Cultura impulsa “Digital Juny” per projectar Barcelona com una de les capitals de cultura digital d’Europa
El conseller de Cultura ha presentant aquest matí la iniciativa, endegada pel Departament per consolidar la projecció d’un sector molt vital al país
.
El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, juntament amb el director general de Creació i Empreses Culturals, Jordi Sellas, han presentat aquest matí el programa “Digital Juny”, iniciativa posada en marxa per posar en valor i donar visibilitat a la concentració de festivals i trobades internacionals sobre cultura digital que té lloc al llarg del mes de juny a Barcelona.La iniciativa incorpora noves trobades com el Cartoon360, principal esdeveniment europeu sobre animació cross-media, que fins ara es celebrava a Múnic, o la reunió específica sobre cultura digital dels 4 Motors d’Europa (Catalunya, Baden-Württemberg, Rhône-Alpes i Lombardia), que tindrà lloc el proper 18 de juny a la capital catalana.
A la presentació també hi han assistit els directors de les trobades professionals i festivals específics d’àmbit internacional que tindran lloc al llarg del mes de juny: Emilio Àlvarez, director de Loop; Jaume Ripoll, director d’Atlàntida Film Festival; Fèlix Balbas, director de B’Ars; Ricard Robles, director del Sonar+D; David Jaumandreu, dels Indie Developer Burger Awards, i Isabel Fernández i Aritz Cirbian, de Learn Do Share. Durant aquest mes, Catalunya esdevé un dels epicentres del món de la cultura digital amb una desena de cites, entre congressos, jornades, trobades, exposicions, formacions i debats.
.
“Digital Juny” es desenvoluparà amb el següent calendari de convocatòries :
- Cartoon 360, de l’1 al 3 de juny
- Loop, del 4 al 6 de juny
- Atlàntida Film Festival, del 8 de juny al 8 de juliol
- B’Ars, de l’11 al 14 de juny
- Jornada e’TIC, el 17 de juny
- 4 Motors X Europe, el 18 de juny
- Sònar+D, el 18 al 20 de juny
- CineEurope, del 22 al 25 de juny
- Gamelab, del 24 al 26 de juny
- Premis del Videojoc, el 25 de juny
- Indie Developer Burger Awars, el 26 de juny
- Learn Do Share, del 26 al 27 de juny
“Digital Juny” agrupa els millors esdeveniments de cada disciplina i vol afavorir la xarxa d’intercanvi entre els professionals de la cultura digital. En total, 219.000 persones van assistir l’any passat als esdeveniments que ara engloba “Digital Juny”. El Departament de Cultura, doncs, a banda de coordinar la celebració dels diferents festivals i trobades durant el proper mes, fa una aposta econòmica decidida amb un suport de 746.500 euros. El pressupost total del conjunt d’esdeveniments és de 3.319.912 euros. La iniciativa neix, així, amb l’objectiu de situar Barcelona com una de les capitals europees de la cultura digital, conscienciar els mateixos barcelonins de la potència de la seva ciutat en aquest àmbit i fer conèixer als professionals internacionals que hi assisteixen l’existència de la resta de festivals i trobades.
Durant la presentació, el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, ha assenyalat que “si es celebren diferents manifestacions de cultura digital, és bo que Barcelona i la cultura catalana es vegin com una cultura forta i interessada en aquestes manifestacions. És evident que vivim una transformació molt notable en les maneres de crear, i si una cultura no està atenta a aquesta evolució, quedarà enrere. Hem d’estar al davant del procés. La idea és que el que fem entre tots, tingui la màxima visibilitat”. “Bàsicament”, ha assenyalat Jordi Sellas, director de Creació i Empreses Culturals, “ens centrem en el públic especialitzat i professional. La idea és arribar al punt de coneixement del que succeeix a Barcelona i que els estudiants d’últim curs o els professionals que puguin, vinguin durant tot el mes de juny a la ciutat per completar la seva formació a partir de les trobades que s’hi celebren”.
Dades del sector a Catalunya
Catalunya té un sector de creació digitat molt vital, configurat per 161 empreses, que donen feina directa a 2.011 treballadors i que facturen un total de 146,5 milions d’euros . També disposa d’un important sector dedicat als videojocs, configurat per 74 empreses, que donen ocupació directa a 983 treballadors i que facturen 70 milions d’euros. Aquest sector té un important mercat al país, ja que la xifra de jugadors de videojocs a Catalunya és d’1,3 milions de persones, cosa que equival al 21% de la població del país. El 63% d’aquest públic són homes i el 37%, dones, segons dades de l’any 2012.
El Departament de Cultura va crear l’any 2013 l’Àrea de Cultura digital i videojocs de l’Institut de les Empreses Culturals i l’any 2014 es va presentar el Pla de Cultura Digital amb l’objectiu de donar resposta des del Govern a un sector en absoluta expansió. “Digital Juny” es configura com un dels programes d’aquest pla.
Aquí teniu la pel·lícula amb les imatges dels esdeveniments.
Imatges dels esdeveniments (edicions anteriors).
Si voleu descarregar els logos els trobareu aquí. Si us cal un TIFF per imprimir, demaneu-nos-el.
Organitzeu un esdeveniment al mes de juny relacionat amb la cultura digital? Deixeu-nos la informació als comentaris!!!!!
——————————————————
Hola,
Estic difonent tot un seguit d’activitats que tenen lloc la propera setmana al voltant de la informació, a mig camí entre l’acadèmia i el món empresarial.
Podeu trobar els detalls al meu blog http://raquelherrera.blogspot.com.es/2015/05/herrera-divulgadora-la-semana-de-la.html
Moltes gràcies,
Raquel