Fresc & Freak: gener 20

Fresc & Freak és una secció mensual que vol recollir notícies curioses, estranyes, divertides, i potser no directament relacionades amb la tecnologia però sí amb el món transmèdia i amb la innovació, amb un resultat freak i creatiu.

 

 

Coneixeu el Dolly Parton Challenge, oi? Per si de cas, tot ve d’una imatge a Instagram de la Parton amb quatre fotos seves: la que seria típica de Linkedin, la de Facebook, Instagram i Tinder, com a reflexió de com ens ensenyem a les diferents xarxes socials. A partir d’això, molta gent (famosa i no) i moltes entitats s’han unit al #DollyPartonChallenge. També alguns museus, amb imatges molt divertides i que visibilitzen la varietat dels seus fons. En trobareu molts amb una petita cerca a la xarxa però aquí us en deixem uns quants! L’octubre passat, Nintendo va organitzar l’esdeveniment Nintendo Live, on els fans poden provar els jocs abans que ningú. En aquest esdeveniment també van organitzar un concert amb la música d’Splatoon 2 i els personatges tocant i cantant en directe en forma hologràfica. Ah, per als fans d’Animal Crossin, de teloner va actuar KK Slider, el gos que actua al pub del poble!!!
protesta contra el gran robatori de 5 gta

Ja coneixeu els conflictes que estan succeint a Hong Kong entre manifestants i el govern. Ara, aquest mateix conflicte s’ha traslladat a les partides online de Grand Theft Auto. Després d’un paquet d’expansió que es va publicar fa poc els jugadors de Hong Kong van veure que podien vestir els avatars amb la roba que fan servir a les manifestacions: posar roba negra, màscares de gas i cascs grocs. I així vestits, els avatars van llançar bombes de benzina, arrasar estacions de metro i atacar la policia, en el que podríem dir que és una reconstrucció online de les protestes. En contraposició, els jugadors de la Xina continental van vestir els seus personatges de policia i els van llançar contra els manifestants virtuals. Al final, les dues faccions es van trobar en una batalla campal en un lloc cèntric del joc. Curiosament, el bàndol guanyador, els continentals, no tenen permès jugar a GTA, que està prohibit a la Xina.

Indestructible Puffer

L’empresa Vollebak s’ha fet famosa per la seva sèrie de roba 100 Years: peces que són tan resistents que afirmen que duraran 100 anys. En el cas de la jaqueta que veieu a la imatge, les fibres són 15 vegades més fortes que l’acer. El material és tan dur que s’utilitza en blindatges de cotxes i diuen que aturen les bales d’un Kalashnikov i que aguanta fins a -40ºC. Com deien a la revista Esquire, “Vollebak pretén ser a la roba el que és Tesla als cotxes i El Bulli al menjar, utilitzant ciència, enginy i imaginació per crear productes que ningú pensava que fossin possible.”

Resultat d'imatges de spotify playlist pets

Spotify ha posat en marxa una funcionalitat per poder fer playlists… per als vostres animals de companyia, siguin gossos, gats o iguanes. La companyia va crear un lloc web de “Pet Playlist” on es pot triar un ventall de trets de personalitat, ja sigui per a una iguana superactiva o un hàmster apàtic. Evidentment no hi ha massa ciència darrera aquesta llista (més enllà dels gustos i les nostres escoltes a Spotify de l’humà acompanyant de l’animal). “Si bé la música per a mascotes no és una ciència exacta, hem consultat amb experts de la indústria de mascotes per veure que pot funcionar millor per als nostres animals”, expliquen a les FAQs. Mentre alguns mitjans ho han titllat de rucada, d’altres periodistes n’estan fent proves amb els seus animals preferits.

