Sembla que les mascaretes i el gel hidroalcohòlic han vingut per quedar-se. Arreu del món han anat sorgint iniciatives per fer que aquests productes, ara essencials, no siguin avorrits. Us en portem alguns exemples.
Amb la idea que ningú vagi pel carrer sense mascareta, el youtuber americà Allen Pan ha creat una pistola que dispara mascaretes. L’invent, una espècie de tiraxines creat amb una pistola de pintura, dipòsits de CO2 i molta imaginació, permet disparar una mascareta a distància, que queda perfectament col·locada a la cara de qui la rep. L’invent és només per divertir-se, no el proveu a casa vostra!
America has a pandemic problem so I solved it by making a gun: pic.twitter.com/WRaiuVU90K
— Allen Pan (@AnyTechnology) August 15, 2020
Aquest altre invent vol solucionar un dels problemes que tenim amb la mascareta: trobem a faltar veure les cares de la gent. Amb aquest premissa, una empresa belga ha tingut la idea d’imprimir la part inferior de la teva cara a una mascareta. Per fer-ho, han utilitzat el seu fotomaton Cheesebox: només cal que et facis una foto, compris la mascareta de cotó blanc, i ells s’encarreguen d’imprimir-la. També pots demanar la teva mascareta per internet, a través del web de la iniciativa Smiling Mask. Això sí, has de vigilar amb la cara que fas a la foto!
L’empresa especialitzada en realitat virtual Oculus, a través de la seva marca de moda i tecnologia Lumen Couture, ha creat unes mascaretes que incorporen llums LED. Aquestes mascaretes permeten als seus usuaris jugar amb els llums: es poden escriure missatges, fer pixel art o fins i tot activar un equalitzador gràfic que respon a la teva veu en temps real. Tot això es control·la amb una app del telèfon, que envia la informació per bluetooth. Tot i que recomanen no portar-les moltes hores, les podeu utilitzar puntualment quan vulgueu anar pel carrer i posar-vos creatius.
I seguint amb les mascaretes tecnològiques, al Japó, l’empresa Donut Robotics ha creat la C-Face, una mascareta intel·ligent connectada a internet. La C-Face capta les paraules i les transcriu per al mòbil, on una app és capaç de traduir-les a 8 idiomes diferents (de moment només tradueix del japonès). Nascuda amb la idea de millorar la comunicació ara que anem tots amb mascareta, la C-Face també és capaç de fer trucades o d’amplificar la veu de qui parla.
Per als més atrevits, l’empresa canadenca Vyzr Technologies ha creat la mascareta definitiva: la BioVYZR 1.0. Aquest sorprenent invent és una mena de casc en forma de bombolla que cobreix tota la cara i s’ajusta per la cintura. L’invent queda perfectament tancat un cop s’ajusta, protegint l’espai personal de l’usuari. A més, no només protegeix del Coronavirus, ja que incorpora un sistema de purificació que filtra els agents patògens, al·lèrgens i contaminants de l’aire. També té un protector facial antiboira i visió gran angular per no perdre cap detall. La mascareta s’ha desenvolupat gràcies a una campanya de crowdfunding, i l’empresa diu que podrà enviar els primers exemplars al mes de juny. Encara ets a temps de demanar-ne una!
El Laboratori Hirata Takegawa, de la Future University Hakodate de Japó, ha anat encara més enllà i ha creat una mascareta digital que pot expressar emocions en temps real a través d’un avatar. La E2-Mask Z aplica la intel·ligència artificial per reconèixer diferents expressions facials de l’usuari, que identifica amb diferents emocions (tristesa, felicitat, enuig), que després representa a través d’un avatar a temps real. Integra un sistema de 40 fotosensors que mesuren els canvis d’expressió de l’usuari, i els creadors afirmen que té una precisió de reconeixement d’expressions del 79%. Els creadors esperen que la mascareta es pugui utilitzar per reduir l’ansietat en criatures durant els tractaments dentals, o promoure la comunicació durant les entrevistes, entre d’altres. Tot i que la mascareta és gran, la pantalla és fina, i la tela que hi ha a sota permet a qui la porta veure-hi perfectament.
Tots ens hem acostumat a posar-nos gel hidroalcohòlic constantment, però a vegades és difícil que els més petits tinguin aquesta rutina. Per a fer-ho més divertit, i assegurar-nos que les criatures també utilitzen gel hidroalcohòlic, la russa Alina Pshenichnikova ha creat Bubble Bump, un dispensador de gel hidroalcohòlic en forma de bombolla. El dispositiu, pensat per a nens d’entre 1 i 6 anys, ha estat un dels projectes guanyadors de l’edició especial del concurs de disseny Jump the Gap. Bubble Bump compta amb un sensor que expulsa bombolles de gel hidroalcohòlic quan s’hi acosten les mans, i un altre sensor que mesura la temperatura corporal. La idea és que els més petits prenguin consciència de la importància de la higiene de mans tot jugant amb el dispositiu.