Arriba el MIRA, el festival d’arts digitals de Barcelona

Música, instal·lacions, projeccions 360º, conferències i workshops conformen la programació d’aquest any del MIRA, el festival internacional d’arts digitals que, any rere any, ens acosta les últimes novetats en el camp de la innovació creativa, la producció digital i la transformació cultural.

Més enllà de les actuacions musicals d’escala internacional que tindran lloc durant els 5 dies de festival, al programa podem trobar activitats molt diverses.  L’aspecte visual és una de les característiques més importants del MIRA i de les quals en tenen més cura. Així doncs, s’hi podran veure projeccions de peces de videoart, instal·lacions d’art immersiu de gran format i performances audiovisuals. La seu principal del festival serà la fàbrica Fabra i Coats, però altres espais culturals de Barcelona acolliran part de la programació, com Razzmatazz, el Teatre Lliure, L’Auditori i l’IDEAL.

No només les actuacions musicals van acompanyades de visuals. Un dels elements més emblemàtics i icònics del MIRA és el dome, una cúpula de 360º, dedicada a projectes creats en format fulldome, que resulta un marc espectacular que proporciona experiències immersives al públic de manera total i sense filtres, amb la major comoditat i qualitat audiovisuals, i amb l’objectiu de trencar els límits de la creativitat visual portada a escena. En aquest espai, coproduït per Eyesberg Studios, es podrà gaudir de sis peces de videoart. Entre elles, “Elektra” de l’estudi Metahaven, “Non-face” de Robert Lippok i Lucas Gutiérrez, “The Happiness Thought” d’Agnieszka Polska, “Smartzombies” de Jordi Massó, “Realness” de Sandrine Deumier i Myriam Bleau, i “Xpansion” del col·lectiu V.P.M.

Per la seva banda, el 6 de novembre a Gràcia, el Teatre Lliure acollirà una performance audiovisual de Colin Self. El coreògraf i compositor nord-americà hi presentarà “Siblings“, el seu últim treball acompanyat d’un trio de cordes i 8 intèrprets. El mateix dia, l’artista iraní Sote presentarà el show audiovisual “Scared Horror in design“, en col·laboració amb Tarik Barri, Arash Boloure i Behrouz Pashaei. L’obra combinarà música acústica persa, electrònica i visuals en directe. També lluny de la Fabra i Coats, el dia 9, durant l’afterparty que tindrà lloc a la sala Razzmatazz, una instal·lació lumínica de l’artista Gabriela Prochazka acompanyarà les actuacions musicals de Neon Chambers. A més a més, L’Auditori acollirà l’espectacle sonor descomunal de Tristan Perich, “Surface Image”, un dispositiu format per 40 canals i altaveus d’1-bit.

Durant el festival, tindrem l’oportunitat de gaudir de 6 instal·lacions d’art immersiu de gran format. Carlos Sáez ens presentarà “Dualismo“, que amb efectes de llum, video i so ens farà reflexionar sobre què és real i què és virtual. “Obsidisorium” serà la proposta que ens portarà AUDINT, un grup de recerca que investiga l’impacte psicològic del so. Rick Farin, per la seva banda, presentarà “Breach Act I“, obra que relaciona naturalesa, tecnologia i materialitat. El programa d’instal·lacions el completen “Alice” d’un grup d’estudiants de l’Escola ELISAVA, “Un hilo de 11W” d’Antoni Arola i “Unnoticed Identities” de Does Work.

Finalment, a l’apartat de conferències, el tema sobre el qual girarà aquesta edició serà la Destrucció i la Gènesi. Relacionat amb la seva instal·lació, l’agrupació AUDINT, ens presentarà el projecte “Unsound:Undead“, 64 assajos sobre com el so pot activar als no morts. També hi haurà una taula rodona anomenada “Computational Invisible Control” que debatrà sobre les possibilitats que ofereix l’art digital a la nostra societat cada cop més computabilitzada. L’artista Fara Peluso ens ensenyarà a la xerrada “Comprehensive Thinkers for the Post-Anthropocene” la feina realitzada amb materials biotecnològics per descobrir noves formes de relació entre els éssers humans i altres organismes vius. I l’artista new media Matteo Zamagni projectarà la pel·lícula “Horror Vacui“, que combina espiritualitat, ciència i art.

Tota la programació del festival la podràs trobar a la seva pàgina web.

 

Marcel Gómez Macià

 

 

 

Deixa un comentari