En aquest article us parlem dels Millennials. Ja sabeu qui són i què els caracteritza? Us en fem cinc cèntims.
Pertanyen a la generació Y o Millennial aquelles persones nascudes entre principis dels anys 80 i el 2000, tot i que alguns estudis precisen en els nascuts entre 1981 i 1995. William Strauss, un dels autors de Millennials Rising: The Next Great Generation pensa que un dels trets característics d’aquesta generació és el seu compromís cívic i social. No obstant, altres autors com Jean M. Twenge els qualifica de narcisistes. Això és visible a les xarxes socials, on es dóna una barreja d’activisme social i crítica a la par que cert egocentrisme en els missatges publicats.
La característica més important però, és la importància de la tecnologia en les vides dels Millenials. Han crescut en l’època de major innovació de la història, són nadius digitals i per tant tenen molta facilitat per entendre i fer servir novetats del sector tecnològic. Els Millennials són multitasking (capacitat o necessitat de fer dues o més coses a la vegada), utilitzen múltiples canals i dispositius per realitzar les seves activitats i són molt socials (importància de les xarxes socials, els agrada compartir, crear, comentar…)
La revista GQ ha publicat recentment un article en el què explica de manera clara i entenedora què/qui són els Millennials i quins icones de la infància i adolescència tenen. Pel que fa a sèries de televisió animades n’hem de destacar Dragon Ball i Pokémon. La primera sobretot associada als primers Millennials (nascuts a principis dels 80) i la segona als posteriors. També cal fer una especial menció a South Park, els Simpson, Futurama… D’aquestes sèries els Millenials se saben capítols sencers i les principals frases i diàlegs dels personatges.
D’igual manera que se sabien els noms de tots els concursants de la primera edició d’Operación Triunfo, les Spice Girls, Jurassic Park, Tim Burton… Aquesta generació ha estat la primera en començar a consumir televisió fora de l’aparell televisiu, a Internet.
Cantants? Taylor Swift, Kanye West, Beyoncé, Justin Bieber, Katy Perry, Lady Gaga, Nicki Minaj, Rihanna, Selena Gomez, Demi Lovato, Vanessa Hudgens, Miley Cyrus, Lindsay Lohan… i com oblidar a la princesa del pop del principis dels 2000, una jove Britney Spears i la seva màxima rival professional, Christina Aguilera.
Han viscut en una època en què les videoconsoles han anat millorant i canviant constantment i desenes de títols de videojocs sortien cada any. Els més mítics? GTA, Halo, FIFA, els Sims…
I pel que fa a cinema? A GQ parlen de “la santíssima trinitat”: Wes Anderson, Christopher Nolan i Pixar (després Disney-Pixar). Tampoc podem oblidar els súperherois portats a la gran pantalla: Spider-Man, Iron-Man, Batman… I les sagues de pel·lícules com Harry Potter.
Sens dubte, la característica o el canvi més destacable que ha afectat aquesta generació és la tecnologia i els avenços tecnològics en general. D’aquesta manera l’ús del telèfon mòbil, les aplicacions i les xarxes socials formen part de les seves vides diàries i són pràcticament imprescindibles. Els Youtubers i viners són les noves estrelles del rock ja que acumulen milions de seguidors i arriben a participar en programes de televisió o a publicar el seu propi llibre.
Us resumim les idees a destacar perquè pugueu entendre bé què vol dir ser Millennial.
No sense el mòbil.
Un nou estudi d’Invoca diu que el 76% dels joves es consideren, almenys en part, addictes al mòbil (la mitja global és del 58%). Els Millennials fan servir el mòbil tota l’estona i per tot tipus de coses però el que més triomfa són els usos més tradicionals: trucar o enviar missatges. Segons l’estudi d’Invoca un 37% de joves truquen per telèfon unes cinc vegades al dia. Curiosament entre els majors de 45 anys només el 29% truca tan sovint. A més, segons dades de Nielsen els usuaris de mòbil d’entre 18 i 24 anys estan invertint més temps en trucar per telèfon del que van invertir l’any passat (en concret 33 minuts més).
