Fresc & Freak és una secció mensual que vol recollir notícies curioses, estranyes, divertides, i potser no directament relacionades amb la tecnologia però sí amb el món transmèdia i amb la innovació, amb un resultat freak i creatiu.

 

Rocket Lab , una startup amb seu a Los Angeles, ha llançat a l’espai The Humanity Star, una esfera geodèsica de fibra de carboni amb 65 panells reflectors que giren i reflecteixen la llum del sol a la Terra. Una nova estrella al cel! L’empresa, especialitzada en temes de l’espai i que va enviar l’esfera en un dels cohets que està provant, espera que The Humanity Star es converteixi en l’objecte més brillant del cel nocturn. L’aparell orbita la Terra cada 90 minuts i es pot veure a simple vista. A la seva web (i que us recomanem que visiteu) podeu veure quina trajectòria està fent i si poseu la vostra localització us dirà quan la podreu veure. Si sou a Barcelona, el millor moment més proper serà el 3 de març i es podrà veure sis minuts. Igualment, si cliqueu aquí podreu veure per on està passant i van refinant l’hora en què serà visible. Ens n’enviareu fotos?

I del cel al fons del mar. Doug Aitken és un artista nordamericà especialitzat en instal·lacions artístiques en llocs especials i diferents. L’any passat va crear Underwater Pavilions, tres estructures geodèsiques fetes amb miralls al fons del mar, a prop de Catalina Island, a Califòrnia. Un cop situades, van convidar els submarinistes a passejar-s’hi. I no només els submarinistes hi vam passar. També tota mena d’animals marins. Mireu el vídeo! L’obra va ser produida per l’entitat Parley for the Oceans en col·laboració amb el Museum of Contemporary Art de Los Angeles.

Han presentat els 150 (sí! 150!) emojis nous que arribaran aquest 2018 als nostres smartphones. La gent pèl-roja, de cabell blanc, els de pentinat afro i els calbs i calbes estaran contents perquè per fi un emoji els representarà. També hi trobareu la llagosta, el cangur, queixals, enciam, cupcakes (que no havien passat ja de moda?), superherois i supermalvats, microbis… en fi, mireu el vídeo i comenceu a pensar perquè els fareu servir!!!!

Us presentem el vídeo “History of the Internet ,”un documental animat de 2009 que explica com va evolucionar la tecnologia d’arpanet a internet. Sbem que ja te uns anyets, però pensem que continua sent molt interessant! La història es relata amb l’ajuda de les icones PICOL, dissenyades pel creador del documental, Melih Bilgil.

Ja sabeu que ens agrada tot el que sigui barrejar sectors, formacions, idees, creacions… i aquest cotxe, l’Earth 1, és una barreja fantàstica i molt boja! Segurament si us en mireu el vídeo us recordarà els Transformers, aquells robots que es pleguen i es despleguen. I és que l’empresa japonesa Four Link Systems n’ha encarregat el disseny a Kunio Okawara, el dissenyador dels mecha (robots tripulats) a Gundam, la sèrie d’animació on en una guerra entre humans es fan servir aquests robots tripulats. Un cotxe pensat per la ciutat i per poder aparcar a qualsevol raconet. Al Japó el veuran a les carreteres aquest mes de març. Quan ens arribarà aquí?

La noia de la foto és Miquela Sousa, una model hispano-brasilera de 19 anys que viu a Los Angeles. Viu? Bé, no exactament. Miquela és una noia virtual, la primera influencer generada per ordinador, una model que fa campanya per marques com Chanel i que assisteix a esdeveniments de moda (o com a mínim en penja les fotografies). El seu compte d’Instagram té vora 600.000 seguidors, que sovint es pregunten si és real o no. A més, l’any passat va col·locar el seu primer single, Not Mine, a la llista de temes virals de Spotify. El seu creador no vol descobrir la seva identitat, tot i que recentment ha concedit una entrevista que podreu llegir aquí.

Mike Campau és un artista digital nordamericà que ha treballat per diverses campanyes publicitàries barrejant fotografia i CGI. Ara ha treballat en aquestes il·lustracions sobre les xarxes socials que, sota el títol d’Antisocial, mostren cada una de les xarxes com un rètol de motel en aparcaments buits, amb uns comentaris reflexius sobre quin és el sentit de la nostra presència a les xarxes. Imatges evocadores i demolidores alhora.

No se si vosaltres (com jo) de petits passàveu hores i hores davant l’enciclopèdia mirant mapes i aprenent capitals i banderes. Sheldon Cooper segur que sí i segur que s’hauria indignat amb la història que us expliquem ara. I és que hi ha gent que clarament no sap un borrall de banderes. Així que quan durant la inauguració dels Jocs Olímpics d’Hivern de Pyeongchang, Corea del Sud, un grup de percusionistes va crear la bandera del país, twitter va bullir de tuits preguntant quant havia costat a Pepsi aquest anunci al mig de la cerimònia.

https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s–R7t25izG–/c_scale,f_auto,fl_progressive,q_80,w_800/b3vav3c63bx58vmtxhxn.gif

Això que veieu a sobre d’aquestes línies és un efecte òptic creada per l’artista James Nolan Gandy. Gandy crea màquines que no només fan dibuixos increïbles sinó que fan vídeos al·lucinants. Si mireu la imatge, veureu que sembla que el dibuix creix més ràpid el que la màquina el dibuixa. És un efecte estroboscòpic creat per l’obturador de la càmera en relació amb el moviment del braç. Aquí el comparen amb la sensació d’un helicòpter congelat a l’aire. El que és cert és que les imatges ens han encantat i les màquines de Gandy també. No us perdeu la seva web i el seu compte d’Instagram!

Fans del Pong???? Doncs aquesta notícia us encantarà. Us presentem el GRiD, un joc Aquí hi ha un joc creat per l’empresa de creadors d’entreteniment multimèdia Moment Factory. En aquesta versió, en comptes de jugar en una pantalla es juga en el món real en un camp de 12 x 18 metres. La barra que fa rebotar la pilota només es mou quan els dos jugadors del mateix equip es mouen alhora. És un projecte per a espais públics que es va provar per primer cop al festival MAPP_MTL de Montreal.

 

 

 

 

Marisol López

A %d bloguers els agrada això: