles semblants a les de Retorn al Futur.

En aquest mateix blog podeu trobar un post sobre mascaretes anti-covid d’allò més tecnològiques i sorprenents. Però les novetats no s’aturen, i aquí teniu una que ha creat un grup d’investigadors del MIT. Aquest aparell promet, mitjançant tecnologia tèrmica, no filtrar els virus sinó acabar amb ells. Te una malla de coure que s’activa amb la temperatura i que inactiva les partícules virals. Per ara només és un prototip però esperen començar a fer proves aviat.

Us presentem el SkyDrive Cartivator SD-03, un “cotxe volador” japonès que recentment ha completat un vol de proves de quatre minuts a tres metres d’alçada. El fabricant japonès SkyDrive Cartivator parla del SD-03 com un avió elèctric d’enlairament i aterratge vertical (eVTOL). Només pot transportar una persona i és aixecat per  vuit hèlixs. S’apropa el temps de cotxes voladors què tant hem vist a la ciència ficció?

;

L’Oreal Paris i l’agència Virtue han creat Signature Faces, el primer maquillatge digital online. O sigui, només podem veure’n els resultats a Snapchat i Instagrm. Segons Pascal Rotteveel, Director Creatiu Executiu per a Europa Occidental de Virtue, es vol proporcionar una «brillant visió de futur i mostrar el potencial de l’expressió personal digital» en una època en què la majoria d’interaccions socials es realitzen a través d’una pantalla. A veure quan fan l’aplicació per a Zoom i Teams!!!

Això tan esgarrifós és la màscara LED What’s Your Face de Neon Culture, una disfressa programable. Més de 2.000 LEDs permeten decidir ràpidament quina cara de personatge voleu representar en un moment donat mitjançant la nostra única aplicació de bluetooth. La nostra màscara LED What’s Your FACE és lleugera i es pot portar a concerts, festivals, conferències, fires… i potser us poden servir per dinamitzar reunions avorrides.

L’artista japonès Yasuhiro ha creat el “Fastener Ship“, un vaixell de 9 metres d’eslora que te la forma d’una cremallera que obre les aigues. El disseny de Yasuhiro Suzuki formava part del DESIGNART Tokyo 2020 i va sorprendre la gent que passejava pel riu Sumida. A la web del Sumida River Art Project diu: “Si mireu el riu Sumida com flueix suaument, podreu veure com canvia l’aigua per les ones que el vaixell fa a la superfície que reflecteix el cel. Mentre navega el ‘Fastener Ship’, podem veure les diverses formes d’aigua que s’amaguen al nostre voltant”.

El dissenyador Scott Jarvie ha creat la catifa Round Void, que produeix la il·lusió d’un enorme forat a terra. És una catifa dissenyada per enganyar la perspectiva de l’espectador amb l’ús de llum, patró i textura. El disseny es va inspirar en la idea que es podria dissenyar una catifa bidimensional amb un enfocament tridimensional. Si la voleu regalar, la trobareu a DELUPO i té un preu de 200 a 375€.

Marisol López

Leave a Reply