Resultat d'imatges de speed me up sonicJa sabreu que està a punt d’estrenar-se una pel·lícula protagonitzada per Sonic, l’eriçó blau més ràpid i més famós. Una pel·lícula polèmica per la imatge de Sonic, tant que han hagut de refer una bona part. Finalment s’estrenarà al febrer però ja podem veure’n el videoclip d'”Speed Me Up, la cançó principal. Un tema entre pop i rap amb Wiz Khalifa, Ty Dolla $ign, Lil Yachty i Sueco the Child que apareixen pixelats formant part de les curses del joc.
creator burger robotFa un temps, la notícia va ser l’obertura de cafès, bars i restaurants portats per robots, sobretot a l’àrea de San Francisco. Eatsa i els seus bols de quinoa que es podien agafar d’un aparador automatitzat, el braç robòtic que servia el cafè a CafeX o la pizzeria robotitzada Zume han passat a la història. Ara el que és notícia és que aquests locals estan tancant. Se’n donen diverses raons, una de les quals és l’alt preu del lloguer dels espais en aquesta zona. L’altra podria ser, com en qualsevol lloc de restauració, la qualitat o la connexió amb els clients del menjar que s’hi serveix. Però no podem obviar una altra raó: que potser (només potser) ens agrada que ens atenguin i interactuar amb éssers humans. Resultat d'imatges de PhotoChromeleonUn grup d’investigadors de l’MIT ha aconseguit desenvolupar una tinta sintètica que pot canviar de color tantes vegades com es vulgui, mitjançant una solució que reacciona a la llum i les seves diferents longituds d’ona. Els materials tractats amb aquesta solució poden passar d’un color a un altre només exposant-los a una font de llum concreta. Després, quan es torna a posar a la llum natural tornen els colors i la imatge inicial.
Snapchat Bitmoji TVA partir del mes vinent, Snapchat posarà en marxa una idea curiosa. El vostre Bitmoji (ja sabeu, l’emoji creat amb la vostra imatge que podeu enviar com a enganxines) serà protagonista d’una sèrie d’animació: Bitmoji TV. A Bitmoji TV, el teu avatar i el dels teus amics apareixeran en aventures com ser la tripulació de les naus espacials Star Treky, ser agents secrets fins a enamorar-se de robots o convertir-se en zombies. El mes vinent, més informació. Per ara, us podeu quedar amb el vídeo que van fer per presentar-ho! Resultat d'imatges de spelfieDiuen que Spelfie és el pal selfie més llarg del món. I així és… però no exactament. El que fa l’app Spelfie és fer servir els satèl·lits per capturar moments memorables… des de l’espai! Spelfie.com permet prendre una selfie en el moment exacte en què una càmera a un satèl·lit captura la teva ubicació. L’aplicació proporciona les coordenades exactes perquè l’usuari es col·loqui en cert horari i en la posició exacta per fer una foto des de l’espai, que arribarà al seu mòbil el mateix dia (sempre i quan no hi hagi núvols, ups!).

Això que veieu aquí dalt és l’eRosary Click To Pray, un rosari intel·ligent lligat a una aplicació mòbil. L’objectiu és, diuen a la seva web, “ensenyar als joves a pregar per la pau mundial”. El rosari és una polsera que s’activa quan es realitza el senyal de la creu. Està format per 10 grans fets d’hematita i àgata negra, connectats a una creu intel·ligent que emmagatzema les dades i es sincronitza amb l’aplicació mòbil, que te una audioguia. Ah, es carrega de manera inalàmbrica. La tecnologia darrera és de l’empresa d’ordinadors Acer.

I una mica més d’innovació cristiana. La Ciutat del Vaticà s’ha associat amb l’especialista italià en serveis digitals Vetrya per crear el que es denomina “el Netflix religiós”, un servei de transmissió denominat VatiVision. La plataforma proporcionarà contingut de vídeo sobre “cultura, art, fe”. Es posarà en marxa a partir del primer trimestre del 2020. Netflix, apps, sincronització… sembla que el Vaticà busca arribar a nous públics!

Marisol López

Leave a Reply