10 notícies de juny que no et pots perdre

Hem recollit les notícies i els articles del mes de juny que no us podeu perdre. Poseu-vos al dia en 2 minuts!

1⃣▶ Fa un temps us vam penjar un vídeo que ens va al·lucinar. Era l’anunci – curtmetratge que havia dirigit Spike Jonze per Apple on apareixia FKA Twigs ballant per un apartament que creixia i guanya color i espais infinits. Tot molt màgic. Ara hem sabut que el creatiu darrera aquest vídeo és Arnau Bosch, un barceloní que fa anys que està treballant des de Los Angeles com a director creatiu de TBWA Media Arts Lab, l’agència creativa d’Apple a Califòrnia, però que també ha treballat per a Samsung o Nike. A la seva pàgina web veureu alguns dels seus treballs i en aquest article de Yorokobu podreu veure com enfoca el seu treball. Us deixem amb dos vídeus seus. El de l’Apple Pod Home i un que anunciava la sortirda els nous Mac Book Pro iq ue acompanya d’aquesta frase d’Steve Jobs: “Nosaltres no fem  caixes perquè la gent faci la seva feina. Apple és més que això. Creiem que les persones amb passió poden canviar el món per a millor. Nosaltres fem eines per a aquestes persones”. Gaudiu-ne!

2⃣▶ Estem vivint moments terribles i complexos amb el tema dels migrants i els refugiats. I de vegades la tecnologia ajuda, com ja us vam explicar en aquest post. I de vegades no. Palmer Luckey, creador d’Oculus, la companyia de Realitat Virtual que va comprar Facebook (i d’on Luckey, donant i defensor de Trump, va sortir enmig d’un enrenou de declaracions polítiques), està treballant en un projecte tecnològic per crear un mur virtual per separar els Estats Units de Mèxic. Lattice, que és com es diu el projecte que Luckey ha creat amb la startup Anduril Industries, es composa d’unes torres amb sensors làser i càmeres. Aquests sensors detecten una persona o un animal que es mogui en un radi de tres km i l’avís es rep en unes ulleres de realitat virtual. El projecte està en proves, però segons declaracions d’Aduanes i Protecció Fronterera dels EUA a Wired, en 10 setmanes Lattice va poder identificar a 55 persones que travessaven la frontera il·legalment, 16 de les quals portaven marihuana. Els 39 restants només buscaven una vida millor. Luckey està a l’espera que el Departament de Seguretat Nacional compri la seva tecnologia, tot i que hi ha altres empreses treballant en aquest mateix objectiu.

3⃣▶ Sovint us parlem de captura de moviment, una tecnologia que s’ha emprat molt en videojocs i cinema i que ara hem pogut veure també en teatre. Fer captura de moviment sempre s’ha vist com un problema perquè era costós i calia un equip que no era a l’abast de tothom. Per fer-ho tot més fàcil neix RADiCAL. RADiCAL és una solució basada en la intel·ligència artificial i impulsada per NVIDIA, que només demana una càmera 2D, fins i tot la mateixa del telèfon mòbil. Amb això es carrega el vídeo directament al núvol de RADiCAL i l’empresa els processa amb l’AI i a partir d’aquí representa el moviment humà en un espai 3D, fins i tot reconstruint el que la càmera no veu. Els algoritmes s’adapten automàticament a diferents proporcions corporals i moviments del cos humà, i creen un model que es mou com el del vídeo. RADiCAL es llançarà probablement d’aquí a poques setmanes. Ganes de provar-ho!!!

4⃣▶ Yamaha Corporation ha creat una intel·ligència artificial que converteix els moviments d’un ballarí en sons de piano.  La prova es va fer en un concert a Tòquio de la Scharoun Ensemble de la Filharmònica de Berlin on el ballarí Kaiji Moriyama controlava el piano amb els seus moviments. L’AI, en desenvolupament, identifica el moviment d’un ballarí en temps real analitzant els senyals que li envien quatre tipus de sensors units al cos d’un ballarí. El sistema té una base de dades que vincula melodies i moviments i, amb aquesta base de dades, l’AI del sistema crea un arxiu de dades en format MIDI dels moviments del ballarí i les envia a un piano Yamaha Disklavier que les tradueix a música. El Yamaha Disklavier és indispensable ja que pot reproduir una gran varietat de sons amb una molt alta precisió.

5⃣▶ YouTube vol esdevenir el proper Spotify. Arriba YouTube Music, el servei de música en streaming de Google. El punt fort d’aquest nou servei és, segons afirmen els seus responsables, que “ofereix als usuaris tota la música que hi ha a YouTubeun contingut difícil de trobar en altres llocs: des Beyoncé cantant a Coachella passant per vídeos com ‘New Rules’ o ‘This is Amèrica””. De fet, la nova interfície i la nova app el que ofereixen és només videos musicals dels que hi ha a YouTube, amb un cercador molt potent, àlbums sencers i actuacions en directe. A més, els usuaris d’aquest servei també podran gaudir de recomanacions personalitzades i milers de llistes per descobrir nova música.

