CAIXA D’EINES DIGITALS. CONEIX EL TEU PÚBLIC.

Participa dels següents itineraris Digital Juny:

interactivitat música realitat virtual

 

Torna la segona edició de Caixa d’eines digitals. Novament el fet digital és protagonista d’una jornada on les tecnologies es posen al servei de la cultura per interactuar amb els públics. L’ecosistema digital es modifica, creix, s’expandeix i també la creativitat de projectes tecnològics desenvolupats per afavorir la relació amb les persones.

En aquesta jornada, actualitzem el paradigma digital amb Nuria Oliver, que pronostica un futur inaudit per al mòbil; sacsegem una xarxa social com Twitter, que tot just ha fet 10 anys, a partir d’un projecte personal de Miquel del Pozopresentem 6 empreses digitals, versàtils en el tractament de les audiències culturals o altres maneres de captar l’atenció dels públic.

L’objectiu d’aquest any  no és només comunicar-nos amb els públics, és també conèixer-los.  Les eines digitals  donen l’opció a tenir dades per saber com són i què volen. Jugar, preguntar, compartir, fer pensar o sentir són accions mesurables gràcies a les possibilitats de la tecnologia que ajuden a enriquir la relació simbiòtica que es produeix entre els professionals del sector cultural i els públics finals.

Sessió  adreçada a responsables de públics, màrqueting i comunicació de les empreses, els equipaments, els festivals i les institucions culturals de tots els àmbits (arts escèniques, música, editorial, arts visuals, audiovisuals i vídeojocs).

La jornada tindrà lloc el proper 9 de juny al Canòdrom i la inscripció i més informació aquí.

PROGRAMA

09.00h – 09.15h. Registre inscripcions.

09.15h – 9.45h. Obertura de la sessió a càrrec de Xavier Díaz

9.45h – 10.30h. “El mòbil muda de pell”, a càrrec de Nuria Oliver. Directora Científica a Telefónica I+D. És Enginyera Superior en Telecomunicacions per la Univiversidad Politécnica de Madrid i doctora en intel·ligència perceptual per el Massachusetts Institute of Technology (MIT).

10.30h – 11.15 h. “Les xarxes socials: la impremta del segle XXI”, a càrrec de Miquel del Pozo Puig Arquitecte i historiador de l’art. Combina l’exercici professional de l’arquitectura en el seu despatx, MENDEZDELPOZO | ARQUITECTES, amb la difusió de la història de l’art a través del projecte #MA140 a Twitter i també a la ràdio com a col·laborador de La Ventana de la Cadena Ser.

 

12.00h – 14.00h. Presentació, en format de pitching, de sis  projectes de l’entorn digital. Moderadores: Silvia Duran, directora de l’Àrea de Públics i  Marisol López, directora de l’Àrea de Cultura Digital de l’ICEC.

Domestic Data Streamers: és un equip de desenvolupadors de Barcelona que ha establert el seu repte en transformar dades crues en sistemes interactius i experiències. Amb un bagatge en mitjans digitals i disseny d’interacció, treballen entre els límits de l’art, la ciència i la sociologia per generar nous llenguatges de dades. L’equip va ésser format a l’octubre de 2013 i des d’ençà que ha estat creant instal·lacions per a diversos museus i institucions, incloent el CCCB, el Disseny Hub Barcelona o el SWAB.

Clubberize: servei de promoció d’esdeveniments de música en viu, que permet la comunicació i interacció dels organitzadors i artistes amb els assistents per tal de dinamitzar la seva vivència durant l’esdeveniment, així com analitzar en detall l’audiència, el seu comportament i perfil, per tal de poder optimitzar les estratègies de comunicació i fidelització.  

Eventis: Eventis integra web, app i entrades en una única aplicació que evoluciona i millora contínuament gràcies als suggeriments dels propis usuaris. Eventis es dirigeix a festivals, sales de concerts, teatres, companyies, fires i institucions.

Rate Now: RateNow recull feedback en temps real del públic a través de qüestionaris digital en pantalles tàctils que s’ubiquen en punts estratègics de l’establiment. RateNow parteix de la premissa que a la gent li agrada donar la seva opinió… si li poses molt fàcil! Amb aquest objectiu RateNow ha desenvolupat qüestionaris de satisfacció molt visuals, ràpids i fàcils de completar, l’antítesi de l’avorrida enquesta en paper, per a captar un gran volum de valoracions, comentaris i emails dels assistents. Ja confien en RateNow empreses i institucions com el Barça, Cinesa, La Filmoteca, CaixaForum, el Museu Marítim, Asepeyo, Les Glòries o el Pedralbes Centre.

Ullastret 3D i VR: Recreació en 3D de l’antiga ciutat ibèrica d’Ullastret construïda amb el programa de creació de videojocs Unreal Engine 4. Amb la recent aparició de les ulleres de realitat virtual literalment es pot caminar pels seus carrers i entrar a les seves cases. Una tècnica (construcció 3D + experiència de realitat virtual) que obre nous camins expressius a totes les disciplines de la cultura.

Tekstum: Tekstum és una startup nascuda a Barcelona que ofereix informació qualitativa del mercat del llibre als diversos agents del sector editorial a través d’un algoritme propi basat en tecnologia Big Data i Intel·ligència Artificial que permet descobrir els sentiments, les emocions i les sensacions que una obra transmet als seus lectors. Realitzen un anàlisis científic dels comentaris, opinions i ressenyes que fan els lectors en plataformes literàries, blogs i xarxes socials.

 

 

Descobriu-ne més des de Cultura Digital

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint