Les xarxes socials aprofiten el final de l’any per fer un resum de quines han estat les notícies que han interessat més, els vídeos més vistos, la música més escoltada… En general, de qui hem estat i com ens hem comportat durant l’any. Aquí ho teniu!!!!
Un clàssic és el vídeo de Google que ens resum les cerques anuals en dos minuts. Una forma ràpida de veure què ha passat i què ens ha interessat arreu del món!!! A més, si visiteu el seu web podreu fer cerques per temàtiques o per país i veure quins són els nostres dubtes. Molt interessant!!!
Twitter ha fet servir la seva nova eina Moments per resumir el Top 10 de converses globals. No hi ha sorpresa: els esports pugen al lloc més alt del pòdium amb els Jocs Olímpics de Brasil. El segueixen les eleccions americanes i en tercer lloc, Pokémon Go, el fenomen de l’any. No és d’estranyar que en un any com aquest hi hagi una gran presència de fets polítics (Bréxit, Trump, conflictes racials…) però també hi ha un lloc per als Òscars i Joc de Trons.
YouTube també ha publicat el seu vídeo resum de l’any, a més de la llista dels vídeos més vistos al món, encapçalada per Adele participant al Carpool Karaoke de James Corden. I el YouTube Rewind, un video on homenatja els vídeos més vistos aquest any. També posa a disposició les tendències per temàtica del vídeo i per país.
Facebook també ha fet el resum del seu any. Els temes són aproximadament els mateixos, tot i que es colen les eleccions a Filipines, segurament pel perfil del nou president, el duríssim Rodrigo Duterte. També fan un rànquing dels vídeos més vistos, on arrassa el de la dona amb la màscara de Chewbacca, amb vora 170 milions de reproduccions. Cal dir que aquest vídeo, el més vist aquest any a Facebook Live, ha resultat una autèntica bogeria, i ha portat la Candace Payne, la protagonista, a conèixer els responsables de la xarxa social de vídeos, a programes de televisió, a fer un Carpool Karaoke amb James Corden…
Spotify també fa el seu resum anual, amb els artistes més escoltats. El guanyador aquest 2016 ha estat Drake seguit de Justin Bieber i Rihanna. A més, cada usuari de l’aplicació rep el 2016 Wrapped, una llista personalitzada del que li va agradar més el 2016, dades estadístiques de nombre d’hores de música que ha escoltat, nombre de cançons, temes i artistes més seguits, gèneres musicals preferits… tot personalitzat. També, a un nivell més general, fa una sèrie de llistes globals per gènere i per país.
La revisió de l’any a Instagram mostra el que ells mateixos en diuen “l’any més boig a Instagram”, un any que els ha fet créixer espectacularment. La reina d’Instagram aquest 2016 ha estat l’actriu i cantant Selena Gómez, la primera que ha passat dels 100 milions de seguidors, a més de ser la persona amb més likes. Selena afirma que no te un community manager i que ella mateixa penja les seves fotos a Instagram. A la pàgina també parlen de les top marques, el hashtag més utilitzat… i el trend d’Instagram que, irònicament, és “quitting Instagram”, deixar la xarxa social com va fer Justin Bieber seguit per un munt de celebritats.
https://i0.wp.com/later.wpengine.com/wp-content/uploads/2016/12/Newsletter.gif
Per realitzar el Butlletí, les redactores comptem amb una eina que ens és imprescindible: Pocket, que permet guardar les notícies que anem trobant per xarxes, publicacions i webs per després treballar els temes i portar-vos-els compactats i relligats. Pocket també ha fet el seu resum de les notícies més guardades durant 2016 organitzades per temàtiques. El virus zika, la mort de Prince i els papers de Panamà entre els temes principals.
Bé, això ha estat 2016 en les xarxes socials!!! Com veieu, cap de les que havia de desaparèixer ho ha fet, i totes celebren el final de l’any amb vídeos espectaculars que són una mostra del que ens ha sobresaltat, divertit, sorprès, espantat, el que hem cantat, el que hem vist i del que hem parlat aquest any.