Les propostes més innovadores han acomiadat l’any més especial

Escenaris virtuals, nous usos dels drons, hologrames festius i espectacles luminotècnics. El 2020 ha estat plagat d’iniciatives curioses, i totes elles han fet un ús original d’una tecnologia prèvia. Recordem alguns dels esdeveniments geeks que han dotat el 2020 i el que portem de 2021 de vivències alternatives a la corporeïtat.

L’espai virtual és cada vegada més present en les nostres experiències de consum i d’oci, en la nostra educació i en el desenvolupament de la nostra activitat professional. La pantalla ja no és un accessori adherit a la nostra vida, sinó que te un paper protagonista, sobretot en un escenari pandèmic. A través de la tecnologia ens comuniquem, aprenem, innovem i aportem noves dimensions de significat. Utilitzar els dispositius i les aplicacions electròniques resulta un pas lògic per suplir la manca de connexió física. Aquesta presència de la tecnologia més puntera l’hem pogut veure en els diversos comiats de l’any 2020 arreu del món. Us en portem els més interessants!

Adéu 2020

Cap celebració per pantalla pot equiparar-se amb l’emoció palpable d’una reunió social, un concert o qualsevol activitat en viu. La vida en directe i la vida a internet són dues pràctiques diferenciades i cadascuna té el seu encant particular. Enyorem la interacció real però no podem subestimar les possibilitats que ens ofereix l’escenari 2.0, que pot simular experiències dins d’un espai físic compartit.

Així va ser amb el concert “Welcome To The Other Side” que Jean Michel Jarre va oferir a la plataforma AltspaceVR des de la catedral de Notre-Dame de París la mitjanit del 31 de desembre. El concert va tenir 75 milions de visionats amb un espectacle que combinava l’actuació en directe de Jarre des d’un estudi a prop de la catedral de París, mentre que el seu avatar semblava actuar a l’interior d’una Notre-Dame virtual.

Read More »

Saps quins han estat els continguts digitals més populars el 2020?

Els motors de cerca, les xarxes socials i l’entorn 2.0 ja s’han convertit en els nostres companys inseparables que ens proporcionen entreteniment i informació de forma diària.  Aquest any més que mai hem dedicat gran part del nostre temps a descobrir discos i vídeos i a tornar a consumir els nostres continguts preferits. Us portem un repàs de les tendències que ens han fet més lleuger un 2020 confús i fortament marcat pel consum massiu de cultura, sobretot en format digital. 

Vídeos de YouTube

Qui no ha passat massa temps veient vídeos de YouTube? Qui no ha entrat en la voràgine de continguts recomanats fins altes hores de la matinada? La plataforma ens proposa entreteniment i alhora ens permet pujar les nostres pròpies creacions. També ens ofereix un feed de vídeos relacionats entre sí i ens avisa de les tendències de la nostra regió. A falta del mític YouTube Rewind portem els vídeos que  han entrat al top de visualitzacions aquest any.

Entrevista a Miquel Montoro a La Resistencia, de Movistar + 

El programa més bandarra de la graella televisiva actual convida al seu atrotinat plató a Miquel Montoro, una de les personalitats protagonistes i imprevistes d’aquest any. Sorprèn l’espontaneïtat de Montoro, que funciona perfectament amb el dinamisme del format i la simpatia del presentador. 

Read More »

Propostes digitals que acosten la cultura a casa en temps de pandèmia

El 2020 ha estat un any complicat i estrany, que ha capgirat la nostra vida quotidiana. Una de les conseqüències de la pandèmia és que s’ha activat la digitalització de la societat: els experts diuen que, en uns mesos, hem avançat 6 anys en termes de digitalització. En aquest context, iniciatives que estaven en fases inicials s’han accelerat, i moltes d’altres s’han creat de zero, per donar respostes a la situació actual.

Més enllà de les iniciatives a les xarxes que vam viure durant el primer confinament (concerts des de casa, directes d’Instagram, etc.), durant aquest temps han sorgit iniciatives que han vingut per quedar-se. Algunes d’aquestes iniciatives han facilitat l’accés a la cultura. Tot i que l’experiència presencial no es pot substituir, algunes d’aquestes iniciatives han obert un món de possibilitats, i han fet possible que la cultura entrés a moltes cases. Us portem un repàs d’algunes d’aquestes iniciatives.

Anar a fires virtuals

El 2020 tots els grans esdeveniments (fires, festivals, etc), s’han hagut de fer de manera virtual. Aquest 2021 sembla que aquesta serà la manera com seguirem “gaudint” dels esdeveniments de masses. Però que un esdeveniment sigui virtual no vol dir que hagi de ser avorrit. Per això, han sorgit diverses iniciatives perquè puguem “anar” a un esdeveniment amb el nostre avatar: podem passejar pel recinte online, escoltar conferències, mirar vídeos i fins i tot interaccionar amb els altres participants. L’estudi català Futura Space ha creat una plataforma virtual per allotjar esdeveniments, on no hi falta de res. Hi ha un espai, hi ha expositors, es poden crear diferents habitacions, etc. Cada usuari pot crear-se un avatar personificat, que serà qui es mogui per la fira virtual. Tot i que segur que podrem tornar a les fires presencials, aquesta tecnologia permetrà fer esdeveniments híbrids, on la gent que no puguis ser-hi de manera presencial, pugui gaudir igualment de l’esdeveniment.

