Fresc & Freak: novembre 18

Fresc & Freak és una secció mensual que vol recollir notícies curioses, estranyes, divertides, i potser no directament relacionades amb la tecnologia però sí amb el món transmèdia i amb la innovació, amb un resultat freak i creatiu.

L’humà de la foto és Akihiko Kondo. L’holograma (si seguiu el nostre blog ja l’haureu reconeguda) és Hatsune Miku. I des de fa unes setmanes estan casats en un matrimoni que transcendeix les dimensions físiques. Ok, no legalment. Però Akihiko es va gastar 15.000€ en una cerimònia de casament on va assistir una quarantena de convidats i des d’aquell dia la versió en peluix de la Hatsune que acompanya Akihiko arreu porta a la seva mà un anell de casada. Akihiko assegura que es considera “un home casat normal i corrent”, que mai ha enganyat la Hatsune i que pensa en ella totes les hores del dia.

Gatebox, la companyia que fabrica el dispositiu que conté al personatge, va lliurar a Akihiko un “certificat de matrimoni” que avala la unió entre l’humà i el personatge virtual. Akihiko no és l’únic japonès casat amb Hatsune: fins a la data Gatebox ha certificat més de 3.700 d’aquests matrimonis multidimensionals.

Aquesta versió de la Hatsune Miku és una imatge hologràfica d’uns 30 centímetres d’alt que viu dins d’un dispositiu electrònic tipus càpsula de vidre que costa uns 2.500€, més 12€ de subscripció mensual perquè el dispositiu funcioni.

No us perdeu el vídeo per veure com funcionen aquestes relacions!!!

El British Museum està mostrant en aquests moments l’exposició I am Ashurbanipal, king of the world, king of Assyria. Una de les peces que s’hi mostren són uns relleus que tornen a la vida gràcies al mapping. Un visitant, el novelista Paul Cooper, va difondre aquestes precioses imatges de com unes pedres de fa més de 2000 anys tornen a la vida amb la llum i els colors.

El rei Asurbanipal d’Assíria (669 a. C., 631 aC) va ser l’home més poderós de la terra. Es va descriure en inscripcions com “rei del món”, i el seu regnat de la ciutat de Nínive (ara al nord d’Iraq) va marcar el punt culminant de l’imperi assiri, que s’estenia des de les costes de la Mediterrània oriental fins a les muntanyes de l’oest Iran.

Cliqueu el vídeo del tuit que encapçala aquesta notícia i deixeu-vos emportar pels paisatges assiris!

Si viatgeu a Bangkok no us podeu perdre una visita a aquest edifici, el King Power Mahanakhon. Un gratacels, el més alt de Tailàndia, de 78 plantes que te a la seva terrassa aquesta plataforma d’observació totalment envoltada de vidre que permet vistes de 360º sobre la ciutat. Si us agraden les emocions fortes, una part d’aquesta plataforma també te vidre… al terra!!! Així que es pot veure una caiguda de 314 metres. Aquí podeu veure un vídeo per fer-vos una idea de què vol dir tenir grans edificis als vostres peus!!!!

Photo #2 from Birgunj Sub Metro, Nepal by 😊 Happy Hooman 😸 made on 2018-04-28 06:07 for Sola

Aquesta imatge no està feta per ordinador ni captura de moviment. Són realment gotes d’aigua. 2500 punts deixaven anar aigua en alguns moments i així es va crear aquesta imatge, feta per un anunci de Gatorade. Es van fotografia les imatges fetes per l’aigua i muntar com una pel·lícula en stop motion. En aquest vídeo es pot veure perfectament com funcionava el sistema i aquí l’anunci.

L’empresa de regals Red Letter Days ha decidit oferir al Pare Noël algunes alternatives contemporànies i de disseny per al seu tradicional trineu. La marca ha elaborat cinc dissenys de trineu pensant en les perspectives d’IKEA, Ferrari, Red Bull, Apple i Carlsberg. El trineu ‘Sladtür’ d’Ikea ofereix múltiples opcions d’emmagatzematge, és minimalista i el pot construir el mateix Pare Noël amb la clau Allen (inclosa). L’iSleigh’, impulsat per intel·ligència artificial, està equipat amb gadgets d’alta tecnologia, incloent un sistema de navegació, Siri i regals virtuals emmagatzemats al núvol. El trineu Caldsberg està tirat per un unicorn, te forma de llauna i seients de cuir on els elfs es podran relaxar. El Red Bull està tirat per un cotxe alimentat per sucre, cafeïna, taurina i vitamina B, i garanteix que un Santa amb molta energia. I el Ferrari F1 ‘SLGH18’ té 950 CV de rens que arriben a 100 mph en menys de tres segons. Amb aquest trineu d’alta potència presenta corbes aerodinàmiques agudes i un tènue vermell festiu. Podeu veure tots els dissenys en la seva web. Bonics, oi?

