Emojis en peu de guerra

Què els ha donat de sobte als emojis que estan per tot arreu? Semblen una epidèmia i el que és pitjor, cada cop es troben més presents en les nostres apps i xarxes socials.

Ja us en varem parlar d’ells fa uns mesos, però ara us expliquem les últimes novetats relacionades amb les cares somrients i les ballarines flamenques. Una invasió d’iniciatives originals han aparegut en les últimes setmanes.

Facebook ha modificat el seu sacrosant botó de m’agrada i ha incorporat 5 botons de reaccions (Amor, Haha, Wow, Trist i Enfadat). Però  segueix sense introduir el no m’agrada! Però tal i com ens expliquen a Wired aquest canvi no ha acabat d’agradar als lingüistes.

facebook-reactions-animation

Però si questes reaccions us semblen una mica avorrides, les podeu canviar per les que ofereix l’extensió de Chrome i Firefox Reaction Packs i substituir-les per Pokémons o Donald Trumps…

Si no en teniu prou, amb l’extensió EmojiOne per Chrome podeu incorporar els emojis a qualsevol conversa que tingueu, i també hi ha l’EmojiOne Facebook Reactions. Incorpora més de 1.500 emojis!

Voleu saber una mica d’estadístiques sobre el vostre ús d’emojis?  Amb Emojilife podeu conèixer quin és l’emoji que més utilitzeu a Twitter. Si voleu dades generals enlloc de personals podeu xafardejar a Emoji Tracker la utilització de les emoticones en temps real a Twitter. De fet, el mateix Twitter està promocionant l’ús d’emoticones en els seus missatges.

Emojiworks és el teclat ideal pels addictes a les converses plenes de dibuixos!

Emojini3000, és una web que analitza una foto i la resumeix en emojis. És capaç d’analitzar la foto gràcies a un intens entrenament d’intel·ligència artificial que va requerir la visualització de 1 milió d’imatges etiquetades a instagram amb uns 500 emojis diferents. Aquí ens expliquen com ho varen fer.

my-emoji (1)

Emojicode és un llenguatge de programació, multiparadigma i orientat a objectes, amb el que es poden crear aplicacions que funcionen en plataformes.

emojicode

L’app SpeakEmoji vol traduir les teves paraules (en anglès) a emoji. Del micròfon a dibuixos que pots enviar directament a les xarxes socials!

Les marques estan entrant també en el món dels emojis. Però en el cas de la marca d’higiene femenina Always han fet una campanya denunciant que els emojis mostren una imatge estereotipada de les noies. És evident que les opcions d’icones femenines continuen sent molt limitades. Si s’està intentant augmentar la visibilitat de les diferents ètnies també caldria avançar en la igualtat de gèneres. Quins són els emojis que les noies voldrien trobar en les seves aplicacions i xarxes socials?

L’empresa d’higiene femenina anglesa Bodyform s’ha animat a seguir l’exemple de Always i acaba d’iniciar una campanya a Change.org per aconseguir emojis relacionats amb el període menstrual per així lluitar en l’eliminació de tabús. És l’aposta pels Femojis.

bf

Segons una recent proposta de Unicode, el Consorci darrere dels emojis, a finals d’any es podria obrir la possibilitat de personalitzar els emojis genèrics. Us imagineu que la flamenca portés el cabell verd? Doncs aquesta és una utilitat que si es portés a terme ens donaria moltes possibilitat de joc, facilitant el canvi de gènere i inclús permetria  fer banderes regionals o d’equips de futbol. Us imagineu les converses de watsapp plenes de senyeres en les manis de l’11 de setembre o de banderes blaugranes per la final de la Champions?

Si voleu saber més sobre la història dels emojis, com s’han anat creant  i quin sembla que serà el seu futur podeu llegir el complet article de Xataka ¿Hemos llegado a la cima del lenguaje emoji o nos queda bailarina flamenca para rato?  o mirar aquesta entrevista a El Mundo amb Shigetaka Kurita.

Per acabar us deixem amb una genial i senzilla campanya promocional de l’associació canadenca Participaction, que promociona la pràctica de l’activitat física. Amb la cançó Mr. Lonely de fons i uns pilotes/emoji-cares  ens recorda que cal evitar estar sempre enganxats a les pantalles.

 

Si no eemoticonos.pngn teniu prou amb tot el que us hem explicat, sempre podeu menjar-vos uns emojis!

Sí, sí, que Lindt ha creat unes cares contentes de xocolata: els Hello emoji!

 

 

Imma Garcia

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s