Fresc&Freak maig

Fresc & Freak és una secció mensual que vol recollir notícies curioses, estranyes, divertides, i potser no directament relacionades amb la tecnologia però sí amb el món transmèdia i amb la innovació, amb un resultat freak i creatiu.

Fabrice Mathieu ha barrejat la pel·lícula d’Alfred Hitchcock’s North By Northwest (Perseguit per la mort) amb els personatges de Star Wars. El resultat? una escena estranya, divertida, curiosa i que curiosament te molt de sentit. Mira a Cary Grant fugint d’una nau de l’Imperi i fent un cara a cara amb C3PO.

MathpixGràcies a les meravelles de la tecnologia de reconeixement d’imatges, l’estudiant de doctorat de Stanford Nico Jiménez ha creat Mathpix , una aplicació per IOS que permet enfocar amb la càmera del telèfon a un problema i calcula la solució en qüestió de segons.

Aquí teniu un vídeo que explica el seu funcionament.

La companyia britània Wayv presenta The Adventurer, el primer forn microones portàtil. A diferència dels forns tradicionals, que fan servir tubs magnetrònics per convertir l’energia elèctrica en microones de radi d’alta freqüència, The Adventurer basa el seu funcionament en transistors LDMOS, que generen calor per difondre’l por mitjà d’unos semiconductors d’òxid de metall integrats en les parets del forn. Això ens permet tenir un forn portàtil de 200 watts que pot escalfar 500ml en 4 minuts, amb una bateria recarregable que permet una autonomia de 30 minuts. Ara per ara és un prototip però properament podria estar en totes les nostres motxilles!!!


Ja sabeu que Google fa temps que està provant el cotxe sense conductor. Ara ha presentat una patent per tenir més seguretat: el capó de cotxe amb una capa adhesiva que enganxa la persona que atropella. Així evita passar-li per sobre. Què us sembla?

Tot va començar a un senzill “Hi” a la finestra fet amb Post-its i ha acabat sent una guerra de comunicats fets amb notes de colors a les finestres de dos edificis de Nova York que són davant per davant. Els responsables són els treballadors d’agències de publicitat i marques com Getty Images o New York Magazine. Pots veure les creacions a twitter amb el hashtag #postitwar i #canalnotes). Una bona forma de demostrar creativitat!!!

L’AbsorbPlate és una creació d’una agència de publicitat, BBDD Bangkok, i el departament de salut del govern de Tailàndia. Aquest plat, que sembla ser normal, absorbeix uns 7ml d’oli, aproximadament 30 calories, de cada menjar que s’hi serveix. Segons el vídeo promocional, el plat funciona com una esponja i te 500 forats per absorbir l’oli. El projecte forma part d’una campanya del govern Tailandès per combatre l’obesitat.

Marisol López

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s