Alícia al món de la imatge

Alícia i les arts visuals

Les històries de Lewis Carroll han inspirat generacions d’artistes visuals. L’any 2012 la Tate Modern de Liverpool va presentar la primera exposició que explorava les connexions establertes entre l’imaginari del món surreal d’Alícia i els artistes visuals (Max Ernst, René Magritte, Salvador Dalí, Stephan Huber, Markus Lüpertz, Anna Gaskell, Kiki Smith, Pipilotti Rist, etc…)

Aquesta exposició va gamificar l’experiència d’Alícia per als més petits, preparant uns jocs científics disponibles a la seva pàgina web: www2.tate.org.uk/wondermind

L’artista, dissenyador i escriptor Joe Hale, ha traduit l’obra complerta de Carrol en més de 25.000 caràcters emoji.

A casa nostra l’estiu de 2010 el Centre d’Art Santa Mònica va presentar una exposició de l’artista holandès Pat Andrea amb 24 obres basades en Alícia en terres de meravelles i 24 obres en A través del mirall i allò que l’Alícia hi va trobar i un workinprogress amb l’artista treballant in-situ.

Alícia i la publicitat

Són molts els anuncis que han utilitzat referències al món d’Alícia. Un dels més evidents és l’anunci de Friskies Plus “Wonderland”

Les campanyes de conscienciació escolar també han inclòs Alícia, el Gat Chesire o el Conill Blanc. Aquest és el cas de la campanya Alícia al País de les Deixalles de l’AMB.

L’any 1971 el govern americà va encarregar un curt d’animació basat en les històries d’Alícia com a campanya contra els abusos de la droga. Les associacions eren fàcils de fer i el Barreter Boig representava el consum de LSD, la Reina de Cors l’heroïna, el Liró les amfetamines, etc.

Alícia i el turisme

Les aplicacions de realitat augmentada en l’àmbit del turisme també han emprat la temàtica d’Alícia. El poble coster galès de Llandudno, lloc d’estiueig de l’original Alice Liddell ha desenvolupat recentment vàries rutes augmentades disponibles per iOS i Android: Alice in Wonderland Town Trails.

El màgic món d’Alice ha arribat també a altres àmbits, des de la moda (reportatges de fotografia de moda d’Annie Leibovitz per American Vogue a obres de Vivienne Westwood formaran part de l’exposició The Alice Look que s’inaugurarà el proper mes de maig en el Victoria&Albert Museum of Childhood ), passant món del te (l’esbojarrada Mad Hatter’s Tea Party serveix d’inspiració a nombroses reunions de te, com ara les que es poden prendre en el Sanderson Hotel de Londres), atraccions en els parcs Disney, restaurants i hotels temàtics i tota classe d’objectes i merchandising.

Sens dubte, durant els seus 150 anys d’història, l’imaginari de Lewis Carroll s’ha convertit en part de la iconografia de la nostra cultura.

Més Alícia:

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s