Fresc & Freak és una secció mensual que vol recollir notícies curioses, estranyes, divertides, i potser no directament relacionades amb la tecnologia però sí amb el món transmèdia i amb la innovació, amb un resultat freak i creatiu.

 


Un estudi diu que el 17% de la gent mira el mòbil mentre camina. Per evitar accidents de trànsit, l’ajuntament de la ciutat alemanya d’Augsburg ha posat uns semàfors a terra perquè la gent que camina i mira el mòbil alhora s’aturi en els semàfors vermells.

Lucie Davis, una estudiant de disseny al Central St. Martins de Londres, ha fet un curiós projecte de final de grau. Davis ha dissenyat un conjunt d’ungles acríliques que funcionen com una targeta Oyster, la targeta amb la qual els londinencs paguen el metro i el bus. Davis ha tret el microxip RFID integrat en la targeta Oyster i l’ha incrustat en les ungles acríliques. El lector del metro llegeix el xip i obre el torniquet. Què us sembla? Us les posaríeu?

Aquest obrer de la construcció d’Indiana (EUA) ha creat un Wally de mida real que va amagant a l’obra on treballa, l’ampliació d’un hospital infantil. Així, els nens cada dia han de buscar on és Wally. La iniciativa ha tingut tant d’èxit que s’ha creat una pàgina a Facebook per seguir aquest (i d’altres) Wally. Una preciosa història.

Un grup de ciutadans britànics ha comprat tots els espais publicitaris de l’estació del metro de Londres de Clapham Common (exactament 68) i els han omplert d’imatges de gats. El més curiós és que s’ha finançat via Kickstarter. La campanya té com a objectiu promocionar la creativitat i fer-la viral per internet. I què millor que els gats?

Fans de Star Trek, voleu una insígnia de comunicació com la que fan servir els protagonistes de Next Generation i que realment funciona? Doncs ThinkGeek l’ha creada. Funciona amb Bluetooth i surt a la venda el novembre per 80$. Permet fer anar el telèfon (respondre i finalitzar trucades) i a més controla audio i podeu accedir a Siri, Google Now o Cortana.
Si preferiu la versió clàssica del comunicador del Capità Kirk, els de Think Geek també l’han creada!!!
Els assistents al Lowlands Festival, el festival holandès de música i arts escèniques, han pogut jugar al Pong físic més gran del món. Funcionava amb una estructura de mecanotub, politges i cordes, i era totalment jugable. El joc ha estat creat per l’enginyer Thijs Eerens, especialitzat en jocs de mides gegants.

Arribarem a poder xerrar amb els gossos? Una investigació demostra que els gossos i els humans utilitzem les mateixes regions del cervell per interpretar les paraules i entonacions de veu. Això vol dir que els gossos tenen els mecanismes cerebrals necessaris per processar el llenguatge. Això permet als investigadors desenvolupar mètodes més eficients per ensenyar als gossos paraules i significats, i per desenvolupar la tecnologia per fer la comunicació entre espècies una realitat.

L’empresa The Touch ha creat un curiós producte anomenat HB Ring. Es tracta d’un parell d’anells connectats i amb sensors de ritme cardíac, de tal manera que qui porta un d’ells pot notar els batecs del cor transmesos pel seu anell company.

Els anells es vendran per parelles a partir de novembre d’aquest any, i es presenten en acer inoxidable (599 $) i en or rosa de 18 quirats (2.990 $). Es garanteixen fins a 160 hores de bateria en stand-by i 14 hores en actiu, a més, inclou un centre de càrrega amb forma de piano.


Per a qualsevol fan de Daft Punk, un somni és tenir un casc com els del duet francès. N’havíem vist de macos però cap com aquest.El casc, de nom GM01, és el resultat d’un any de feina de Love Props , un equip de disseny 3D, i inclou PGB, WIFI, MIDI, interacció de moviment i àudio, i 250 LEDs RGB. És una còpia exacta del casc original de Guy-Manuel de Homem-Christo fins els mínims detalls.Si voleu veure com es va crear, aquí teniu un vídeo i una web on expliquen cada pas.

La marca de whisky Jim Beam ha creat el seu propi Apple Watch. Aprofitant la keynote d’Apple, la marca de whisky ha presentat el seu smartwatch. Segons diuen, és un rellotge revolucionari amb un dial manual i una corretja amb 12 mides. I el més important, el rellotge es transforma en un petit got per poder fer xupitos de whisky. Encara que us sembli una broma, es ven per 18$ tot i que ara està exhaurit. Mireu l’espot publicitari on copien l’estil Apple!

 

 

 

 

Marisol López

Descobriu-ne més des de Cultura Digital

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint