Hem estat al Paris Images Digital Summit, un saló de referència en l’àmbit dels efectes especials i de la creació digital. 3D, videojocs i realitat virtual per al cinema, la televisió i els videojocs.. Vols saber què hi vam veure? Te’n fem cinc cèntims!

Image result for Paris Images Digital Summit 2018

Des del 2015, la Commission du Film d’Île-de-France i el Centre des arts de la ciutat d’Enghien-les-Bains – ciutat de les arts digitals, designada el 2013 ciutat creativa de la UNESCO–  organitzen el Paris Images Digital Summit (PIDS), un saló de referència en l’àmbit dels efectes visuals i de la creació digital: 3D, videojocs i realitat virtual per al cinema, la televisió i els videojocs. El festival comptava amb la presència de nombrosos estudis d’animació francesos, anglesos, búlgars i nord-americans com Mikros, Framestore, Industrial Light & Magic o The Third Floor, professionals del sector, referents mundials i joves estudiants que  fan del PIDS una referència consolidada en matèria d’efectes visuals.

Durant el saló es lliuren els premis “Digital Creation Genie Awards”, que recompensen els millors talents francesos en matèria d’efectes visuals i de creació digital, amb sis categories: millors efectes visuals per als llargmetratges; millors efectes visuals per a ficció televisiva; millors efectes visuals per a publicitat; millor ambientació; millor criatura-personatge i finalment, millor film fet per estudiants. Els “Genie Visionary Awards” recompensen personalitats que gràcies a la seva creativitat, el seu sentit de la innovació i visió han sabut fer evolucionar la industria del cinema i de l’animació. Els guardonats d’aquest any varen ser el nord-americà Phil Tippett i el francès Christian Guillon, director de fotografia i especialista en efectes especials mecànics i òptics i Cavaller de l’Ordre de les Arts i les Lletres de França.

Durant aquesta quarta edició del PIDS es va estrenar la pel·lícula francesa Les Aventures de Spirou & Fantasio, adaptació dels còmics dels anys 50, que explica com els dos protagonistes, l’Espirú i en Fantàstic, salvaran a l’excèntric inventor Comte de Champignac, de les mans de Zorglub. Varen ser presents el realitzador, Alexandre Coffre, i el supervisor dels efectes visuals, Philippe Aubry, de l’estudi Digital District.

Durant dos dies es van produir nombroses conferències, xerrades i trobades professionals. Les conferències es varen centrar en temàtiques més generalistes d’àmbit tant tecnològic – al voltant de programaris com Google Cloud o Clarisse VFX o solucions tecnològiques de càlcul 3D – com pràctic – la industrialització dels pressupostos dels efectes visuals i de l’animació audiovisual, el futur de la industria dels efectes visuals, tècniques immersives per a la producció de contingut – o al voltant d’estudis de casos amb la presència dels equips d’animació audiovisual i d’efectes visuals que van parlar de projectes com Game of Thrones, Star Wars, Seven Sisters o Au revoir là-haut. De forma simultània a les conferències varen tenir lloc les trobades professionals de la indústria francesa dels efectes visuals o PIDS BIZ. Aquestes xerrades,més especialitzades i amb professionals tant del mon dels efectes visuals (supervisors i artistes d’efectes visuals, directors, etc.) com de les escoles d’animació o de les institucions franceses del cinema (Centre national du cinéma et de l’image animée i École nationale supérieure des métiers de l’image et du son, per exemple) es van centrar en fer una valoració del sector dels efectes visuals a França, les formacions, les noves oportunitats o la internacionalització de les produccions franceses.

Starship TroopersPresentada pel director i periodista francès Alexandre Poncet, la master class d’aquest any anava a càrrec de Phil Tippett, director de cinema, productor i supervisor d’efectes visuals nord-americà. La master class va ser l’ocasió de fer un repàs a la seva carrera professional. Phil Tippet va rebre dos Òscars en la categoria Millors efectes visuals per a Star Wars VI i Jurassic Park, així com un BAFTA, dos Emmys, un VES Georges Méliès, entre d’altres. Posteriorment, es va projectar la pel·lícula Starship Troopers, de Paul Verhoeven i per la qual Phil Tippett va fer-ne les criatures.

Novetat de la quarta edició: un espai dedicat exclusivament a la Job Fair, amb la presència d’onze estudis d’animació en l’àmbit de la postproducció, dels efectes visuals, de la 3D i dels videojocs, tant francesos com europeus i americans com NKI Studio, Teamto, UM Media o Trimaran. La Job Fair va permetre que joves a la recerca de la seva primera feina poguessin conèixer i presentar-se als equips de reclutament presents.

A més, dos equips, composts per estudiants de les millors escoles franceses d’enginyeria i de disseny, es van afrontar durant un hackathon de 50 hores que va finalitzar amb dues curses interactives de drons en realitat virtual.

Esperem que la cinquena edició del Paris Image Digital Submit continuï sent com fins ara un punt de trobada i de referència per a professionals i amateurs del sector.

 

 

Ivan Delamare Sancho

A %d bloguers els agrada això: