Emojis per tot arreu

Aquestes petites cares somrients o ploraneres, la caca amb ulls o la ballarina de flamenc s’han convertit en una part important del nostre llenguatge, formen part del nostre vocabulari del dia a dia. Milions i milions de persones utilitzem diàriament aquest munt d’imatges per comunicar-nos en les xarxes socials, ens fan estalviar temps, aportar matisos o simplement donar un punt de diversió a la conversa.

És tanta la repercussió que estan aconseguint que per primera vegada el Diccionari Oxford ha escollit un pictograma com a paraula de l’any, ja que segons ells l’emoji “cara amb llàgrimes d’alegria” és la que millor reflecteix l’any 2015. De fet aquest és l’emoji que més s’utilitza als Estats Units (17%) i el Regne Unit (20%).

En aquest article de Verne ens expliquen el perquè d’aquesta elecció. Penseu que entre les altres finalistes es trobaven conceptes com  “ad-blocker” (bloquejador de publicitat), “dark web” (la part de la xarxa que permet la navegació anònima) o “refugee” (refugiat).

Però sabem realment què  significa emoji? La paraula prové del japonés: “e” (imatge) i “moji” (caràcter). Són pictogrames que acompanyen o reemplacen text en la comunicació per missatges electrònics. Varen aparèixer per primera vegada a finals dels anys noranta com una eina per millorar la comunicació per part de vàries companyies telefòniques japoneses. El responsable de regular quins són els pictogrames que s’incorporen com a emojis és el Consorci Unicode, organisme encarregat d’estandaritzar la forma en que els signes de puntuació i els caràcters idiomàtics són representats pels diferents sistemes de computació.

Però tot i així no trobeu que hi ha molts emojis que no acabem d’entendre? Com molts dels emojis tenen origen japonès en el blog Japonismo ens expliquen el seu significat.

Des de l’aparició dels smartphones l’ús dels emojis ha anat guanyant i guanyant terreny. I fins ara, que són omnipresents! Tal i com explica en un estudi l’empresa Emogi, els internautes els utilitzen amb una elevada freqüència perquè resulta una manera ràpida de comunicar-se, de manera precisa i entenible.

L’empresa catalana Tiny Books, especialitzada en convertir les converses de Whatsapp en llibres, ha estudiat quins són els emojis més utilitzats a Espanya, i ha resultat que aquí som molt amorosos i petonejadors! També ha indicat els emojis més característics segons les diferents Comunitats Autònomes, i resulta que a Catalunya aplaudim molt (!?), a Madrid s’esgarrifen que Déu n’hi do, i a Castella la Manxa tenen una obsessió pels pops…

Si teniu curiositat per saber una mica més de quins són els emojis que s’estan utilitzant en temps real a Twitter feu una ullada a emojitracker!

Els emojis s’actualitzen constantment i estan incorporant esdeveniments importants al seu vocabulari. Fa pocs dies Twitter va crear nous emojis en ocasió de la Cimera pel Canvi Climàtic que ha tingut lloc els darrers dies a París per unir-se a la lluita per salvar el Planeta i lluitar contra l’escalfament global.

I Twitter Espanya ha creat emojis pels principals partits polítics espanyols per poder xerrar ràpidament a les xarxes socials durant la campanya a les eleccions generals del proper 20 de desembre. La polèmica es va estendre ràpidament perquè no hi són representats tots els partits que hi concorren. Els emojis es mostren després de posar el  hashtag amb el nom del partit. És evident que Twitter té interès en convertir-se en una plataforma de debat principal de cara a les eleccions generals.

Diverses ONGs i marques comercials han considerat que crear un emoji propi pot ser molt útil per crear campanyes promocionals o de donació de fons.

En ocasió del Dia de les Espècies Amenaçades d’Extinció, WWF va crear una campanya el passat mes de maig amb 17 emojis d’espècies en perill d’extinció.

Els llançaments comercials o esdeveniments especials també reben els seus propis emojis. Twitter va crear ja fa uns mesos emojis per anar preparant el llançament de Star Wars!

I les marques ho han entés ràpidament i han anat creant emojis. Coca-Cola va ser la primera marca en tenir un emoji personalitzat a Twitter. Aquest divertit emoji format per les dues siluetes de les mítiques ampolles de vidre Coca-Cola apareix en els tuits amb l’etiqueta #ShareaCoke. A Marketing Directo ens expliquen també altres experiències com la campanya de Dove #LoveYourCurls o la campanya nadalenca de Starbucks #RedCups
La companyia més emblemàtica dels tacos als Estats Units, Taco Bell, va fer una petició per aconseguir que el taco s’incorporés com a emoji estandaritzat, i ho han aconseguit amb l’ajut dels seus clients, tal i com ens expliquen en aquest article! Per celebrar-ho han creat el #tacomojiengine amb més de 600 gifs, sons o fotos inspirats en el taco.
.
Com veieu, un torrent imparable d’imatges per comunicar-nos ens seguiran envoltant cada cop més!
.
.
.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s