VRCultura setembre

Ja sabeu que cada mes us proposem una ullada a les últimes propostes de realitat virtual que ens arriben. Després de la febrada per la realitat augmentada creada pel megaèxit planetari de Pokémon Go, tornem a ensenyar-vos com la realitat virtual es pot utilitzar per difondre i crear noves experiències en qualsevol disciplina artística. Ara us ho mostrem!

Night Fall

El Dutch National Opera & Ballet ha creat el primer ballet en VR del món. L’usuari es col·loca en un punt de vista central en una habitació fosca al voltant del qual ballen els ballarins i un violinista toca la banda sonora de la peça. L’obra es va crear i coreografiar específicament per la realitat virtual per poder donar així visió en 360º a l’usuari. Night Fall està disponible per Samsung Gear i Google Cardboard.

Magnetique

El primer còmic en realitat virtual ja està disponible per Oculus Rift. Magnetique de l’empresa italiana Oniride  és un còmic amb il·lustracions en 360º, en que el lector per veure tota l’escena ha de mirar al seu voltant i enfocant als personatges s’obren el globus de text.

The Hubble Cantata

Per aconseguir acostar nous públics al món de la música clàssica s’estan duent a terme diferents experiències en els últims mesos que proposen una experiència immersiva en 360º al bell mig d’una orquestra simfònic. Però fa unes setmanes va tenir lloc a Nova York una experiència que anava una mica més enllà, ja que portava l’experiència immersiva en directe al públic presencial durant d’un concert. La première mundial per a més de 6.000 persones al Prospect Park de Brooklyn de la cantata Hubble d’una hora de la compositora Paola Prestini inspirada en el telescopi Hubble i amb narració d’un conegut astrofísic, va comptar amb una intervenció final amb imatge i so immersiu de cinc minuts creada per The Endless Collective  que recreava la nebulosa d’Orió. El públic es va baixar l’app creada especialment Fistful of Stars per Android i iOS i es van repartir Google Cardboards.

The Bohemian Rhapsody Experience

The Bohemian Rhapsody Experience és un experiment de realitat virtual per part de Google Play en col·laboració amb l’estudi Enosis VR  i Queen que empra 3D i 360º per crear la sensació d’immersió sonora en el món oníric de la mítica cançó. Disponible per Android i iOS.

 

Björk Digital

L’exposició Björk Digital, que es pot veure actualment a la londinenca Somerset House, després de visitar aquest estiu Sydney i Tòkio i abans de viatjar a Montreal, ens acosta als experiments d’aquesta artista amb les tecnologies digitals immersives. Bjork pretén crear el primer àlbum virtual amb la creació de vídeos en VR pel seu últim àlbum Vulnicura, com ara Stonemilker VR , un projecte dirigit per Andrew Thomas Huang que transporta el visitant a un recital íntim en 360º en una remota localització islandesa, Mouthmantra VR, on el director Jesse Kanda captura imatges de la boca de la cantant mentre canta la cançó, i Notget VR, dirigida per Warren Du Preez i Nick Thornton Jones. Si teniu ocasió de trobar aquesta exposició per la seva volta al món durant 18 mesos no us la perdeu!

 

Imma Garcia

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s