Alícia i els videojocs

Són varis els videojocs clàssics per Nintendo o PC que varen adaptar els llibres d’Alícia o varen basar alguns dels seus personatges en el seu univers. També podem trobar innombrables aplicacions i jocs per a les diferents plataformes de mòbil.

Aprofitant el llançament de la pel·lícula de Tim Burton, Disney va posar a la banda varis videojocs basats en Alícia en diferents plataformes.

Alice in Wonderland: Nintendo DS Alice in Wonderland: Nintendo Wii

Alice in Wonderland: An Adventure Beyond the Mirror iPhone

Electronic Arts va publicar el 2000 American McGee’s Alice, un videojoc d’horror psicològic per a PC que va vendre més de 1,5 milions de còpies i que s’ha convertit en tot un clàssic. El 2011 va arribar Alice: Madness Returns, seqüela encara més fosca, violenta i sanguinolenta per a PC, PlayStation 3 i Xbox 360. Una aplicació interactiva gratuïta per iPad i iPhone permetia als jugadors conèixer la narració en que es basava el videojoc.

Després de varis intents infructuosos de produïr una adaptació de l’obra de McGee per a la gran pantalla, en aquests moments l’autor està preparant uns curts d’animació Alice: Otherlands, projecte que s’ha recolzat a través de campanyes a Kickstarter. Si els curts tenen èxit, podrien servir de base per a un futur tercer videojoc.

En ocasió del 150è aniversari, The British Library en col·laboració amb Gamecity han convocat el concurs per a estudiants Alice’s Adventures Off the Map per jocs digitals o escriptura digital interactiva.

Més Alícia:

A %d bloguers els agrada això: