El passat 2 d’octubre va començar la segona edició de Gamebcn.
Gamebcn és un programa que va nèixer l’any passat per omplir un buit a l’ecosistema català dels videojocs. Una incubadora per a projectes amb potencial de creixement acabats de sortir de la universitat que te com a principal objectiu donar-los continuïtat i acompanyar-los perquè es constitueixen en noves empreses de videojocs.
Els equips seleccionats disposen d’un espai dins l’incubadora, al Barcelona Growth Center, i a més rebran formació i assessorament en temes fonamentals per a una empresa de videojocs com monetització, finançament, constitució d’empresa, plans de negoci, màrqueting…
A Gamebcn pretenem cobrir la baula perduda entre els projectes finals de l’ensenyament acadèmic oficial i el món empresarial. Els equips de desenvolupadors d’un projecte de videojocs es trenquen un cop finalitzats els estudis de grau o màster a causa de la pressió laboral. I és una pena que es perdi l’enorme talent que es genera a les universitats, i bons equips que han demostrat ja que funcionen. L’equip és el més important, el que marca la diferència. És per això que a Gamebcn volem preservar la integritat de l’equip, donar una oportunitat a aquest intent d’aventura empresarial. D’altra banda volem oferir la formació de negoci necessària per poder arribar a llançar un joc al mercat. Gamebcn té una vocació global i pretén posicionar-se com la incubadora de referència en videojocs del sud d’Europa, indica Simón Lee, cofundador de Incubio.
Els 8 equips seleccionats enguany són els següents:
- Appnormals Team: Stay
- Etherteam: Etherborn
- Incuba: Polarity
- Mango Protocol: Mechanika
- Megalithic Works: Mikul the Netherbound
- Pixel Cream: Way of Redemption
- Player 2 Games: Alchemic Jousts
- Seven Tiles Studio: Tappy Tiki
Gamebcn és una iniciativa de la incubadora de negocis Incubio, el Departament de Cultura, a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals, i Caixa Capital Risc, la gestora de capital risc de “la Caixa”.