Emoció nadalenca en les millors campanyes de 2017

El Nadal és a la cantonada i perque aneu ambientant-vos en l’esperit nadalenc us portem un any més les campanyes nadalenques internacionals que més en han entendrit i emocionat. Durant les últimes setmanes hem anat resseguint la xarxa per escollir els anuncis nadalencs que mostren una major originalitat, narrativa, ús de tecnologies, direcció d’art i una millor selecció de música. La creativitat dels anuncis que us presentem a continuació és digna de destacar i cada any algunes d’aquestes campanyes es fan un forat al cor de les redactores del Butlletí. Així que prepareu-vos per una bona dosi de tendresa, sucre i esperit nadalenc. Aquí teniu la nostra selecció!!!

Les grans marques internacionals encarreguen les principals campanyes de l’any als millors estudis publicitaris del món i el resultat són un seguit de treballs creatius que cal descobrir i que marquen tendència, aconseguint premis i reconeixement per part dels especialistes i guanyant-se el favor del públic general. Hem trobat anuncis entranyables, d’altres de molt divertits i alguns de molt tristos i que ens han fet caure en un mar de llàgrimes. El que més ens ha agradat ha estat… un anunci espectacular protagonitzat per un robot!!!!! I és que si hi ha un robot de protagonista, com no ens anàvem a enamorar d’aquest anunci?

Aquest anunci trencador dels supermercats alemanys Edeka imagina el Nadal en un món post-apocalíptic controlat per robots a l’estil de l’imaginari creat per la saga Terminator. La humanitat està pràcticament extingida i les inhòspites ciutats estan sota el ferri control dels robots. Però un solitari robot descobreix encuriosit les celebracions nadalenques i comença a trobar a faltar la companyia dels humans, iniciant una èpica aventura per descobrir el Nadal. Seguiu aquest robòtic viatge per trobar els últims humans l’any 2117!

Els dos entranyables avis ossets de peluix de Heathrow ens van robar el cor l’any passat amb la seva tornada a casa per Nadal i les seves peripècies per l’aeroport després de l’aterratge del seu vol a Londres. Com ja sabeu que som uns nyonyos no varem poder evitar escollir Coming Home for Christmas com el nostre anunci preferit del passat Nadal. Aquest any, però, han tornat a entendrir-nos amb la història d’amor dels dos ossets des del moment en que es varen conèixer a bord d’un avió fins a l’actualitat. Un petit repàs a la seva vida de parella a l’estil dels antològics primers moments de la pel·lícula Up de Pixar. Com podrien no estar en el nostre top nadalenc?

Des de fa uns anys la campanya nadalenca imprescindible és la dels grans magatzems londinencs John Lewis, autors dels inoblidables Monty el Pingüí i l’Home de la Lluna, que han pres el relleu a l’arribada dels anuncis de Coca Cola i els seus camions de felicitat. A principis de novembre tot Gran Bretanya es pregunta quin serà l’encantador protagonista de l’anunci de l’any i un cop més no han decebut als britànics. Tones de sucre en una tendra història dirigida per l’original cineasta Michel Gondry, guanyador de l’Oscar per Eternal Sunshine of the Spotless Mindamb banda sonora del grup britànica Elbow, que versiona la cançó dels Beatles Golden Slumbers.

El protagonista és el monstre Moz, que viu sota el llit d’un nen amb el que passa les nits jugant i el deixa baldat durant el dia per falta de son. El rerefons és la típica història dels nens que no poden dormir durant la nit pels malsons degut a la por a la foscor i als monstres que habiten en la seva imaginació. Però l’anunci està molt ben fet i la tendra solució que trobarà el simpàtic monstre per acabar amb l’esgotament del nen i la seva por subjacent és adorable. L’anunci va acompanyat de merchandising i una web que permet als nens jugar amb Moz i fer-se fins i tot un selfie amb el monstre!

I més monstres!!!! Les grans multinacionals tecnològiques també aposten per felicitar les festes amb anuncis on promocionen alguns dels seus productes estrella o els seus serveis de manera tendra, divertida i original. L’anunci de Microsoft 3D Holiday està protagonitzat per una nena que imagina un univers ple d’adorables monstres fantàstics.  Una preciosa animació que fomenta la imaginació i el valor de la inclusió i la tolerància davant de la discriminació. El tendre anunci mostra un món imaginari ple de solitaris monstres adorables que acaben fent amistat amb la protagonista i unint-se en una animada festa. Els monstres, com ara Gabe the Yeti, han estat animats amb l’actualització 3D del clàssic Paint per Window 10, que permet crear i editar continguts en 3D de manera senzilla.

Els millors exemples de campanyes nadalenques és necessari que presentin un gran treball visual i tècnic i és imprescindible que vagin sempre acompanyades d’una bona història. Moltes empreses aposten per elaborades obres d’animació, com ara el curt dels magatzems anglesos Marks&Spencer protagonitzat pel conegut os Paddington. Coincidint amb el llançament de la segona pel·lícula de l’osset creat per l’escriptor anglès Michael Bond, la campanya Paddington & The Christmas Visitor ens porta una història on l’entranyable osset es converteix en un heroi accidental quan descobreix un lladre a la teulada de casa seva al que confon amb Santa Claus i al qual acaba fent redescobrir el veritable esperit del Nadal.

