Fresc & Freak: setembre18

Fresc & Freak és una secció mensual que vol recollir notícies curioses, estranyes, divertides, i potser no directament relacionades amb la tecnologia però sí amb el món transmèdia i amb la innovació, amb un resultat freak i creatiu.

Resultat d'imatges de robot prejudice

Les intel·ligències artificials i els robots poden tenir prejudicis. Aquesta és la conclusió d’un estudi conjunt del MIT i la Universitat de Cardiff. Fa uns anys ja vam veure què va passar amb Tay, el chatbot que va posar en marxa Microsoft a Twitter, i que en hores s’havia convertit en un monstre conspiranoic, masclista i xenòfob arran dels comentaris que anava rebent i dels quals aprenia. En canvi, l’estudi de què parlem ara demostra que els robots poden desenvolupar prejudicis sense la intervenció de ningú. També un estudi de la Universitat de Canterbury a Nova Zelanda va demostrar racisme en el món robòtic, ja que la majoria dels robots són blancs i que disparen més ràpidament a una persona o un robot negre que a un blanc.

El tema de com crear i mantenir les intel·ligències artificials i els robots perquè siguin neutrals és un dels reptes d’informàtics i programadors, i també de companyies com Twitter i altres xarxes socials per evitar casos com els comentats.

Conozcan a 'Norman', la primera inteligencia artificial entrenada para "pensar" como un psicópata

I ja que parlem del MIT i de robots, us presentem a Norman, la primera intel·ligència artificial creada per pensar com un psicòpata. És una xarxa neuronal batejada en honor a Norman Bates, el protagonista de Psicosi, la gran pel·lícula de Hitchcock. Aquesta xarxa ha estat exposada a les zones més fosques d’internet, les que parlen d’assassinats, cadàvers, tortures… Segons els investigadors del MIT, “Norman és tuna IA psicòtica que pateix un trastorn al·lucinatori crònic. Ha estat donada a la ciència pel MIT Media Laboratory per a l’estudi dels perills de la intel·ligència artificial, demostrant que les coses surten malament quan s’utilitzen dades esbiaixades en algoritmes de machine learning “. No us perdeu la seva web i com Norman respon als tests de Rorschach. Per sort, aquest Norman no te mare!!!!

Resultado de imagen de gameboy photographs gameboycameraman

Si teniu una GameBoy, podeu fer fotografies tan boniques com les que fa Jean-Jacques Calbayrac àlies gameboycameraman al seu compte d’Instagram i que us hem posat per il·lustrar aquesta notícia. També podeu veure les creacions, amb un estil entre vintage i pixelat, de gameboyphoto i de mr_gameboycamera. Vida Extra n’ha recollit 47 molt i molt boniques.

La Game Boy Camera era un aparell que s’acoplava a diferents versions de la Game Boy i que va estar en producció fins 2002. S’hi podien fer imatges monocromàtiques amb una resolució de 128×112 píxels. Si voleu afegir creativitat i treure definició a les vostres fotografies, a més de donar nova vida a la vostra GameBoy, les podeu trobar a eBay i altres botigues online de segona mà.

El poblet d’Ipswich, al Regne Unit, ha viscut una peculiar història de terror que sembla treta d’una pel·lícula. En una nit fosca amb fort vent, en un poblet solitari, una veu de criatura comença a cantar una cançó infantil: It’s Raining, It’s Pouring, amb una veueta celestial en mig del carrer, una nit negra i en plena tempesta. Potser hem vist tots plegats massa pel·lícules perquè de seguida es va crear l’alarma. La veritat és que la cançoneta va començar a sonar nit rere nit, els nens no podien dormir, i al final l’ajuntament d’Ipswich es va decidir a investigar. I la següent nit en què es va sentir la cançó en van cercar l’origen, que van trobar en uns magatzems d’un barri apartat. Era un sistema que havien implementat els propietaris per evitar-ne els robatoris, amb uns sensors de moviment. El problema era que aquests sensors eren disparats per… aranyes!!! Un final digne de la història, on aranyes (no assassines, no patiu) provocaven veuetes inquietants cantant rondalles infantils a mitjanit. Podeu escoltar-les al vídeo que encapçala aquesta notícia. Quant falta per al festival de Sitges???

