Amb el nou any, els engranatges de dos dels projectes de formació i impuls a joves creadors de cultura digital més atractius de la ciutat tornen a posar-se en marxa al Canòdrom, Parc de Recerca Creativa i gràcies a l’impuls de l’Institut Català de les Empreses Culturals. Dos projectes d’incubació que han de portar vuit equips i les seves propostes a fer un pas endavant cap al món i poder així ser vistos i gaudits per tothom. Aquí els teniu!!!
GAMEBCN
Dijous 18 de gener va començar a caminar la tercera edició de GameBCN, una de les incubadores especialitzada en videojocs de referència al Sud d’Europa. Promoguda per l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) del Departament de Cultura, l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona i el mateix Canòdrom, i d’on han sortit creacions d’èxit com Aragami.
En aquesta edició de GameBCN, la gestió de projectes, el màrqueting i l’analítica de l’usuari tenen un gran pes en el programa formatiu per tal de professionalitzar els seus processos productius i de desenvolupament, a més de dotar als equips d’una visió comercial, orientada al mercat i l’usuari.
Cinc són els equips incubats aquest any:
Des de Vilanova i la Geltrú arriben Giant Fox, amb un joc de cartes col·leccionables per PC de nom Rise of Titans. L’element diferenciador es troba al tauler de joc, interactiu i amb multitud de modificadors que injecten varietat i interès a les partides.
És possible que coneguis Dive Hard, un còmic joc per a mòbils sobre fer figures ridícules mentre saltes a l’aigua des d’alçades absurdes. Doncs, bé, Impressive Entertainment són els seus creadors i es presenten a GameBCN amb un nou projecte també carregat d’humor: Dungeons & Dancers, joc de puzles amb base rítmica protagonitzat per coneguts cantants internacionals.
Aquest equip ha recorregut 9.424km per arribar a Barcelona. ThreeartMedia han fet tot el camí des d’El Salvador amb Robot 4Z, un joc multijugador basat en clàssics de córrer i disparar -tan de moda als salons recreatius del vuitanta- com Contra.
L’any passat, amb el suport de l’editora japonesa SquareEnix, Titutitech van llançar per PC, PlayStation 4 i Xbox One Oh My Godhead, un ridículament divertit joc multijugador de captura-la-bandera que va rebre afalacs, fins i tots, de The Guardian. El seu objectiu a GameBCN: desenvolupar una versió del joc per a Nintendo Switch.
[Actualització del 22.02.2018]: Per canvis d’última hora, en comptes d’Inverge Studios, el cinquè equip de desenvolupament d’aquest any a GameBCN és Herobeat Studios.
Estudi barceloní amb un equip format per joves professionals amb experiència en companyies com Atari, King, Bee Square Games, Keen Flare o 8Bit Studios. Arriben a la incubadora de GameBCN per desenvolupar el seu primer videojoc, Blight: Wild Nights, un joc d’aventures point & click el qual segueix la història d’una guineu separada de la seva família.
STARTING LAB
La incubadora de projectes de cultura digital Starting Lab, que va néixer l’any passat amb l’impuls de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, va iniciar el divendres 19 la seva segona edició amb la intenció de continuar apropant el treball i els projectes dels seus alumnes cap al món empresarial i les institucions culturals de la ciutat.
En aquesta ocasió, tres han estat els projectes seleccionats per a la seva incubació al Canòdrom:
Be As Me, de Andrea Perete, Marc Calero i Aura Ruiz
Videojoc d’aventures en tercera persona. Es tracta d’un joc episòdic en el qual el jugador anirà descobrint noves facetes de la identitat del seu personatge -un nen de vuit anys de dol per la mort de la seva amiga- a mesura que aprèn a jugar amb unes mecàniques molt diferents.
Latentes, de Mireia Aragón, Anna Cuesta i Adrián Rodríguez
Curtmetratge interactiu on l’usuari pot escollir el seu protagonista i viure la història des del seu punt de vista. La premissa? Un món on les interaccions socials són sistematitzades i dictaminades per una societat que agrupa als individus de tres en tres des de la seva infantesa. No obstant això, els protagonistes de la història començaran a plantejar-se la seva individualitat arran del moment que es troben una imatge insòlita: una persona caminant sola pel carrer.
Postfotografia i entorn urbà, de Maria Pinell, Enric Luján i Èlia Brugulat
Projecte de comissariat d’una mostra interactiva en un entorn digital, en format d’aplicació de telèfon mòbil, centrada en reflexionar sobre les estratègies postfotogràfiques utilitzades actualment per a representar l’espai de la ciutat, així com en explorar el protagonisme de les tecnologies en la nostra societat.
A Cultura Digital estem molt contents de la posada en marxa d’aquestes dues incubadores, de les quals ens sentim part. Us anirem explicant com evolucionen els equips i els projectes!!!