Sonar+D: tres anys d'innovació creativa

Fa 3 anys, els creadors de Sónar van pensar que era el moment de canviar. A prop de fet 20 anys, era el moment de créixer en espai i van passar a celebrar el Sonar Dia a Fira Montjuïc. I també era el moment de créixer en objectius, en sectors, en radi d’acció… i van crear Sonar+D, l’esdeveniment que crea la contaminació entre creativitat i tecnologia.

.
Enguany, i per tercer any, Sónar+D reuneix a Barcelona els protagonistes que lideren els processos d’innovació creativa més rellevants dels sectors de la música, l’audiovisual, la interactivitat, el disseny, la formació i la comunicació. Una cita transversal i multidisciplinar que posa en contacte a agents de tot l’espectre de la cultura digital: artistes, creadors, tecnòlegs, programadors, plataformes de maquinari i programari obert per makers, estudis de interacció i desenvolupament d’apps, departaments creatius d’empreses i universitats, indústria musical i audiovisual, plataformes online, start-ups i inversors.

Sónar+D i Sónar es converteixen en un gran espai d’intercanvi i diàleg entre els desenvolupadors de les noves tecnologies, els artistes que les fan servir per a la creació i els emprenedors i empreses que les posen en valor amb nous models de negoci. De la combinació del festival Sónar i el congrés Sónar + D sorgeix un únic esdeveniment 360 graus, pioner en el seu format, en el qual es presta la mateixa atenció a totes les fases d’un projecte: des de la seva creació i el desenvolupament de les tecnologies que ho fan possible fins al seu finançament, producció o la presentació final en els escenaris del festival.

<a href="https://culturadigitaldotblogdotgencatdotcat.files.wordpress.com/2016/02/sonard_foto.jpg&quot; ar+D s'estructura en quatre àrees -Exhibition, Congress, Networking i Live performance- que combinaran espais expositius, auditoris en els quals tindran lloc workshops i conferències, zones de demostracions de productes, experimentació en viu i networking, a més dels diferents shows en viu i instal·lacions new media repartits pel festival. Part de les activitats seran d'accés només per a professionals acreditats i altres estaran obertes al públic.

Pel que fa a les conferències dins el Congress, el convidat de luxe enguany és Kickstarter, la plataforma de finançament per a creadors més important del món, que celebrarà a Sónar+D la seva estrena a Espanya. Yancey Strickler, CEO i cofundador de la companyia nord-american, farà la conferència inaugural. L’oferta de conferències suma a més d’un centenar de ponents provinents de 18 països, entre els quals destaquen experts en realitat virtual com Chris Milk i Aaron Koblin (VRSE), a destacats curators de l’audiovisual com Rutger Wolfson (IFFR-Festival de Cinema de Rotterdam) o Jim Kolmar (SXSW Film Festival) i a un dels pares del ciberpunk, Bruce Sterling, protagonista de la Conferència de Clausura de Sónar + D, el 19 de juny. Altres experts destacats són  Jeremy Boxer, director creatiu de Vimeo; David Cuartielles, fundador d’Arduino; Dan Gray, productor de Ustwo, l’estudi creador de Monument Valley;  Silvia Oviedo, mànager d’Operacions Internacionals de Pinterest; Justin Cone, fundador de Motionographer i Richard Russell de XL Recordings.


.
Realitat virtual, wearables, prototips sonors o audiovisuals i experiments que barregen ciència i art destaquen entre les tecnologies disruptives que creuaran el congrés transversalment. Es multipliquen les activitats de networking i les destinades a la generació de negoci i captació de talent: més de 500 trobades en Meet the Expert i Meet the Investor, internacionalització de l’Start Up Competition i la creació del Job Market Place. Les sessions de networking són només per a acreditats, el MarketLab està obert al públic general i les conferències són d’accés lliure per a tots els assistents a Sónar encara que tenen accés preferent els acreditats fins a completar aforament.

En relació al Sónar +D exhibition us recomanem que feu un volt per:

  • Realities+D, el nou espai per visualitzar continguts de Realitat Virtual. Fins a una desena de pel·lícules, vídeos musicals i experiències interactives es presenten per primer cop a Espanya després del seu pas per les seccions d’innovació de festivals com Sundance i Tribeca. Hi podeu trobar obres de Milk, Koblin, Vincent Morisset i  l’estudi de videojocs barceloní hiPolygon.
  • SonarPLANTA: estrena mundial de l’enorme instal·lació cinètica  “RGB|CMY Kinetic” de l’estudi alemany ART+COM.
  • MarketLab: visiteu el Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS) per conèixer l’experiment de big data What did you do last Sónar?, on les persones que s’apropin al seu espai (o la seva web, després del Sónar) podràn accedir previ registre del seu mòbil a visualitzacions de la seva pròpia activitat dins del Sónar, veure les trajectòries que van realitzar en relació als demés visitants i rebre recomanacions d’altres concerts que els poden interessar a partir dels concerts als que van assistir. Apropeu-vos també a HiLo, la primera col·laboració entre Conductr i CaboSanRoque, The Ghost in The Machine de Glassworks i CANADA o els vídeos de 360º i realitat virtual de la productora Wild Vreemd. I no deixeu de passar-vos per la selecció de projectes de Kickstarter on trobem l’Ovalsound i per la selecció de projectes que BarcelonaLab ha ajudat a desenvolupar els últims mesos!

I per acabar, entre els molts concerts del Sónar Dia, no us perdeu aquests shows tecnològics:

El reconegut artista francès Joanie Lemercier s’alia de nou amb el músic britànic James Ginzburg per crear “Blueprint”, un show audiovisual exclusiu per Sónar 2015.

El camaleònic productor alemany Uwe Schmidt (Atom™) i l’artista visual australià Robin Fox, un dels més destacats de l’actualitat, uneixen els seus respectius talents i demostren que encara queda molt per inventar en el camp dels shows audiovisuals. El resultat de la seva col·laboració és el fascinant espectacle “Double Vision”, que combina sobre l’escenari làsers, vídeo, sonoritats experimentals i una particular deconstrucció dels codis clàssics de la música pop.

I els shows de Holly Herndon, la musa de l’era post-internet, de Evian Christ amb visuals de l’artista Emmanuel Biard i el de Arca amb visuals de Jesse Kanda.

Aquí teniu un interessant article que destaca set formes en què el Sonar+D dóna resposta a les grans qüestions sobre música i tecnologia. Imprescindible!!!!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s