Read More »

Videojocs catalans de 2020

Tots els anys per aquestes dates ens agrada fer una foto de grup amb tots els videojocs catalans publicats durant l’any i que hem anat recollint mes a mes als posts “Videojocs catalans”.

Si vau publicar un videojoc el 2020 i no sortiu al llistat, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres. Volem que aquesta enumeració de llançaments sigui exhaustiva. Per això, si trobeu a faltar algun joc, si us plau, feu-nos-ho saber i l’afegirem.

Aquí teniu els videojocs catalans del 2020!!!

AP STUDIO: Juanita, el peix taronja

BLITWORKS / MOSSMOUTH: Spelunky 2 

Joc per a mòbil desenvolupat per AP Studio sobre la carpa Juanita, el peix de Vilanova i la Geltrú que bebia d’un porró i menjava d’una cullera. Al joc, l’usuari haurà d’alimentar la Juanita a través d’una carrera d’obstacles, i podrà personalitzar el seu aquari. Torna Spelunky! En aquesta seqüela ampliada, la protagonista és Ana, la filla de l’explorador protagonista de la primera entrega. Spelunky 2 manté els desafiaments  aleatoris que van fer tan popular la primera edició. Aquest nou món, a més, té més personatges, àrees, trampes, objectes i noves maneres d’interactuar-hi.

BEAUTIFUN GAMES: Professor Lupo: Ocean 

CUBUS GAMES: Dràcula, rastre de sang

Segona entrega de les aventures del Professor Lupo: l’estació espacial Aurora ha arribat al seu destí, cinc mil anys després dels successos del videojoc original. Clon, la nova protagonista, haurà de descobrir com la nau ha acabat enfonsada, i què li ha passat a la tripulació. Llibre-joc on el jugador adopta el rol de tres caça-vampirs que persegueixen la llegena de Dràcula, per evitar que el Senyor de la foscor retorni i propagui el vampirisme pel món. Descobreix i crea la teva història a través de cartes, xats i notes dels protagonistes.

Read More »

Del cinema a la videoconsola: alguns clàssics i les darreres novetats

Personatges que no necessiten presentacions i trames conegudes per tots se’ns van presentant al llarg de l’última dècada en format interactiu. El sector del videojoc ha anat acollint històries presentades a la gran pantalla amb un objectiu clar: aprofitar la tirada comercial dels grans blockbusters.

Així com Hollywood ha rescatat trames inserides en el gènere literari de forma sistemàtica, el món dels videojocs ho fa ara oferint als més geeks una nova forma de viure aquestes narratives cinematogràfiques. L’auge del consum de videojocs ha fet que el format hagi anat escalant posicions tant en popularitat com en recaptació. Si abans concebíem aquesta forma d’oci com un fenomen de segona categoria, ara el veiem obrint-se pas en la indústria de l’entreteniment. 

Explorem com el món cinematogràfic i el sector dels videojocs es donen la mà a través de set propostes que us poden interessar si sou amants d’aquests dos gèneres. Recuperem alguns jocs mítics i repassem noves estrenes per passar un any ben entretingut. Aquestes entregues han tingut tanta rellevància que han entrat dins del nostre imaginari col·lectiu i s’han convertit en tot un esdeveniment cultural. Ara allarguen la seva vida i s’adapten a nous ritmes i llenguatges propis del videojoc.

Mad Max (2015)

Read More »

La IA promou la modernització del sector de la cosmètica

Quan sentim a parlar d’intel·ligència artificial la idea que sovint ens ve al cap és la de robots humanoides al més pur estil Blade Runner, o pissarres plenes d’algoritmes incomprensibles. Però avui ens proposem demostrar que la intel·ligència artificial no és cosa de ciència-ficció o quelcom només desxifrable per un grup de científics, sinó que hi podem accedir fins i tot a través del món de la bellesa.

L’últim any, l’emprenedora nord-americana Atima Lui ha aconseguit revolucionar el sector de la cosmètica amb la creació de Nudemeter, una Intel·ligència Artificial que t’ajuda a esbrinar quina base de maquillatge s’adapta millor al teu to de pell. I és que triar un color de base que sigui el perfecte pel teu to de pell sempre ha estat un problema per a totes les dones (les principals consumidores d’aquests productes). Aquesta situació es converteix en una tasca gairebé impossible per a les persones amb tons foscos, ja que l’oferta que les marques els hi ofereixen és molt més limitada.Read More »