Ens envolta l'esperit nadalenc!

Els grans magatzems, les multinacionals i les marques més  conegudes cada any s’esforcen per desitjar-nos un Nadal especial amb anuncis plens d’originalitat, tendresa, bones intencions i una mica de diversió en algun cas.

.

A casa nostra sempre ha estat tradicional el famós anunci de les “bombolletes” d’una coneguda marca de cava ple d’actors estrangers i poca cosa més, a banda de l’anunci de la Loteria de Nadal i d’un parell d’anuncis dels que recordem més que res la música, perquè la imatge francament no donava per gaire (els sabeu situar perfeeeectament…”vuelve, a casa vuelveeee, por Navidad…” o “las muñecas de … se dirigen al portal”. Sí, i miràvem l’anunci de la CocaCola i ens semblava ensucrat i de bon rollo americà).

Però ens els últims anys les campanyes nadalenques s’han anat sofisticant i fins i tot a casa nostra entre programa i programa podem trobar algun anunci interessant. A Anglaterra fa anys que la campanya nadalenca la marca l’aparició de l’anunci dels grans magatzems John Lewis. La campanya d’aquest any, que ha costat gairebé 9,7 milions, ja us la varem presentar en el darrer butlletí de Cultura Digital.

Ara us volem ensenyar algunes de les altres campanyes que que estan protagonitzant aquesta temporada nadalenca que més ens han agradat!


John Lewis i la seva campanya de conscienciació de la soledat que senten els avis per Nadal, ben diferent al tendre Monty el Pingüíde l’any passat.
.
.

Els supermercats alemanys Edeka també ens han recordat que moltes vegades ens oblidem dels avis, així que el protagonista de l’anunci es fa passat per mort per reunir la seva família per Nadal… Però a vegades és el mal temps el que no permet a la família visitar a l’avi solitari, però tot canvia si tens un Audi!

Sainsbury va al revés de John Lewis. Si l’any passat ens va tocar l’ànima sensible amb referències a la primera guerra mundial, aquest any en Mog, un entremaliat gatet expert en provocar calamitats, sembla que destrossarà el Nadal de la seva família, però sempre s’ha de comptar amb l’esperit nadalenc dels veïns!

A Macy’s dos germans descobreixen un llapis màgic amb el que poden demanar a Santa tot de desitjos pels seus veïns.
.
..

Els magatzems Harvey Nichols en canvi destaquen per ser divertits i irreverents. Amb Avoid #Giftface, ens recorda com tots posem cara de pòquer quan ens regalen alguna cosa horrorosa…Ja aneu entrenant?

I els supermercats Aldi ens recorden l’horror i stress que t’agafen quan s’acosten les festes i s’han de fer milers de coses: decorar, comprar, cuinar, convidar, uffffff!!! Ja us heu mentalitzat?

Shhhhh…els de PayPal gairebé la líen anant-se de la llengua en el seu anunci: quan els petits de la casa es pregunten perquè els pares no van de compres i no tornen a casa carregats de bosses, i és que els pares estan comprant tot per internet… és clar, per ajudar a Santa!

I els de FedEx descobreixen que Santa està una mica desocupat perquè no s’encarrega directament de portar ell sol totes les joguines…

.


Però tornem al sucre: a Toys’R’Us saben realment quin és el veritable desig de tot nen petit!

I no ens oblidem dels arxifamosos camions de Cocacola!!!…que arriben fins a qualsevol racó del Brasil fent fins i tot ponts per portar la seva il·lusió als petits!

I algú es recorda del pobre pollastre o gall d’indi que presidirà la taula de la família per Nadal? Els restaurants de pollastres Nando’s sí que ho fan!

Els de Vodafone en canvi creuen que el gall d’indi és un més de la família!

Oreo dóna vida a tres adorns nadalencs: un follet, una guineu i un ninot de neu, que es pregunten quines són les coses que fan que el Nadal sigui Nadal.

Aquest és potser el menys nadalenc de tots els anuncis. Farts de llums de nadal, rens i papas noels? Doncs els magatzems House of Fraser tenen clar que per Nadal has de fer el que et vingui en gana i crear les teves pròpies regles i no les imposades per la tradició!

IKEA Singapur et felicita el Nadal amb aquest anunci interactiu segons la intensitat d’esperit nadalenc que t’agradi. Sou dels d’intensitat màxima?

Si sou dels que heu escollit màxim esperit nadalenc, aquest és per vosaltres: sucre, més sucre, horterisme i Kate Perry a l’anunci de H&M.

L’anunci d’aquest any d’Apple ve de la mà de Stevie Wonder interpretant tot un clàssic nadalenc mentre veiem els productes de la casa de la poma…

Els de Microsoft aquest any fan les paus amb els de la poma i van a cantar nadales davant d’una tenda de la competència! Un moment per deixar enrrere les diferències.

Justino y la fábrica de maniquíes és l’anunci del Nadal a casa nostra. Un treballat curt d’animació de Loterias amb un protagonista entranyable i divertit, amb vida a les xarxes socials. Mireu els seus comptes a facebook i instagram!

I el Corte Inglés s’ha apuntat a la moda i ha creat un anunci ple de màgia, nens, nadal i bones intencions amb Chencho y la bombilla mágica.

Si us hem encomanat una mica d’esperit nadalenc, us aconsellem que aneu buscant les decoracions nadalenques i visiteu les fires de Natal per decorar casa vostra i també des de l’ordinador podeu donar-li una mica d’ambient! Google un any més ens porta a la vila de Santa Claus amb jocs interactius i amb el seu Google Santa Tracker podrem seguir el camí del seu trineu la nit del 24 de desembre. Seguiu el Pare Noel!

.

.

.

Imma Garcia

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s