Sonar+D

Participa dels següents itineraris Digital Juny:

audiovisual música realitat virtual videojocs

Sónar+D és un congrés internacional que aglutina un conjunt d’activitats amb un eix comú: la relació entre creativitat i tecnologia i la transformació digital de les industries culturals.

Se celebra a Barcelona a la Fira Montjuïc, en paral·lel a Sónar de Día i reuneix a experts de tot el món (tecnòlegs, emprenedors, artistes, empreses i investigadors) per presentar i projectar les iniciatives i eines que donaran forma a les futures experiències creatives en els àmbits de la música, la imatge, els continguts interactius i les plataformes transmèdia.

 

Destaquem:

  • Spotify presents Discover Weekly & Taste Profiles.  Spotify presenta en el seu sistema dues funcionalitats que tenen com a objectiu descobrir música i entendre millor els nostres gustos. Discover Weekly és una llista de reproducció personalitzada generada per un algoritme que compara els hàbits d’escolta d’usuaris amb gustos similars per realitzar recomanacions d’alta precisió. Per la seva banda,Spotify Taste Profiles és una col·lecció de la música que escoltem dividida en gèneres i subgèneres i ordenada en funció del nombre de reproduccions. Matthew Ogle i Ajay Kalia, responsables respectivament de Discover Weekly i Spotify Taste Profiles, oferiran un keynote sobre les últimes innovacions en el camp dels algoritmes de recomanació.
  • The Nøtel és el resultat de la col·laboració entre el músic Kode9 i l’artista visual Lawrence Lek, basat en els temes de Nothing, l’últim àlbum del músic inspirat pels buits, les absències i els punts morts. Aquests elements conviuen en directe amb espectres, hologrames i els escenaris fantasmals desenvolupats per Lek, que ha ideat arquitectures simulades a partir de software pel disseny de videojocs.
  • Realities+D: tot un apartat dedicat a la realitat virtual amb pel·lícules, videojocs, demos i conferències. Inclou:
    • S.E.N.S és un joc en realitat virtual basat en la novel·la gràfica del mateix nom, obra de Marc-Antoine Mathieu, i dirigit perCharles Ayats, Armand Lemarchand i el propi Mathieu. Es tracta de la primera adaptació en VR d’una novel·la gràfica.
    • Ressetejant el llenguatge audiovisual. Workshop de realitat virtual per Future Lighthouse, creadors de l’episodi de realitat virtual de la sèrie El Ministerio del Tiempo.
    • In The Eyes Of The Animal by Marshmallow Laser Feast, pel·lícula que serà presentada pel cofundador de la companyia
    • Tilt Brush, el nou invent de Google que permet pintar en un espai en 3D
    • The Click Effect per Vrse i Annapurna Pictures
    • INVASION!, el nou film de realitat virtual dels estudis Baobab
    • Crown, una experiència de realitat virtual protagonitzada pel duet de rap Run The Jewels
    • Notes on Blindness – Into Darkness, documental en VR
    • Nomads: Maasai, documental en VR de Felix&Paul
  • Never ending audio. Generate sound in games. Un dels últims avenços en so per a videojocs és l’anomenat “procedural sound”, un procés per generar so en temps real a través del codi del mateix videojoc que estalvia memòria eliminant l’ús d’arxius de so i suprimint processos repetitius a l’hora d’assignar un so a cada acció. Però més enllà de les raons pràctiques, el so procedural obre tot un món de possibilitats creatives. Paul Weir, enginyer de so del joc “No Man’s Sky, l’enorme epopeia còsmica desenvolupada per Hello Games, compartirà en una conferència les tècniques i secrets del procedural sound per crear so (pràcticament) del no-res.
  • Design Thinking: el futur de la indústria creativa i de l’entreteniment. RocaSalvatella, consultora especialitzada en la transformació digital dels negocis, proposa juntament amb Sónar+D un espai de trobada entre creatius, experts i el propi públic per reflexionar al voltant dels processos tecnològics i la seva redefinició en tots els aspectes de la indústria de l’entreteniment, la cultura i les relacions entre els seus actors principals. En aquest workshop de “design thinking” els assistents podran participar activament en la creació d’un paradigma que expliqui la transformació de la indústria de l’entreteniment, un canvi en el qual tots actuem al mateix temps com a agents i receptors.
