Viatjarà en dron, viurà en una “smarthome” i tindrà una versió interactiva
Mattel, el fabricant de joguines que va revolucionar el sector l’any 1959 en substituir les nines retallables de paper per la que es va convertir en la seva icona, la nina Barbie, anuncia novetats per aquest 2016.
Després d’alguns anys de davallada en la venda de la famosa nina, l’empresa ha decidit no només fer-li un canvi d’imatge sinó convertir-la en la primera nina early adopter. Mattel fa així un salt cap a l’Internet de les coses amb productes innovadors que esperen que generin un gran atractiu entre el públic infantil.
La Barbie viurà en una casa d’alta tecnologia amb assistent virtual incorporat. La Dreamhouse adaptarà els llums, sons, ambient i les seves característiques a l’estat d’ànim de la nina. La smarthouse es connectarà via WiFi a una aplicació que controlarà la tecnologia instal·lada a la casa i que activarà els diferents elements segons les ordres que emetin els nens, que podran obrir el forn o fer funcionar l’ascensor tant sols indicant-ho, gràcies a un software de reconeixement de veu.
I per si la casa no fos prou al·licient, Mattel ha preparat un nou vehicle per a que la nina pugui desplaçar-se sense necessitat de xofer; un avió sense pilot la farà volar amb l’ajut d’un comandament a distància. Un dron de color rosa, al més pur estil Barbie.
Les dues joguines han estat presentades a la fira de la joguina de Nova York i es començaran a comercialitzar la propera tardor a un preu de 299 dòlars i 60 dòlars respectivament.
Però això no és tot, el fabricant de joguines s’ha associat amb l’empresa tecnològica ToyTalk de San Francisco per aconseguir que la famosa nina pugui interactuar amb qui hi jugui. Per mitjà del WiFi i la tecnologia del reconeixement de veu, la “Hello Barbie”, nom que rep la nova nina, escoltarà i respondrà de forma adient als seus propietaris.
La nina funcionarà de forma similar a com ho fan Siri o Cortana: no només podrà repetir frases pregravades sinó que permetrà poder mantenir una conversa amb els nens que juguin amb ella. Això serà possible gràcies a un software dissenyat per ToyTalk, anomenat PullString, que utilitza algoritmes d’aprenentatge automàtic. Estarà programada amb més de 800 línies de diàleg i 20 jocs interactius amb una autonomia de joc d’una hora.
La Hello Barbie no sortirà al mercat lliure de polèmica. Diferents veus consideren que la nina no és una simple joguina amb la que els nens interactuaran sinó que és una mena de gran germana rossa que permetrà que terceres persones coneguin informació privada de les famílies i fins i tot conèixer la ubicació de les criatures.
Mattel garanteix que la nina no violarà en cap cas la privacitat dels menors i que està dissenyada complint els estàndards de seguretat exigits pel govern dels Estats Units.
Les gravacions quedaran enregistrades en els servidors de l’empresa durant dos anys i s’utilitzaran només per millorar l’aplicació i fer que els diàlegs siguin cada vegada més fluids i adaptats al llenguatge dels usuaris. En qualsevol moment els pares podran escoltar les converses dels seus fills i, si ho consideren necessari, esborrar-ne el contingut.
La nina està pensada per ajudar als nens a millorar i desenvolupar el llenguatge a través del joc, millorant la seva forma d’expressar-se i adquirint més vocabulari, per això PullString està preparat per no repetir paraulotes i reconvertir-les en preguntes o frases més apropiades. Els dissenyadors d’aquesta tecnologia han desenvolupat el sistema de reconeixement de veu adaptant-lo al llenguatge infantil, un llenguatge molt diferent pel que fa als tons de veu, la pronunciació i el vocabulari. S’han adonat també, a través de diferents estudis, que els nens milloren el seu rendiment quan se’ls tracta de forma personalitzada i no amb paraules genèriques com ara “col·lega” o “amic”.
El joc funcionarà sempre i quan la interacció de preguntes i respostes permetin crear converses fluides.
Serà Hello Barbie la porta cap a l’aparició de nous companys de joc pels nens del futur?
Mireia Camps