La setmana passada es va estrenar la setena de Star Wars: El Despertar de la Força. I, com segur que ja sabeu (segur!) ha provocat una gran commoció.

Com que a hores d’ara ja sabreu de què va, qui hi surt, què hi fa el Mark Hammill i totes aquestes coses, us hem volgut portar altres notícies. Perquè conegueu el més freak, estrany i diferent al voltant de Star Wars. La creativitat a l’ordre del dia!!!

Star què???

El primer que heu de saber és que la primera pel·lícula, la que va iniciar la sèrie (o sigui, la número IV) no es diu Star Wars. El nom real del film és Una nova esperança . Tot i que es va estrenar com Star Wars, o La Guerra de les Galàxies, Lucasfilm vol que aquest nom sigui utilitzat només per a la sèrie, donant un nom específic a la pel·lícula que va iniciar la saga.

Disney (l’empresa que va comprar Lucasfilm el 2012 per 4mil milions de dòlars) te previst filmar una nova pel·lícula de la saga mentre l’èxit aguanti. Així que aneu llegint i tindreu una informació que us servirà de per vida!!!

El primer cop

Gairebé tothom recordem quan vam veure per primera vegada Star Wars. El primer que ens va impressionar al cinema, eren les lletres que apareixien des del cel i es perdien a l’infinit.

Google, que s’ha bolcat amb l’estrena, també ha creat una sorpresa relacionada amb aquest moment màgic. Per descobrir-la només heu d’escriure a la finestra del navegador “hace mucho tiempo en una galaxia muy muy lejana” i premeu retorn (hauria de funcionar també en català).

Doncs com dèiem, tots recordem quan vam veure aquestes lletres per primer cop, però poques persones ho tenen gravat i ho han ensenyat arreu. Charlie Chapen i Andy Herald tenen un canal de YouTube anomenat “Com ser pare”. En aquest vídeo, Herald grava el seu fill de 7 anys, Lucas , veient Star Wars per primera vegada. En una mica més de dues hores, Lucas fa 278 preguntes, dues per minut…

Si encara no l’has vista…

Si vas veure les pelis fa molts anys, i et fa por anar a veure la VII i no entendre res, aquí tens un resum del culebrot de la família Skywalker en només tres minuts i força humor o en dos i una mirada més focalitzada a la geopolítica.

Ja sabeu que aquests dies tothom la comenta. Els megafans la van anar a veure el divendres de l’estrena a les 00.05h, així que des de les 02.30h del mateix divendres hi ha spoilers arreu. La meitat de la gent l’ha trobada magnífica, emocionant, èpica… l’altra meitat diu que és una barreja de les anteriors sense imaginació ni creació. Sigui com sigui, si alguna cosa fa una ràbia tremenda és tenir les entrades i que algú te’n faci un spoiler com una casa de pagès. Com evitar-ho? Google Chrome ha fet una extensió, Force Block, que bloqueja tota pàgina que contingui spoilers del darrer episodi de Star Wars. Pràctic!

Què sentiràs quan la vegis?

Quan vegis Star Wars, tot de sentiments i pensaments dins el teu cap viuran una revolució. Que com ho sabem? Perquè Riley, la protagonista d’Inside Out, i les seves emocions (ja saps, Joia, Por, Ira, Fàstic i Tristesa) ja l’han vista. I podem veure com van reaccionar. Aquí teniu el vídeo de Disney-Pixar!

Quin és el teu costat de la Força?

Google ha embogit amb l’estrena de Star Wars, i ha creat uns quants “ous de pasqua” amb resultats espectaculars. Ja n’hem parlat d’alguns. Un altre et permet decidir si la teva lleialtat és al costat de la llum o al costat fosc de la Força. Amb una aplicació per al Chrome, cada cop que obris una pestanya podràs triar entre els dos costats. Quan obris Gmail la barra de càrrega serà un làser de llum. I des d’aquesta mateixa aplicació podràs obrir un joc en realitat virtual que funciona amb Google Cardboard.

Spotify ha llançat una nova característica que ens ofereix conèixer a quin personatge de Star Wars ens semblem més  a partir del nostre historial musical o triant els nostres cinc artistes preferits, si no volem donar permís a l’aplicació per conèixer el nostre historial d’escoltes. A més d’ensenyar-nos el perfil del personatge amb qui més ens identifiquem d’acord amb la música que ens agrada, Spotify també ens mostrarà la sevallista de reproducció ideal, i la barra que marca el progrés de la cançó canviarà a un sabre de llum.

I mentre vas llegint correus o mentre vas escoltant els temes del teu alter ego, pots gaudir dels gelats de la Gelateria Ample Hills, i veure si t’agrada més ‘El costat fosc’, que es fa amb fosc gelat de xocolata amb melindros de xocolata fudge espresso, o ‘El Costat de la Llum’, un brillant gelat de núvol (ja sabeu, la llaminadura) amb un grapat de trossets de cruixent de cacau fets a mà. Els sabors de gelats van ser dissenyats en conjunt amb Disney.