  • STARTS: Ciència, Tecnologia i Art. STARTS és un programa de subvencions i ajudes de la Comissió Europea que promou la col·laboració entre artistes, científics i tecnòlegs. STARTS arriba a Sónar+D amb la presentació de la iniciativa a nivell europeu a càrrec de: Luis Miguel Girão, Tècnic Expert de la Comissió Europea i CEO a ArthsareDenisa Givobic, CEO a Blue Room InnovationStephen Dunne, Director de Starlab Neuroscience Research i  Xavier Bové, director artístic delFestival Internacional de Mapping de Girona. STARTS centrarà la seva presència a Sónar+D en casos d’èxit en els que s’han aplicat les tecnologies de la informació i la comunicació, posant l’accent en les tecnologies al voltant de la intel·ligència artificial i els sistemes intel·ligents. El projecte STARTS es presenta al Congrés de la mà de BlueRoom Innovation, consultoria d’innovació, tecnologia i finançament amb més de 15 anys d’experiència en la transformació estratègica de negocis.
  • Com Minecraft està creant espais culturals pel joc i l’aprenentatge.  Minecraft és moltíssim més que un dels videojocs amb més usuaris del planeta: és també una eina educativa, d’alfabetització digital i canvi social. Es tracta d’un videojoc no lineal en què els usuaris construeixen mons, personatges i aventures a partir d’un sistema de construcció basat en blocs. En aquesta sessió, impartida per Adam Clarke, es farà èmfasi en dos factors clau: la curiositat i el joc, i en com Minecraft és l’eina ideal per construir una comunitat creativa global. S’explorarà també perquè és important pensar en el potencial dels videojocs com a agent de canvi positiu en el món. Adam Clarke és un artista de Minecraft, productor digital i responsable d’alguns dels projectes de Minecraft més innovadors del moment. Ha treballat en col·laboració amb Tate Britain, Artichoke Trust, The Space, Guardian Newspapers, United for Wildlife, Disney i un llarg etcètera.
  • Art amb dades: Google Data Arts i Domestic Data Streamers. En l’era del Big Data, en la que una immensa quantitat d’informació produïda encara no aconsegueix articular-se com un missatge comprensible, molts artistes i desenvolupadors estan utilitzant aquestes dades com una nova forma de narrativa. Dos grans noms en l’escena artística i creativa es reuneixen a Sónar+D 2016 per parlar del seu treball en l’entorn del Data Art: Google Data Arts i Domestic Data Streamers.
  • Lab / Stage / Gallery: Inside United Visual Artists. UVA (o United Visual Artists) és un equip de professionals amb bagatges molt diversos: artistes, dissenyadors, desenvolupadors de software, enginyers de hardware i arquitectes donen vida a obres que beuen de l’escultura, el disseny d’il·luminació, la interactivitat, l’arquitectura, la reactivitat i el moviment. Tot plegat impulsat per la investigació del mitjà digital i el desenvolupament tecnològic com a motor principal. Han realitzat encàrrecs per reputats museus i institucions artístiques, com el Victoria & Albert Museum, La Royal Academy of Arts o el Barbican. Matt Clark, director creatiu i un dels tres fundadors d’UVA, oferirà una conferència magistral en què repassarà la trajectòria d’aquest col·lectiu artístic, els seus processos d’investigació i el seu model de desenvolupament empresarial.
  • Interlude: fes el teu propi video interactiu. Interlude és una companyia pionera en un nou format de vídeo interactiu que respon en temps real a les accions dels usuaris. Interlude col·labora amb companyies del món de l’entreteniment, creadors independents i marques comercials per a la creació de sèries que es distribueixen en diferents formats per a mòbil i web. La presentació d’aquesta plataforma correrà a càrrec de Yoni Bloch,el seu cofundador i director que ha creat vídeos interactius per a artistes com Bob Dylan, Coldplay, Wiz Khalifa, Led Zeppelin, Cee Lo Green o Aloe Blacc. Interlude ha llançat recentment Treehouse, una plataforma d’autoservei que permet a qualsevol dissenyar i publicar els seus propis vídeos interactius.
  • Arts@CERN i ALMA: El punt de trobada entre l’art i la ciència. Què tenen en comú ciència i art? Dos de les més grans institucions científiques a nivell mundial – el CERN, l’organització europea de recerca nuclear i ALMA el major observatori astronòmic del món– s’han fet aquesta pregunta proposant col·laboracions entre ciència i art.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s