6⃣▶ I mentre YouTube vol ser Spotify, Instagram vol ser YouTube. Arriba Instagram IGTV, la televisió (vertical!!!!) d’Instagram. A IGTV es podran allotjar vídeos de fins a una hora (res a veure amb els vídeos curts que es podien penjar fins ara). El servei, que és propietat de Facebook, està penjant vídeos d’influencers però la idea és que pengi vídeos tothom. Els lídes d’Instagram ho veuen com l’evolució natural de les stories, IGTV és una app diferent, independent d’Instagram, però a on es podran trobar les persones que ja es segueixen a l’app original. El principal fet diferencial és el dels vídeos verticals, un tema que ha estat polèmic des de sempre ja que d’una banda és més natural a l’hora de filmar amb un mòbil però resulta estrany quan es veu en una pantalla d’ordinador (o televisió o tablet). I que no tindrà anuncis… per ara! Recordem que Instagram te mil milions d’usuaris arreu del món, així que si arrossega una part d’aquests usuaris a IGTV pot ser que sigui una de les principals plataformes de vídeo en poc temps. Com diuen a TechCrunch, Instagram té l’oportunitat de convertir-se en la tele dels mòbils, esdevenir un lloc fiable per veure coses fantàstiques a la més petita pantalla.

7⃣▶ Live Nation, la productora internacional de concerts de música, ha organitzat un concert de la cantant americana St. Vincent especialment per mesurar les dades biomètriques dels assistents. L’experiment va comptar amb la col·laboració de Cisco i TBD Labs, i un equip de neurocientífics que van analitzar els resultats. Live Nation va connectar els assistents al concert amb cintes d’electroencefalograma (que medeixen les ones cerebrals) i sensors de pell (que medeixen la resposta galvànica), i van mesurar la resposta biomètrica dels espectadors. Segons la presentació que van fer recentment a Cannes Lions, els resultats indiquen que anar a un concert te tres vegades més intensitat emocional que escoltar l’àlbum enregistrat a casa. En pocs minuts al començament de l’espectacle, els participants van experimentar, de mitjana, un augment del 53% en la intensitat emocional, tal com es mesura a través de la resposta galvànica de la pell (és a dir, la suor). Més del 90% dels presents van tenir un canvi en l’activitat cerebral que denotava un augment de l’atenció i la participació i un estat d’ànim cinc vegades més positiu a com es sentien abans del concert.

L’investigador Jainendra Shukla amb el robot

8⃣▶ Investigadors del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV han aconseguit programar un robot que detecta les emocions en persones amb discapacitat intel·lectual. Aquesta investigació de Jainendra Shukla sota la direcció de Domènec Puig, està enfocada a millorar la rehabilitació cognitiva en aquestes persones, per tal d’augmentar-ne l’autonomia i millorar la seva qualitat de vida. I per poder assolir aquest objectiu, es va pensar en fer servir robots perquè fossin ells qui detectessin les seves emocions i, a partir d’aquestes, es poguessin dissenyar activitats personalitzades que ajudessin a la seva rehabilitació. Aquest reconeixement es fa a partir de senyals que es recollien amb un rellotge que actuava de sensor, com la resposta galvànica de la pell, que en parlàvem abans, el ritme cardíac i l’encefalograma. Fent servir diversos algoritmes juntament amb els resultats dels sensors el robot pot saber si la persona està interessada en una activitat concreta o no, canviar l’activitat si aquesta no li interessa, proposar música, etc, sempre sota la supervisió d’especialistes.

9⃣▶  El Senat francès ha creat una taxa sobre el lliurament de productes de comerç electrònic. Aquesta taxa forma part del “Pacte Nacional per a la Revitalització dels Centres Urbans” , i te com a objectiu protegir el comerç local. Aquest impost, que ha estat reduït respecte de la primera proposta, grava entre l’1% al 2% el preu de les mercaderies, depenent de la distància entre el darrer magatzem i l’adreça de lliurament, amb un mínim d’1 € per producte. Hi ha planificades algunes excepcions: les entregues que utilitzin mitjans de transport no contaminants, els comerciants que no superin els 50 milions d’euros, els agricultors de km 0 i els llibres estaran exempts d’impostos. La proposta serà efectiva un cop l’aprovi l’Assemblea Nacional.

Resultado de imagen de xataka videojuegos siglo XX

🔟▶ Llistes i retrogaming: la parella perfecta. Xataka ens presenta una llista dels (seus) millors videojocs del segle XX. Hi ha els clàssics Pac-Man, Donkey-Kong i Tetris, creadors de sagues com Zelda o Super Mario Bros, i els que no podien faltar Doom, Dragon’s Lair, Pokemon i, com no, Monkey Island. Segur que en trobeu a faltar. Fem la nostra llista? Ens feu arribar els vostres videojocs preferits del segle XX? Quins afegiríeu? Us esperem!

 

Marisol López

 

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.