Si vols ser un Jedi…

El primer que has de fer és demostrar que tens un bon coneixement de l’univers Star Wars. Així que, jove padawan, respon el qüestionari i demostra que et mereixes control·lar la Força.

Ara, necessites un sabre de llum.  Ah, que no en tens? Doncs en aquest enllaç t’expliquen la història del primer sabre de llum i com el van fer. I t’ensenyen a reproduir-lo. Només necessites un mànec, un pal i Scotchlite, la cinta reflectant que van fer servir i que el fa lluir (sap greu, però en aquest cas el soroll l’hauràs de fer amb la boca).

D’acord, d’acord!!! Res de fer el cutre!!! Aquí t’expliquen les possibilitats científiques de fer-ne un de debò (però nosaltres no hem gosat a provar-ho… preferim el pal i els sorolls amb la boca, digue’ns prudents).

Vinga, t’ho farem fàcil!!! Aquesta startup de Singapur ha creat un sabre de llum que pesa, fa llum (of course), serveix per lluitar (com si fos de kendo) i fa el soroll (boca tancadeta!). Millor?

I no t’oblidis de posar el sabre de llum a la teva imatge de Facebook!!! Entra a aquest enllaç i demostra al món que ets un Jedi.

Si has superat la primera prova, ja pots practicar amb el sabre de llum. Només necessites un ordinador amb Chrome, un telèfon mòbil i descarregar l’aplicació Lightsaber Escape. Podràs batallar i desviar el foc enemic dels Stormtroopers mentre intentes accedir a la nau que es troba a l’hangar. Un tutorial t’ajudarà a dominar les habilitats en la preparació del duel final. Aquesta aplicació ha estat treballada directament amb Lucasfilm, qui va fer un storyboard i va proporcionar la música original.

Evidentment, qualselvol Jedi voldrà fer servir els emojis de Star Wars als seus tweets. Només que facis servir els hashtags de cada un dels personatges. I el nou personatge d’aquest film que ha robat els cors i que tots voldríem tenir és, sens dubte, BB-8.

BB8- és un droid astromecànic. El seu cos està format per una bola rodant i un cap semblant al R2-D2. El vam poder veure per primer cop al trailer i des de llavors ja va seduir els nostres cors (i els nostres caps, perquè el robot anava rodant de debò! com es mantenia el cap a sobre la bola del cos?).

Si vols viure Star Wars al màxim, posa un BB8 a la teva vida! Sphero ha fet una reproducció (més petita que l’original, és clar) del droid que pots fer anar per casa (i el tema de com aguanta el cap continua sent un misteri!). I també pots posar el BB-8 al teu smartphone amb tota la col·lecció de ringtones que s’han creat amb la seva “veu”.

Però també ens agraden els clàssics droids. Sempre hem sentit la més grans de les envejes per C-3PO i la seva fluïdesa en més de 6 milions de formes de comunicació. A Star Wars veiem sovint textos escrits en un alfabet antic, l’Aurebesh. Si vols ser com C-3PO i comunicar-te en Aurebesh, Google l’ha afegit al seu traductor.

Però si abraces el costat fosc…

La web australiana DesignCrowd ha fet una convocatòria a dissenyadors perquè imaginessin quins llocs ocuparien els personatges de Star Wars si fossin líders mundials. I el guanyador va ser Enzzok qui va presentar Darth Vader com el nou President dels Estats Units. Clar que tampoc tenia desperdici veure Jabba el Hutt fent de Kim Jong-Un!

Viatja a les estrelles

Vols visitar els escenaris de les aventures de Han, Luke, Leia…? Viure als llocs on es van filmar les pel·lícules? Aquí els pots trobar gràcies a Cyplon Travels, una agència de viatges britànica. Les localitzacions es troben a Austràlia, Tailàndia, Noruega, Tunísia, Itàlia, Guatemala… Ja pots començar a planejar el teu viatge!

El que segurament no faràs és volar en l’avió especial que va fer servir l’equip de Star Wars: el Despertar de la Força per assistir a l’estrena de la pel·lícula a Londres. Un avió tunejat per sembla l’oncle gran de R2-D2! I és clar, també hi van viatjar el mateix R2-D2 i el seu amic BB-8…

Ara, per molt que ho intentis, el que no podràs fer segur és veure la pel·lícula com ho faran els astronautes de l’Estació Espacial Internacional. Segons un tweet del l’astronauta britànic Tim Peake “Tenim una pantalla i un projector i m’han dit que Star Wars està esperant-nos allà dalt. El millor lloc per veure-la!”. I certament, no es pot veure millor Star Wars que a prop de les estrelles!

.

.

.

.

Marisol López

A %d bloguers els agrada això: