El passat 2 de març, el Clúster Audiovisual de Catalunya va organitzar una taula rodona amb vuit youtubers (us en recordeu del que són i què fan? Si voleu refrescar la memòria podeu tornar-vos a llegir l’article que vam escriure fa un parell de mesos).  Aquesta taula estava emmarcada en el Digital & Media Forum 2016 (#digitalmediaCAT), programa ideat pel Clúster amb l’objectiu de pensar i connectar el món digital amb els media.

En aquesta taula rodona hi van participar: Valentí Sanjuan , Eduard Esteller , Mel Domínguez, Belena Gaynor, Neus Viciana, Jordi CorEster Molina i Sandra Pedrosa, moderats per Xavier Alabert. A la taula hi havia tant youtubers amb milions de seguidors i súper experimentats en l’àmbit com més nous. Des de Eduard Esteller amb milió i mig de seguidors i que porta anys penjant vídeos a Youtube com nouvinguts que porten relativament poc en el “mundillo” i encara no tenen una quantitat desorbitant de subscriptors com per exemple Sandra Pedrosa. Però no importa quantes visites, likes o subscriptors tinguin: tots ells són youtubers.

Xavier Alabart va començar preguntant quins van ser els inicis de cada youtuber, per què van començar el canal, quines idees tenien, quins eren els seus objectius, etc. També es va parlar del tipus de contingut que resulta atractiu i dels tipus d’audiència, del “desplaçament” de la televisió com a segona pantalla de consum directe d’oci envers internet i Youtube. Per acabar el torn de preguntes el moderador va preguntar als participants de la taula rodona quin creien que era el futur de la plataforma i del fenomen youtuber. S’acabarà tot això? Ells veuen el penjar vídeos com un objectiu final o una transició, una manera d’apropar-se a un altre objectiu final? La majoria d’ells veuen Youtube com una manera d’assolir altres objectius o de donar-se a conèixer ja que realment, penjar vídeos en aquesta plataforma pot servir com a “currículum de presentació” a l’hora d’aplicar per alguna altra feina.

Si voleu veure fotos de la jornada podeu fer-hi un cop d’ull a les que han penjat a la web del Clúster Audiovisual de Catalunya. I si teniu curiositat per veure quins vídeos pengen els participants de la jornada només heu de fer click en els seus noms i anireu directes als seus canals de Youtube.

Si no coneixeu el Clúster Audiovisual de Catalunya, ells mateixos es descriuen com una associació sense ànim de lucre que té com a objectiu “fer de l’audiovisual un dels sectors industrials, econòmics i culturals estratègics del país i aconseguir d’aquesta manera, generar riquesa”. Podeu trobar més informació a la seva pàgina web.

cluster-audiovisual-catalunya

 

 

Selene B.

Descobriu-ne més des de Cultura Digital

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint