Em dic Bond, James Bond, i els Android no són prou bons per mí.
El passat 6 de novembre es va estrenar Spectre, la última pel·lícula de la saga cinematogràfica protagonitzada per James Bond. Considerant que aquest film amb una duració de 148 minuts i que ha costat uns 272 milions d’euros, dels quals els experts creuen que uns 200 s’han finançat a través d’emplaçaments publicitaris, és normal que algú pugui dir que és l’espot publicitari més llarg del món.
Com tots sabem, aquest agent secret britànic de la vella escola es dedica a perseguir els dolents i deixar un reguitzell de morts pel camí, que per alguna cosa l’agent 007 té permís per matar i seduir les guapíssimes noies Bond. I té tant d’estil que ho fa vestit amb impecables vestits de sastre, rapidíssims cotxes de luxe, caríssims rellotges, letals armes i imaginatius gadgets que li procura en Q. Això últim no serà possible trobar-ho a cap tenda normal, però si ets un comprador amb una molt bona butxaca sí que pots fantasejar en ser una mica Bond! Ni més ni menys que 13 marques han pagat per aparéixer a Spectre: Aston Martin, Belvedere, Jaguar, Bollinger, Gillette, Omega, Heineken, Land Rover, Tom Ford, MAC Cosmetics, Globetrotter, Visit Britain, l’oficina de turisme de Regne Unit, i Sony.
Hem dit Sony? Un moment, que aquí hi ha una bona història que s’ha conegut gràcies a les famoses filtracions fa uns mesos de correus dels estudis Sony Pictures Entertainments, propietat de Sony i que són alhora propietaris de Columbia Pictures Industries, distribuïdora juntament amb la Metro de la saga Bond. Oficialment el mòbil de Bond és el Xperia Z5 pèro de fet no apareix a Spectre. I és que Daniel Craig va considerar que un mòbil Android no era prou sofisticat per a James Bond, tot i que va rebre una oferta personal de 5 milions de dòlars per promocionar-lo i una oferta global de 18 milions de dòlars per la pel·lícula. Samsumg també ho va intentar i malgrat que sembla que va oferir 50 milions de dòlars a la productora i 5 milions a Daniel Craig per a que Bond s’oblidés d’Omega i utilitzés el seu smartwatch Gear S2 i el Galaxy S6, no ho va aconseguir.
Al final Sony es va endur el gat a l’aigua, però a mitges. No van aconseguir que Bond utilitzés el telèfon durant la pel·lícula però sí una mena d’emplaçament publicitari a la inversa. El passat mes de setembre, Sony va fer públic l’anunci “Made for Bond“, dirigit per Danny Kleinman, director de vàries seqüències de títols de les pel·lícules de Bond, i protagonitzat per l’actriu Naomi Harris,o sigui, la Miss Moneypenny oficial. Una petita pel·lícula d’acció en ella mateixa, on Moneypenny està en una missió de vigilància encoberta pel Southbank londinenc on captura imatges dels dolents amb una càmera RX100 IV de Sony, i després intenta lliurar un smartphone Xperia Z3+ a Bond enmig d’una trepidant persecució. També podeu ajudar a la fidel secretària a trobar als seus assaltants en aquest videojoc.
Pel que sembla, Android no dóna actualment una imatge de prou disseny o fiabilitat segons els responsables artístics del saga Bond. “Bond només utilitza el millor”. Què els semblaria llavors adient en aquests moments, un iPhone?
Aquí podeu veure alguns exemples de mòbils que varen aparéixer en algunes pel·lícules anteriors de Bond, Batman, Spiderman, Matrix o Transformers!
Que sí, sí, que el 2012 James Bond va utilitzar un Sony Xperia T per rebre un missatge de text en un bar de Shangai! I en Daniel Craig va cobrar gairebé 5 milions d’euros només per agafar el telèfon a Skyfall! Aix, les filtracions!
.
I la pobra Adèle, segur que no deu tenir ganes d’anunciar telèfons!
La pobra Adèle ha estat notícia recentment no només pels rècords que està obtenint amb el seu nou single Hello amb més d’un milió de descàrregues en una sola setmana als EEUU o en convertir-se en el videoclip que més s’ha vist en les seves primeres 24 hores a YouTube amb més 27 milions de visites. És que el seu, d’altra banda preciós i elegant videoclip, ha donat molt de parlar a les xarxes socials però no només per la música o per les acurades imatges, sinó perquè el director no ha volgut que aparegués un model de telèfon intel·ligent actual i ha preferit que enlloc seu l’Adèle utilitzés un arcaic model dels que es tanquen.
El cineasta quebequès Xavier Dolan després de veure les piulades, els gifs i memes que circulaven per la xarxa va declarar a Los Angeles Times que tampoc hi havia per donar tantes voltes. Simplement no li agradava incloure mòbils o cotxes moderns en els seus films perquè trencaven la narrativa de l’obra! Però les xarxes han anat ben plenes!
![]() |
.
I evidentment, ningú va pagar per fer aparèixer un mòbil en aquest videoclip. De fet, Adèle ha indicat que no té intenció de fer publicitat de cap producte. Però sabeu que ja hi ha moltes marques que paguen per fer emplaçament de productes en videoclips? Aquí podeu veure alguns de ben famosos!
La guerra entre anuncis de models de telèfons segueix oberta!
“Be Brilliant” és el nou anunci del model insígnia de la marca taiwanesa HTC. L’HTC One A9 és segons els experts un mòbil molt similar a l’iPhone 6 i en el seu anunci han decidit tirar pel dret i veiem un noi corrent en una mena de societat distòpica amb missatges com “Sigues diferent” o “Sigues atrevit”, per acabar amb una gens subtil patada a un munt de pometes blanques. Nosaltres diríem que la simbologia és clara. Segons ells, apple és qui copia el seu disseny… Si a més a més, us diem que un dels anuncis més icònics de la marca de la poma és el de presentació del Mac l’any 1984 dirigit per Ridley Scott on es mostra una mena de societat distòpica inspirada en el Gran Germà de George Orwell, que significava en aquell moment passar-se del gegant IBM a l’innovador i diferent Macintosh… D’on hauran tret la inspiració?
.
No és la primera vegada que aquest mític anunci d’apple ha inspirat companyies de la competència, com és el cas del llançament el 2011 de les tauletes Xoom de Motorola amb l’anunci per la Super Bowl “Empower the people”. Una referència directa als iPads!
Clavar-se carinyosament bufetades entre les marques és una moda que totes les companyies en algun moment o en un altre han fet, en especial contra aplle. El 2014 Samsung va promocionar amb “Wall Huggers” el Ultra Power Saving Mode del Samsung Galaxy S5 com una manera d’evitar això tan penós de viure permanentment a la cerca i captura d’endolls per recarregar els mòbils o la nova capacitat de recàrrega inductiva dels Galaxy S6. Curiosament els mòbils que es trobaven amb aquest problema en els anuncis semblaven majoritàriament iPhones, mira tu!
Samsumg també va voler treure profit de la mida de la pantalla Galaxy S5 per posar les dents llargues als appleadictes abans de l’arribada dels iPhone 6 plus. Però ja fa anys que Samsung està intentant menjar el mercat americà d’apple. El 2012 va fer el seu primer anunci de 90 segons a la Super Bowl dirigit per Bobby Farrelly per promocionar el llançament del Galaxy Note amb una clara inspiració en la sèrie musical Glee. Però l’anunci comença amb una clara burla als fans acèrrims d’apple que es dediquen a fer llargues cues a les apple store pels llançaments. Una campanya que va tenir continuació amb una mena de soterrat boicot a les cues d’apple amb uns infiltrats molt contents amb les millores del Galaxy S3… Però les marques xineses també s’atreveixen amb Apple. No acabem d’entendre molt bé de què va l’anunci, però no ens podem resistir a compartir-lo amb vosaltres. Pel que sembla el iPhone 6 plus per obra i gràcia d’un cop de… paella!!!!???? es converteix en un MINote de Xiaomi que té una super càmera espectacular en comparació a la protuberant càmera de l’iPhone. Raro, raro, raro…
.
I faltava Microsoft per entrar en el joc. El 2013 un dels millors anuncis tecnològics o com a mínim dels més divertits va ser aquest “Don’t fight” del Nokia Lumia 920 amb una batalla campal en un casament propiciada per les càmeres dels Samsumg Galaxy i els iPhone 5 dels convidats. L’anunci acaba amb dos cambrers discutint sobre l’alternativa a aquesta batalla eterna entre els dos gegants: els Window Phones. Genial! Fa uns mesos també va fer una actualització de l’anunci del Microsoft Lumia contra els voluminosos iPhone,iPad i Samsung Galaxy dels pares delitosos per immortalitzar els seus fills en una representació escolar!
I amb el famós problema del doblegament iPhone 6, el #bendgate, algunes marques varen aprofitar per marcar territori:
.
.
.