La catalana Moonbite llança el seu joc per a Sony a Europa i els EUA

UNA INVERSIÓ DE 350.000 EUROS

Zombis a la Play

La Vanguardia 09/02/2014 MAR GALTÉS

Zombeer, un videojoc nascut a Galícia i desenvolupat a Barcelona, ha aconseguit entrar a l’olimp de la Play Station 3: des del 22 de gener passat està disponible a la plataforma de Sony a Europa, i en les properes setmanes sortirà a la venda als EUA. Són molt pocs els jocs de producció catalana o espanyola que arriben a accedir a aquesta plataforma de 90 milions d’usuaris al món. Un altre èxit conegut és el d’Invizimals, desenvolupat per Novarama; i pocs més entre uns quants centenars de jocs disponibles per a la consola de Sony (a iTunes, la competència es compta per milers).

Zombeer és un joc d’acció per a més grans de 16 anys, “una comèdia amb aires de terror”: està produït per Moonbite, un estudi d’animació i videojocs que va funcionar durant més de deu anys a Galícia, liderat per Carlos Fernández i Juan Diego Álvarez. “Vam fer pel·lícules d’animació, projectes per a iPad, un joc per a Wii. Vam concebre Zombeer i Sony ens va aprovar com a empresa desenvolupadora. Però ens vam asfixiar econòmicament”, explica Carlos Fernández. Llavors van contactar amb el productor Jordi Mendieta, soci majoritari de Dream Team. En el context de la creació del clúster de continguts digitals, la Generalitat va concedir a Dream Team un préstec de 250.000 euros, a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC). L’empresa de Mendieta va prendre el 40% de Moonbite, amb el projecte Zombeer i la cartera de propietats intel·lectuals per impulsar nous projectes de videojocs i d’animació”.

Fa un any, deu persones i un camió ple d’ordinadors es van traslladar des de Santiago a Barcelona. Moonbite té set treballadors però en època de màxima producció ha tingut fins a 50 col·laboradors, inclòs un equip de programació de la Complutense. El 2013, Moonbite va facturar 362.000 euros, incloent la pel·lícula d’animació Bruixeries, i el curt Morti.

Moonbite va decidir enfocar-lo a la PlayStation com a plataforma primària, però estan preparats “per evolucionar cap a la descàrrega per ordinador, després a CD. El joc pot tenir més recorregut: marxandatge, joc per a mòbil…”. Ha invertit 375.000 euros en el desenvolupament de Zombeer. “A Suècia o el Japó, fer aquest desenvolupament hauria costat el doble”, diu Mendieta. Surt al mercat a 14,99 euros a Europa. Sony es queda un 30%. “Tenim una previsió de vendes de 850.000 euros el primer any, que és quan ho has de recuperar pràcticament tot. Si va bé, podrem preparar la segona part”.

Aquest és un sector de xifres poc conegudes. “Però som un estudi independent, i si Sony ens ha seleccionat, ja és una garantia”. Confien en l’èxit, encara que queden lluny les xifres de GTA, el videojoc més car mai produït: va costar 200 milions d’euros, i una previsió d’ingressos el primer any de 1.200.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s