Us ho explicàvem al darrer Fresc & Freak i finalment ho hem pogut veure en marxa. The Weather Channel ha aplicat tecnologia de realitat augmentada per a explicar quines seran les conseqüències de l’huracà Florence que en aquests moments està arrassant al sudest dels EUA. El primer vídeo el va presentar Erika Navarro i les xarxes van al·lucinar. Més endavant, Mike Seidel va protagonitzar aquest vídeo que ha tingut gairebé 2 milions de visionats en dos dies. En una escena, podem veure quines seran les conseqüències de l’arribada de l’huracà quan l’aigua arribi a 1 metre, 2 i més de 3, en successives riuades. L’aigua sembla envoltar el presentador i fa una clara imatge de quin és el perill que representa l’arribada del fenomen meteorològic. The Weather Channel ha anunciat que continuarà amb aquest tipus de presentacions, col·laboramt amb The Future Group, mentre els canals metereològics s’estan convertint en noves formes d’entreteniment.

Altres vegades us hem portat imatges de bambes creades arran d’alguna commemoració, de l’obra d’un pintor, relacionades amb mitjans de transport o amb personatges de còmic. Aquestes són d’aquest darrer estil. Adidas ha posat a la venda unes bambes sobre Bola de Drac Z, en un projecte que compta amb la col·laboració de Toei Animation. Podeu trobar les de diferents personatges. A les imatges podeu veure Son Goku, Freezer, i dues versions del Drac Sheron. Al gener ja n’havíem pogut veure’n imatges per ara ja són a la venda.

Enginyers espacials japonesos estan treballant en una mena d’ascensor a l’espai que connectarà la Terra amb un satèl·lit mitjançant un cable d’acer. Per ara, aquest mes de setembre faran una prova, amb dos satèl·lits cúbics ultrapetits (els “cubesats” de 10 centímetres), desenvolupats per la Facultat d’Enginyeria de la Universitat de Shizuoka, que s’alliberaran a l’espai des de l’Estació Espacial Internacional (EEI). Un contenidor motoritzat (l'”ascensor”) es mourà pel cable que connectarà els satèl·lits. Tot això, és clar, serà no tripulat. Hi ha una sèrie de problemes, com la quantitat de deixalles que envolten la Terra, la transmissió d’electricitat de la Terra a l’espai, els meteorits…

La idea d’un ascensor espacial va ser proposada per primera vegada el 1895 pel científic rus Konstantin Tsiolkovsky, qui va quedar enlluernat després de veure la, llavors, nova Torre Eiffel de París. Un segle més tard, diversos novel·listes de ciència ficció com Arthur C. Clarke la van reprendre. Veurem ben aviat aquesta fantasia feta realitat, i gent viatjant a l’espai en ascensor?

Suposo que us sona aquest dinosaure, i no us cau especialment bé. És la pàgina de Google Chrome que apareix quan no hi ha connexió. Resulta que no només és una pàgina estàtica sinó un joc amagat (el que en diuen un “ou de Pasqua”) anomenat “Chrome Dino Run” i que ja fa 4 anys que funciona. El joc és un runner infinit que consisteix en saltar i esquivar objectes mentre que el T-Rex pixelat no para de córrer. Ara han entrevistat els dissenyadors del minijoc i sabem anècdotes com que, segons Sebastien Gabriel, Dino Run aludeix a l’era prehistòria, abans que hi hagués WiFi, i que es juga 270 milions de vegades cada mes. Podeu jugar escrivint al navegador chrome://dino/ i tocant les tecles de fletxes. Durant el mes de desembre hi ha una edició especial del joc amb barrets i globus per celebrar-ne l’aniversari!!!

Quan érem petits, corria el rumor que l’ingredient secret de la Coca-Cola era la cocaïna. La marca es va dedicar a desmentir-ho (però avui dia encara trobem pàgines on es fa aquesta afirmació). Doncs ara ens arriba la notícia que The Coca-Cola Company està en converses amb la productora de cànnabis Aurora Cannabis Inc. per la creació de begudes que continguin infusió de cànnabis. Coca-Cola ha declarat que “estem seguint de prop el creixement del cannabidiol (CBD) no psicoactiu com a ingredient en begudes wellness a tot el món. És un espai que està evolucionant ràpidament. No s’han pres cap decisió de moment.”

Resultado de imagen de fortnite addiction

Suposem que a aquestes alçades tothom ja sap què és Fortnite. Per aquells de vosaltres que aquest any heu viscut a un altre planeta, us expliquem que és el videojoc al qual estan jugant tots els i les adolescents (segons Epic Games, 3,4 milions de jugadors actius a l’agost). Ara, segons UK Divorce Online, una web que dona informació i consell sobre els divorcis al Regne Unit, l’adicció a Fortnite ha sortit esmentada com a causa en més de 200 divorcis a aquell país des del passat gener. Fins ara, l’addicció a drogues, alcohol i joc sortien als expedients de divorci, però amb l’arribada del món digital les xarxes socials, el porno online i ara Fortnite han entrat en les causes de trencament de parelles.

Marisol López

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.