La tecnologia afegeix màgia al món de la moda

Ja fa unes setmanes us vam parlar de com la tecnologia ha ajudat a crear dissenys màgics. Semblava que era un fenomen lligat a la recerca però la setmana de la moda de Nova York ha confirmat aquesta tendència. Teixits impressos, vestits il·luminats, roba a mida, teixits biològics i… Lady Gaga!

Durant la setmana de la moda de Nova York, alguns dissenyadors han col·laborat amb companyies d’electrònica per presentar en passarel·la les seves propostes de temporada. Per exemple, la companyia japonesa Epson s’ha aliat amb el món de la moda per fer-la encara més interessant i facilitar l’estampat tèxtil. En total onze dissenyadors de Nord i Sud Amèrica han col·laborat amb Epson presentant col·leccions en les quals l’estampat ha estat creat digitalment i materialitzats fent servir impressores Epson.

Models de Fabrizzio Berrocal a presenteció de la Epson Digital Couture Fashion. Photo by Albert Urso/Getty Images

Keith Kratzberg, vicepresident executiu de la tecnològica japonesa, va dir a Mashable: “La nostra tecnologia ofereix als dissenyadors la possibilitat de dissenyar qualsevol cosa que puguin imaginar. Els hi dóna absoluta llibertat creativa i els deixa produir peces de manera ràpida.” Epson creu que aquest procés d’impressió seguirà funcionant i agradant i que, per tant, grans firmes de la indústria poden unir-se a la “iniciativa”.

Però Epson no és la única companyia que ha col·laborat amb dissenyadors i firmes de moda, la coneguda Intel també està fent notar la seva presència en la indústria. Becca McCharen, de la firma Chromat, sempre ha apostat per introduir certs elements o tècniques relaciones amb la tecnologia en les seves col·leccions. A la última setmana de la moda de Nova York col·labora amb Intel i el mòdul tecnològic Curie Module per il·luminar els seus vestits.

Les models portaven uns braçalets de roba equipats amb sensors StretchSense que responien als seus cossos. Quan tancaven els punys l’accessori reaccionava a la pressió enviant una senyal a la peça de roba per a que s’il·luminés.

De moment aquest tipus de peces són exclusives i les veiem només a passarel·les, però algun dia es convertiran en producte de consum massiu, és només qüestió de temps. Aquesta relació moda i tecnologia, a banda de ser fascinant visualment parlant, també pot ser molt pràctica, McCharen va dir a Mashable que espera que un dia moda i tecnologia treballin juntes per a poder dissenyar peces úniques mesurant les formes particulars del cos dels clients.

“Amb tanta diversitat i varietat de talles és molt difícil trobar alguna cosa que et quedi bé. M’encanta la impressió 3D. Seria genial poder escanejar el teu cos, descarregar els arxius i imprimir la talla perfecta d’una peça de roba. M’agrada molt la idea de la roba convertir-se en quelcom semblant a un MP3 en el qual simplement et descarregues quelcom i ja tens el que necessitaves immediatament.”

La firma ThreeASFOUR liderada pels dissenyadors Gabi Asfour, Angela Donhauser i Adi Gil i amb seu a Nova York va començar a experimentar amb impressions 3D l’any 2013 col·laborant amb la companyia belga Materialise. Per aquesta darrera edició de la New York Fashion Week, ThreeASFOUR va presentar un parell de vestits impresos en 3D basats en formes i textures biològiques. Els vestits, anomenats Harmonograph i Pangolin, formen part de la col·lecció Biomimicry i han estat creats amb la col·laboració del dissenyador nord-americà Travis Fitch i Sratasys, una empresa manufacturera d’impresores 3D amb seu a Minnesota, amb la intenció de demostrar les possibilitats de la intersecció de la moda, el disseny i la tecnologia. Aquests vestits són la primera demostració d’un material anomenat Nano Enhanced Elastomeric Technology, desenvolupat per Stratasys. Gràcies a la seva extrema flexibilitat i durabilitat el material representa un gran pas per dissenys de moda impresos en 3D.

D’altra banda, Lady Gaga, amb l’ajuda de Intel, ha volgut rendir un homenatge al mític cantant David Bowie, que va morir el passat gener. L’artista i la companyia de tecnologia van presentar un show en el qual van fer servir hologrames, robòtica, gràfics 3D i processament de vídeo en directe durant la celebració dels premis Grammy. Lady Gaga va cantar nou cançons de Bowie en sis minuts: “Space Oddity”, “Suffragette City”, “Rebel Rebel”, “Fashion”, “Fame”, “Let’s Dance” i “Heroes”.

Business Insider ens explica com es van crear alguns dels efectes utilitzats durant l’actuació. Per exemple, per crear el maquillatge animat en la cara de la cantant, Intel va capturar un escaneig 3D del seu rostre en 12 poses diferents.

Si us vau perdre la gala dels Grammys i teniu curiositat per veure l’actuació de Lady Gaga, podeu veure-la sencera fent click en aquest enllaç.

 

Selene B.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s