Un altre ús habitual del mòbil a destacar entre els Millennials és la compra. Fan compres des dels seus dispositius mòbils amb freqüència, en concret, 1 de cada 2 enquestats havia realitzat més d’una compra online des de l’smartphone durant l’últim mes. Els joves també solen fer servir molt la petita pantalla per fer transferències i petites operacions bancàries.
Això sí, si abans de comprar es plantegen qualsevol dubte és hora de trucar, ja que contactar via web mòbil és molt més incòmode. Més de la meitat d’enquestats prefereixen trucar si han de contactar una empresa.
Podeu llegir l’article complet d’on hem extret aquesta informació fent click aquí.
Enganxats als dispositius
Els adolescents nord-americans (13-18 anys) passen de mitjana nou hores al dia consumin media. Els pre-adolescents (8-12) unes sis hores diàries. Els pares es preocupen pel temps que dediquen els seus fills a estar enganxats als dispositius electrònics. Els telèfons mòbils aglutinen un 41% de tot el temps que els pre-adolescents passen davant una pantalla i un 46% pels adolescents. I què fan durant tot aquest temps? És difícil generalitzar, però la resposta més popular entre les noies (37%) va ser escoltar música, i entre els nois (27%) jugar a videojocs.
Malgrat que podríem pensar que els adolescents estan molt enganxats a les xarxes socials les enquestes demostren que de tot el temps que passen a les pantalles només una hora d’aquest temps la passen en social media. Només un 10% d’adolescents trien les xarxes socials com a activitat preferida. Els adolescents tendeixen a dividir el seu temps entre consum passiu (39%), comunicació (26%), consum interactiu (25%), i contingut creatiu (3%). El 7% restant es gasta en activitats inclassificables.
Fins i tot durant la realització de tasques d’importància primària la tecnologia digital segueix estant present. El 51% diu que de vegades o sovint miren la televisió mentre fan els deures, el 50% fan servir xarxes socials, el 60% envia missatges, i el 76% escolta música. No només són multi tasques. També estan convençuts que això no afecta la qualitat de la seva feina.
En el món en què vivim la vida dels pre i adolescents és inseparable de les tecnologies actuals. Però no només passen hores en digital media, també practiquen viure junts, desenvolupar competències de comunitat i mediar la seva experiència del món a través de les lents de televisors, ordinadors, consoles de videojocs i smartphones.
L’article sencer en aquest enllaç.
Llegir online
A Mèxic els joves llegeixen i ho fan per gust. No obstant, cada cop més consumeixen contingut breu i efímer: xats, blogs, tutorials, còmics.
Un estudi elaborat per la societat civil Consultores en Investigación y Comunicación (CIC) ha determinat que un 87% dels joves de les zones urbanes del país són usuaris d’Internet i fan servir la xarxa unes 6 hores al dia entre setmana i 8 els caps de setmana.
Es van enquestar joves de població oberta i universitaris, dels quals un 89% té un smart phone amb el què accedeixen a Internet.
Què llegeixen els joves? En primer lloc notícies i blogs, després tips o consells, ressenyes de cine, música o literatura, còmics, poesia i contes. Tot i que existeix gran varietat de temes d’interès dels joves en sobresurten quatre: música, esports, notícies i mirar vídeos . Només 1 de cada 10 va mencionar la literatura com un assumpte d’elecció personal.
L’enquesta IBBY/Banamex indica que els llibres segueixen tenint més pes en format imprès, un 84% dels estudiants universitaris (i 66% dels joves de població oberta) prefereixen llegir i comprar un llibre “tradicional” que en format digital.
Informació extreta d’aquest post.
I vosaltres, Millennials catalans, què feu amb el vostre temps? Ens ho expliqueu?
Selene B.