#VideojocsCatalans és una secció mensual del Blog de Cultura Digital que vol posar-te al corrent de les novetats de llançaments i/o iniciatives de la indústria catalana dels videojocs. Aquest mes et portem dos jocs educatius, un frenètic plataformes i el llançament d’un dels jocs catalans més esperats de l’any: Què hi ha a l’espai? (Planet Factory)Stay (Appnormals Team)Super Hyperactive Ninja (Grimorio of Games) i Animal Club – Juega a Salvar al Oso Polar (Tap Tap Tales). Sense més introducció, passem a veure’ls!

Què hi ha a l’espai? (Planet Factory)

netejar1

Un altre joc educatiu, en aquest cas nascut a les oficines de l’estudi Planet Factory i amb la intenció d’il·lustrar a les nenes i als nens sobre els fonaments bàsics del sistema solar, física i exploració espacial: els planetes, els satèl·lits, les estacions espacials, la gravetat… Il·lustracions senzilles i agradables ens acompanyaran al llarg d’una aplicació pensada per fer amenes i accessibles aspectes que, reconegueu-ho, fins i tot als adults també ens costa una miqueta d’entendre.

Stay (Appnormals Team)

Appnormals va ser uns dels equips participants en la segona edició de GameBCN, incubadora de videojocs promoguda pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i Canòdrom – Parc de Recerca Creativa. Des de l’inici, el projecte d’Stay va cridar molt l’atenció a professionals, premsa i públic assistent a les fires nacionals i internacionals, per on s’ha passejat el joc des de 2016 i, per fi, aquest passat 16 de maig ha arribat a Steam. Stay s’inclou en aquesta tendència internacional de videojocs que busquen noves solucions expressives fent servir interfícies simulades. El joc és protagonitzat pel Quinn, un noi que desperta atrapat a un soterrani, però nosaltres no el controlem, sinó que ens interpretem a nosaltres mateixos i hem d’ajudar-li conversant amb ell mitjançant un vell ordinador. Molt interessant i recomanable.

Super Hyperactive Ninja (Grimorio of Games)

Si ja has jugat a la demo publicada en itch.io a l’estiu passat, ja estaràs familiaritzat amb l’emergència cafeínica d’aquest simpàtic plataformes 2D protagonitzat per un petit ninja addicte a la beguda preferida de l’Agent Cooper. Es tracta d’un encreuament entre Leap Day (per la idea d’oferir personatges que mai poden detenir-se) i Super Meat Boy (pel gust de fer servir un estil de línia clara als seu gràfics i l’exigència d’exactitud que demana al jugador). Evidentment, està molt pensat per als amants dels speedrun, els quals podran, a més a més, disfressar-se d’alguns dels protagonistes dels videojocs catalans més populars dels últims anys, com Aragami o Jack de Caveman Warriors.

Animal Club – Juega a Salvar al Oso Polar (Tap Tap Tales)

Tap Tap Tales es tracta d’una desenvolupadora barcelonina que porta des de 2014 lliurant alguns dels millors jocs educatius orientats cap a les nenes i als nens. Ara, el seu catàleg s’engreixa amb Animal Club – Juega a Salvar al Oso Polar, una col·lecció de minijocs que ofereixen als més petits de la casa una pedagogia ecològica molt necessària. L’objectiu? Ajudar espècies animals en risc a lluitar contra amenaces com la desforestació o la contaminació per així baixar la temperatura mitjana del planeta i salvar a l’ós polar.

 

 

Pablo Algaba

%d bloggers like this: