La segona edició de la fira de videojocs Barcelona Games World (BGW) se celebrarà del 5 al 8 d’octubre al recinte firal de Montjuïc. El Departament de Cultura participarà amb un estand que acollirà 29 empreses independents catalanes. Després de l’èxit del seu primer any, l’estand català, organitzat per l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) sota la seva marca d’internacionalització Catalan Video Games, duplicarà espai i oferirà 208m² a les empreses catalanes perquè puguin mostrar, amb un espai propi, els seus jocs, tant als professionals com al públic assistent i hi puguin desenvolupar reunions de negoci i trobades amb professionals d’altres països.
Les desenes de noves creacions presentades oferiran als visitants de l’estand de l’ICEC un estimulant cop d’ull al present i al futur del videojoc català. Des d’innovadores reformulacions d’un gènere tradicionalment tan rígid com és el de les plataformes tridimensionals, fins a beat’em-ups d’estètica pixel·lada i ambientats en una futura Barcelona distòpica, passant per simuladors d’esports extrems, aventures d’espionatge i infiltració que no tenen por de mirar-se al mirall de Metall Gear Solid, shoot’em-ups espacials, acció cyberpunk per a MSX o pertorbadores ficcions interactives que s’enfilen amb una de les tendències del moment en l’escena indie internacional: les interfícies simulades.
També es podrà veure el nou projecte que s’està gestant a les oficines de Mango Protocol -estudi que arriba al Barcelona Games World després de rebre el premi a l’Excel·lència Narrativa en el Busan Indie Connect Festival-, així com el proper treball d’Undercoders, flamants guanyadors el passat 22 de setembre del premi al millor disseny en el Tokyo Game Show, una de les fires de videojocs més prestigioses del sector.
Les 29 empreses que formaran part de l’estand català són: 2Awesome Studio, 3D2 Entertainment, Abylight, Altered Matter, Anarkade, Appnormals Team, Barspin Studios, Chloroplast Games, Corsegames, DefyU Technologies, Dolores Entertainment, Grimorio of Games, Jandusoft SL, Kaneda Games, Koord, Last Chicken Games, Lince Works, Mango Protocol, Oxiab Game Studio, SandBloom Studio, Shadow Company Games, Sekg, Skara – The Blade Remains, Titutitech, Undercoders, Unfinished Pixel, X-Lives Interactive, Zink Media Studio i la incubadora Gamebcn.
A més, també hi seran amb estand propi les empreses catalanes següents: Beautifun Games, Melbot i Petoons.
La fira de videojocs Barcelona Games World (BGW) organitzada conjuntament per Fira de Barcelona i l’Associació Espanyola de Videojocs (AEVI) se celebrarà del 5 al 8 d’octubre al recinte firal de Montjuïc. Dirigida tant a consumidors com a professionals, enguany el saló ampliarà espai expositiu amb més de 60 mil metres quadrats i comptarà amb la presència de les principals marques del sector refermant-se així com cita una cita imprescindible en el sector europeu dels videojocs i posicionant-se com un dels esdeveniments de referència a nivell internacional.
Durant els dies de la fira, els tècnics de l’Àrea de Cultura Digital, de l’Àrea de Desenvolupament Empresarial i de l’Àrea de Mercats de l’ICEC mantindran reunions, faran nous contactes i treballaran des de l’estand català per fer d’enllaç entre els professionals internacionals i les empreses catalanes, i ajudar-les, així, a impulsar les seves creacions.
A més, dijous 5 d’octubre a les 12:30h, a l’Escenari Principal – Palau 5, l’ICEC participarà a la Jornada de Finançament 3.0: Mecanismes tradicionals i innovadors de finançament de videojocs, una taula rodona on el director de l’Àrea de Desenvolupament Empresarial (ADE), Edgar Garcia, parlarà de les diverses línies i eines de finançament que l’ICEC posa a l’abast de les empreses catalanes de videojocs.
La internacionalització de les empreses culturals catalanes
L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) és una institució pública que vetlla pel desenvolupament i la consolidació del sector creatiu català actuant com a palanca per a la seva professionalització. Depenent del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la institució assessora i acompanya en el seu creixement a les empreses catalanes dels sectors de les arts escèniques, les arts visuals, l’audiovisual, el llibre, la música i la cultura digital.
Catalan Arts és la marca utilitzada per l’ICEC per la promoció internacional de les empreses culturals i creatives de Catalunya amb més de 10 anys de trajectòria. Mitjançant la xarxa d’oficines de l’ICEC a Europa (Barcelona, Berlín, Brussel·les, Londres i París) es desplega tot un programa d’accions per connectar, assessorar i donar suport a les empreses creatives en la seva internacionalització. Amb aquest objectiu, la marca Catalan Arts reforça la presència d’empreses i creacions catalanes a fires i esdeveniments internacionals.
Catalan Arts ofereix també tot tipus de materials i recursos tant als professionals catalans que cerquen desenvolupar els seus projectes internacionalment com als professionals d’altres països que cerquen produccions artístiques pels seus festivals o espais culturals.