TikTok: Un nou fenomen social

L’aplicació TikTok s’ha convertit des de l’inici de la quarantena en la nova xarxa social de moda. Liderada i consumida per la generació Z ha aconseguit sumar fins a més d’un bilió d’usuaris actius a tot el món. No la coneixes? Impossible! No saps com funciona? Continua llegint!

TikTok és una aplicació xinesa que va aparèixer l’any 2016 i permet als usuaris crear vídeos curts que es poden editar des de la mateixa aplicació. A l’aplicació s’hi troben vídeos de tota mena, encara que cal reconèixer que els desafiaments de ball són els autèntics reis de TikTok. 15 segons de coreografia amb una música enganxosa i una dansa divertida pot fer que el vostre vídeo esdevingui viral i milions de tiktokers us imitin. Clicant aquí podreu seguir els passos per penjar el vostre primer vídeo a la plataforma.

Read More »

L’art digital al segle 21 amb la mirada d’Alba G. Corral i Pep Salazar

Ha mort l’art digital? O ha mort el que coneixíem fins ara com a art digital per renéixer en una nova forma? O cal redefinir els canals, el paper de les pantalles? Com conviuen el 2D i el 3D, el món real i el metavers? Tot això i molt més van posar sobre la taula el director executiu del festival OFFF Pep Salazar i la visualista Alba G. Corral.

El 8 d’octubre, i dins el marc de la Biennal del Pensament, ens vam trobar al Palau de la Música per escoltar i compartir les reflexions de dos grans especialistes del món de la cultura digital. D’una banda, Pep Salazar, director executiu del festival OFFF que reuneix un cop l’any el millor talent i grans creatius digitals d’arreu del món a Barcelona; de l’altra, Alba G. Corral, artista visual i programadora creativa.

Quin escenari ens ha deixat l’apocalipsi? Es donen les condicions per a noves avantguardes? En quin lloc queden les arts en viu i la cultura digital després de la disciplina del distanciament social i els continguts en línia massius? La mort (o no) de l’art digital, la creativitat després del moment apocalíptic que estem vivint, la immersió van ser temes que van centrar una sèrie de reflexions fetes des d’una mirada molt personal amb la intenció d’obrir preguntes per descriure el moment que encara estem vivint i els reptes que ens esperen en el futur proper. Una perspectiva sobre creativitat, activisme artístic i l’espectacle en viu a l’era digital abans, durant i després de la pandèmia.Read More »

La ficció en quarentena: 6 sèries infectades

Les sèries estan reflectint la vida en temps de pandèmia. La realitat fa un salt a la ficció, guionistes i sanitaris s’alien per tal de crear relats versemblants que narrin els estralls d’aquests moments històrics. Repassem produccions que veuen les trames impregnades de gel hidroalcohòlic i mascaretes, personatges adoptant nous hàbits i respectant la distància social.

L’audiovisual s’ha alçat com a gegant de l’entreteniment durant els últims anys. El context de la pandèmia consolida l’evidència d’un consum diari i massiu de ficcions disponibles a les diferents plataformes d’streaming, sobretot durant els mesos de confinament. L’objectiu era el d’escapar del flux d’informació relacionat amb la COVID-19 i oblidar per uns minuts la crisi sanitària mundial, protagonista absoluta de tots els mitjans.

South Park

El passat 30 de setembre, amb l’estrena als Estats Units de The Pandemic Special de la sèrie animada South Park notem un rellevant canvi d’actitud envers el nou escenari. Va ser un episodi d’una hora, el primer que es feia a la sèrie, i en la línia que s’espera dels protagonistes de South Park satiritza aspectes de la resposta del COVID-19 per part del govern dels Estats Units, el mal ús de les mascaretes, els disturbis racials, la sinofòbia…

Read More »

Mascaretes, gel hidroalcohòlic i tecnologia: invents en temps de Covid

Sembla que les mascaretes i el gel hidroalcohòlic han vingut per quedar-se. Arreu del món han anat sorgint iniciatives per fer que aquests productes, ara essencials, no siguin avorrits. Us en portem alguns exemples.

Amb la idea que ningú vagi pel carrer sense mascareta, el youtuber americà Allen Pan ha creat una pistola que dispara mascaretes. L’invent, una espècie de tiraxines creat amb una pistola de pintura, dipòsits de CO2 i molta imaginació, permet disparar una mascareta a distància, que queda perfectament col·locada a la cara de qui la rep. L’invent és només per divertir-se, no el proveu a casa vostra!

Read More »

Videjocs per combatre el Coronavirus

La nova situació que estem vivint ha portat alguns estudis a desenvolupar diferents videojocs sobre el Coronavirus, des de jocs educatius per als més petits fins a jocs d’estratègia per aprendre a gestionar situacions d’emergència.

Amb l’arribada de la pandèmia de la Covid-19, la indústria del videojoc també s’ha volgut adaptar. En els últims mesos s’han creat nous jocs sobre el Coronavirus, i alguns de ja existents han modificat la seva temàtica per fer-la coincidir amb la realitat. Us en portem alguns exemples!

Lives in Balance (iThrive Games)

iThrive Games, empresa especialista en crear eines i experiències d’aprenentatge per a joves a través dels videojocs, ha publicat iThrive Sim: Lives in Balance, un videojoc basat en els jocs de rol, on els jugadors gestionen el dia a dia de la crisi de la Covid-19.  Els jugadors interpreten el paper de diferents governadors dels Estats Units, i han de prendre decisions a temps real durant la pandèmia de la mundial: quan i com reobrir els seus estats. Com a membres d’una coalició, els estudiants es reuneixen per defensar les seves posicions, negociar i comprometre’s per tenir cura dels seus electors i de la nació.

Read More »

Acaba la 5a edició de GameBCN. Vols conèixer els videojocs que hi han participat?

GameBCN, el programa especialitzat en videojocs, acaba la seva cinquena edició i ho fa, com és costum, amb el Demoday on els equips participants presenten els seus jocs. Us expliquem com ha estat aquesta edició!

GameBCN és la incubadora catalana de videojocs promoguda per l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i la consultora d’innovació Peninsula, que ofereix formació i mentoring per professionalitzar els processos de desenvolupament i producció de videojocs i maximitzar-ne les oportunitats de negoci. Els objectius són impulsar un programa de referència europeu per a promoure la creació i el desenvolupament de noves empreses amb visió global, atraure talent que desenvolupi la seva iniciativa emprenedora a Barcelona i Catalunya i generar referents d’èxit internacional. Entre les cinc edicions de GameBCN, un total de 31 equips han tingut l’oportunitat de beneficiar-se del programa.

El dimecres 16 de setembre es va celebrar el Demo Day de GameBCN, en una retransmissió online presentada pel youtuber Roc Massaguer (@outconsumer) i on els equips participants en el programa van presentar els seus projectes davant d’un panell d’experts del sector format per Enric Soler (Socialpoint), Matthieu Brossard (Gameloft) i Javier Untoria (THQ Nordic).

Els 5 videojocs del Demo Day

Read More »