L’aplicació TikTok s’ha convertit des de l’inici de la quarantena en la nova xarxa social de moda. Liderada i consumida per la generació Z ha aconseguit sumar fins a més d’un bilió d’usuaris actius a tot el món. No la coneixes? Impossible! No saps com funciona? Continua llegint!
TikTok és una aplicació xinesa que va aparèixer l’any 2016 i permet als usuaris crear vídeos curts que es poden editar des de la mateixa aplicació. A l’aplicació s’hi troben vídeos de tota mena, encara que cal reconèixer que els desafiaments de ball són els autèntics reis de TikTok. 15 segons de coreografia amb una música enganxosa i una dansa divertida pot fer que el vostre vídeo esdevingui viral i milions de tiktokers us imitin. Clicant aquí podreu seguir els passos per penjar el vostre primer vídeo a la plataforma.
@mrpillowsuit #pillowslastbraincell has been looking for this song XD
@devanondeck Reply to @wibowowowo_17 NGL this was tougher than expected #outfits #styletips #fashion #tiktokfashionq
♬ ems in the bank by Foolie Surfin on SoundCloud – outfits ✘ anime
També s’hi poden trobar vídeos d’humor, sobre moda o polítics. Aquesta última temàtica ha anat augmentant sobretot els últims mesos amb la convocatòria de les eleccions estatunidenques el mes que ve. Com a conseqüència molts mitjans de comunicació del país, com Fox o NBC, han creat un compte a TikTok amb l’objectiu d’arribar als més joves i impulsar-los a anar a votar aquest mes de novembre.
|
|
|
|
De fet, als EUA TikTok ha generat tant rebombori que fins i tot el President Donald Trump va anunciar la prohibició de l’aplicació si aquesta no la comprava una empresa americana, ja que considerava que el fet de tenir la seva seu central a la Xina podria ser un factor que influís en el vot electoral. Finalment, l’aplicació no ha estat vetada perquè ByteDance, la companyia propietària de TikTok, ha firmat un acord del 20% amb dues empreses nord-americanes.
L’èxit de l’aplicació no només ha neguitejat a Trump, sinó que també ha fet que Instagram hagi introduït en els últims mesos una nova funció, els Reels, un format de vídeo molt semblant a TikTok amb l’objectiu de poder oferir també aquest servei als seus usuaris.
D’altra banda, l’esclat de TikTok ha provocat que els usuaris dels comptes amb més seguidors s’hagin convertit en noves personalitats del món digital. A nivell internacional els 4 comptes més seguits són:
@charlidamelio94,6 milions de seguidors
|
@addisonre66 milions de seguidors
|
@zachking51,6 milions de seguidors
|
@lorengray48,3 milions de seguidors
|
Tot i això, el vídeo més vist en aquests moments a TikTok no és de cap dels seus tiktokers més seguits, sinó de la jove tailandesa @bellapoarch que ja compta amb més de 500 milions de visualitzacions.
@bellapoarch To the 🐝 🐝 🐝 #fyp
També joves catalans estan creant contingut a l’aplicació en la nostra llengua. Us presentem les que tenen més ressò:
@raulroco_65,4 mil seguidors
|
@gerryquerryberry40,9 mil seguidors |
@walter_capdevila30,3 mil seguidors
|
@avia.rosa12,6 mil seguidors
|
Però com hem vist abans amb els mitjans de comunicació, TikTok no només és un espai reservat per a joves amb comptes personals, sinó que en els últims mesos també hi han entrat de ple institucions culturals de tot el món. Les comptes que millor s’han adaptat al format de l’aplicació i que han convençut als usuaris són:
Galeria Uffizi (@uffizigalleries)
|
Museo del Prado (@museodelprado)
@museodelprado Detalles del #Infierno del “Tríptico del Jardín de las delicias” del Bosco #museodelprado #AprendeConTikTok
Rijksmuseum (@rijksmuseum)
|
Tot i que per molts sembla inexplicable l’èxit de TikTok existeixen grans raons per les quals aquesta aplicació s’ha convertit en un fenomen social en els últims temps. Per a molts la clau de l’èxit es basa que TikTok ha adaptat les seves característiques a una nova generació d’usuaris d’smartphones que encara no havien trobat el seu lloc a les xarxes socials. De fet, John Holdridge, General Manager de la companyia consultora Fullscreen, considera que TikTok ha aconseguit convertir-se en una de les xarxes socials de referència perquè ha retornat a les arrels del que feien atractives aquestes plataformes, l’habilitat que té l’usuari de convertir-se en viral. A més ha donat a la Generació Z un lloc de visibilitat on poden ser ells mateixos.
Per continuar llegint altres opinions de veus del sector sobre l’èxit de TikTok clica aquí.
Si t’hem despertat l’interès sobre TikTok, no ho dubtis, descarrega’t l’aplicació i submergeix-te en els seus continguts, i explica’ns en els comentaris la teva experiència.