El passat 18 de novembre Mickey Mouse va complir ni més ni menys que 90 anys. I per celebrar-ho, Campbell, la marca de sopes, ha canviat la imatge de les seves llaunes per posar-hi el famós ratolí. La companyia te més de 150 anys de vida així que va veure néixer el Mickey. Van acabar esdevenint, tant la marca de sopes com el ratolí, icones pop que van formar part de les més famoses obres d’Andy Warhol.

Aquestes llaunes homenatge es poden trobar en tres dissenys diferents que mostren tres moments de la història de Mickey Mouse. Així, posades de costat podem veure com ha evolucionat el dibuix del personatge de Disney.

Necessitem les mans per portar bosses, per treure la tarja de metro, i sobretot per aguantar el mòbil. Així que… perquè hem de portar també el paraigües quan plou? (i darrerament plou molt!). Dospara, una botiga online japonesa, està venent un paraigües mans lliures per menys de 5$. Pràctic, encara que no direm que sigui gaire bonic. És un aparell en forma de bolet (hem llegit altres comparacions…) que cobreix el cap amb una funda de plàstic que per davant és transparent i que s’obre a partir del coll en una circumferència de 76,5cm (també transparent per la part de davant) que tapa la resta del cos i s’enganxa sota els braços perquè no se l’emporti el vent. Si el voleu regalar aquestes festes el podeu trobar aquí però no us garantim l’èxit del regal!!!!

Netflix acostuma a fer campanyes de màrqueting innovadores, divertides i sovint polèmiques quan llença noves sèries. I ja deveu saber que la sèrie Narcos s’ha mogut de Colòmbia a Mèxic. Per presentar aquesta nova temporada, la plataforma va muntar un espai interactiu a Nova York que recreava diverses escenes de la nova trama de la sèrie, incloent-hi armes, policia i molta droga. També han difós la notícia que l’any vinent publicaran el videojoc Narcos: Rise of the Cartels. Aquest videojoc, de l’empresa britànica Kuju Entertainment, torna a Colòmbia i a Pablo Escobar i es pot jugar com a membre del cartel o de la DEA (o sigui, l’agència antidroga americana). Aquí en teniu més informació.

La portada de l’especial Tech & Design del New York Times Magazine ens fa reflexionar sobre la relació entre l’ésser humà i la tecnologia amb una mirada a Hamlet. En el vídeo que van publicar a Instagram i que veieu a sobre d’aquestes línies els creadors expliquen com van fer aquesta portada i com van arribar al resultat final. La il·lustració, que va ser conceptualitzada per l’estudi visual Delcan & Company, mostra un crani humà que descansa al palmell d’un robot. “Teníem la idea que els humans del futur podrien augmentar-se d’alguna manera o construir-se sobre la base de l’ordinador”, va explicar la directora de disseny de la revista, Gail Bichler. Què representa els humans? El crani o el braç? Qui aguanta a qui? Qui crea a quí? Com ells mateixos apunten, una nova versió de la pregunta Ser o no Ser…

L’exèrcit dels Estats Units d’Amèrica està intentant captar nous soldats amb un nou esquer: els videojocs. I més concretament, els eSports. El sergent Ryan Meaux, encarregat de la supervisió del procés de reclutament a Fort Polk, una de les bases que l’Exèrcit dels Estats Units té a Louisiana, va publicar un post a Reddit sobre un nou projecte: l’equip de eSports oficial de l’US Army.

Segons explicava Meaux, l’equip està format per un grup de soldats que representaran a l’US Army en campionats de diversos videojocs per “conscienciar sobre l’exèrcit i les oportunitats que ofereix”. L’US Army eSports ja compta amb el seu canal de TwitchInstagram i Twitter.

No és el primer cop que l’exèrcit dels Estats Units utilitza els videojocs com a sistema de comunicació amb la població jove. El cas més sonat potser va ser l’America’s Army, un multijugador que va desenvolupar el mateix exèrcit i que servia per vendre als jugadors i seduir als que tinguessin interès en formar-se com soldats professionals.

Marisol López

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.