Les nostres millors 12 campanades de l’any 2016: els posts més vistos

Acabem l’any contentes i orgulloses de la feina feta. Vosaltres heu contribuït amb les vostres visites, comentaris, retuits i m’agrades perquè estiguem motivades per començar un nou any informant-vos de les novetats en el món de la cultura digital. No ho deixeu de fer: ens encanta!

Pensem que el millor que podem fer en senyal d’agraïment és recollir els articles que més us han agradat, i també els que més ens agraden a nosaltres.

Youtubers a Barcelona

El passat 2 de març, el Clúster Audiovisual de Catalunya va organitzar una taula rodona amb vuit Youtubers (us en recordeu del què són i què fan? Si voleu refrescar la memòria, podeu tornar a llegir aquest article). Aquesta taula estava emmarcada en el Digital & Media Dorum 2016 (#Digitalmediacat), programa ideat pel Clúster amb l’objectiu de pensar i connectar el món digital amb els media.

Sexe i tecnologia

L’alta tecnologia està canviant la nostra vida sexual, des de la pornografia virtual a joguines sexuals controlades amb Bluetooth. Hem recopilat algunes novetats que podem trobar avui dia al mercat. Si teniu curiositat, seguiu llegint!

El post preferit de l’Imma

Espectacles digitals per a tota la família

Hi havia una vegada una nena que vivia en una capsa de sabates… Aquest podria ser el començament d’un espectacle familiar qualsevol que faria les delícies dels més petits de casa. Resulta que aquest és el títol d’una d’espectacle no tan convencional de la companyia Zum-Zum Teatre perquè la protagonista viu dintre d’una capsa que pren vida a través de projeccions audiovisuals.

Sortir a caçar Pokémons, el nou esport mundial

En l’any de l’esclat de la realitat virtual ha passat quelcom inimaginable. La germaneta pobra de l’omnipresent tecnologia estrella de l’any, la realitat augmentada, ha acabat convertida en pocs dies en la gran revolució de l’any i esdevindrà l’èxit tecnològic de masses de l’any. I tot això en només cinc dies! El culpable és ni més ni menys que Nintendo i el seu nou joc per smartphones Pokémon GO.

Del paper a la pantalla: còmics interactius

Un any més ha arribat el Saló Internacional del Còmic a Barcelona on desenes d’autors s’han congregat per homenatjar el que alguns consideren com el 8è art. Revisem en aquest post algunes de les obres de referència d’aquest nou escenari digital del còmic.

image1El post preferit de la Marisol

Roba seca, menjar i wifi, el primer que demanen els refugiats quan arriben a terra

Avui, mentre un multimilionari arriba al seu hotel a Grècia, un grup de refugiats arriba a la costa grega. Els dos tenen una cosa en comú. El primer que demanen és el wifi. Semblaria que les seves prioritats haurien de ser roba seca, menjar, aigua. Però el que els preocupa en aquell moment és el mateix que ens fa perdre el nord a nosaltres: un dispositiu capaç de connectar-se a la xarxa.

Nous models de negoci al sector editorial en l’era digital

El Liber 2016 ha estat un any més el punt de trobada dels professionals del sector editorial espanyol i s’ha convertit en un privilegiat espai de reflexió al voltant del futur del negoci editorial a l’era digital.

Shakespere on the tech

Gran Bretanya està en plenes celebracions per la commemoració del quart centenari de la mort del dramaturg William Shakespeare. Són innombrables la gran quantitat d’actes i representacions que tindran lloc al voltant de la figura de l’immortal bard anglès, tant al regne Unit com en més de 140 països gràcies a l’acció d’organismes com el consorci cultural Shakespeare 400, el British Council i la BBC.

El post preferit de la Marta

Museus interactius per al públic infantil

Les vacances ja queden enrere i amb l’inici de l’escola molts nens tornaran a trepitjar els museus en les ja habituals sortides culturals. És una oportunitat única que els museus no poden deixar escapar. Aquestes visites són un moment important per crear curiositat i futurs vincles amb aquest públic.

La realitat virtual, una nova eina de màrqueting

La realitat virtual està arribant al mercat de consum massiu i convertint-se en una tecnologia disponible. Arran d’això, les empreses han començat a explorar les seves capacitats com a eina de màrqueting. Quines són les estratègies fins ara emprades per les companyies per tal de publicitar els seus productes emprant les tecnologies de realitat virtual?

Què són els serious games?

Mike Zyda, actualitza l’any 2005 en el seu article From Visual Simulation to Virtual Reality Games, la definició que el 1970 Clark Abt fa fer del terme Serious Games de la següent manera: “Una prova mental, duta a terme davant un ordinador d’acord amb unes regles específiques, que fa servir la diversió com a mode de formació governamental o corporatiu, amb objectius en l’àmbit de l’educació, la sanitat, la política pública i la comunicació estratègica”.

El post preferit de la Mireia

Com la tecnologia mòbil ajuda la maternitat

Vivim en un món globalitzat on quelcom tan bàsic com la salut en moltes ocasions és tractat com un luxe. Aquesta és una realitat per a moltes embarassades que viuen en zones subdesenvolupades on l’accés a un centre sanitari pot suposar hores de caminar sota la intempèrie per manca de qualsevol tipus de transport.

Marta Izquierdo

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s