La campanya de BBC One The Supporting Act és un curt animat ple d’emoció on una nena de deu anys assaja dia i nit incansablement per preparar-se pel show de talents de la seva escola per Nadal. Però en el moment de la veritat, la petita ballarina entra en pànic i necessitarà de l’ajuda del seu ocupat pare, que gairebé no li havia fet cas mentre assajava sense parar, per proporcionar-li coratge i ajudar-la a recordar la coreografia. De llagrimeta! Els protagonistes varen ser animats per l’estudi Blinkink (mireu el seu making-of) seguint la tradicional tècnica del stop-motion, però per incrementar l’expressivitat de les cares es varen utilitzar tècniques de CGI. El més que ballable tema de l’anunci és una versió de Symphony de Clean Bandit i Zara Larsson.

Apple aquest any ha apostat per promocionar el seus nous Air Pods  en un vibrant anunci ple de dansa energètica i bona música, mentre que Amazon ha creat un divertit anunci que a través d’unes animacions simples però efectives segueix unes cantarines caixes al ritme del famós  Give a little bit de Supertramp amb les que el gegant de la distribució digital reparteix regals i porta il·lusió per tot el món.

 

 

 

 

Nadal és sinònim de bons sentiments i els seus valors associats es poden emprar per empatitzar i conscienciar en temes socialment necessaris. També és una època d’enyorança, nostàlgia i dolor. Algunes de les campanyes més recordades d’anys anteriors han tractat aquests temes amb gran èxit, com ara l’avi solitari de Man on the Moon de John Lewis o l’avi que fingia la seva mort a Heimkommen de Edeka. Aquest any trobem apostes per relats tristos i angoixants que s’apropen a diferents moments emocionalment difícils en la vida de moltes persones i la força que l’esperit nadalenc pot proporcionar per superar-los.

L’ONG Age UK ha creat una dura i desoladora campanya que busca conscienciar de la soledat de les persones de la tercera edat que viuen soles en unes dates tan representatives de l’any com aquestes. Un spot realment corprenedor! I per si no tenim prou, la cadena d’electrònica Saturn ens porta un anunci 100% lacrimogen on un ancià amb Alzheimer recupera alguns dels seus records més preuats gràcies a l’ús d’un visor de realitat virtual. Aneu a buscar la caixa de mocadors…

 

 

 

 

Els supermercats alemanys Penny-Markt tracten en el seu espot nadalenc de les males relacions familiars a través d’una èpica retrobada entre mare i filla, que representa una al·legoria de les diferents etapes del distanciament i retrobament emocional entre els éssers estimats. Christmas és un bonic anunci de la cadena de supermercats holandesa Plus, que ens introdueixin en la vida d’una nena filla de pares separats i en com afronta en dates nadalenques aquesta difícil situació, amb l’acompanyament musical del tema To build a home de The Cinematic Orchestra. Prepareu més kleenex!

 

 

 

 

Moltes marques han apostat per la continuïtat de les històries i els protagonistes de campanyes d’anys anteriors. Aquest és el cas del bonic anunci animat per la cadena de vendes anglesa Very, on a l’estil Frozen una nena s’encarrega aquest any de repartir unes especials capses roses de regals per la ja coneguda campanya Giving, mentre que l’elf de Myer torna un any més per descobrir que ell i els seus companys són les millors decoracions nadalenques que poden existir. I què dir de la simpàtica pastanaga Kevin dels supermercats Aldi? Aquest any ha protagonitzat unes trepidants aventures on ha acabat trobant l’amor de la seva vida!

 

c

 

 

Algunes de les campanyes més destacades, en canvi, són una aposta per la narració més cinematogràfica i estilitzada. Els clàssics magatzems Debenhams han creat amb You Shall una història de conte de fades moderna a l’estil de la Ventafocs, on una dona perd una sabata de taló en un tren i l’acaba trobant alhora que al seu príncep blau, sota l’atenta mirada de l’actor Ewan McGregor.  Mentre que en l’aventura nadalenca de H&M A Magic Holiday, que l’any passat va apostar per la màgia de Wes Anderson amb Adrien Brody en l’especial Come toghether, seguim a una valenta nena que salva els regals robats per un germà malvat de Santa Claus.

 

 

 

 

L’humor i els apunts surrealistes també troben un forat entre les campanyes nadalenques. Sens dubte l’anunci més divertit i irreverent de la temporada nadalenca està protagonitzat per uns nans de jardí que organitzen una esbojarrada, alcohòlica i desmadrada festa de Nadal per la divisió alemanya de MediaMarkt.

Evidentment sense arribar als insuperables nivells d’humor dels nans de farra, també ens ha fet gràcia l’anunci dels supermercats americans Cost Plus World Market amb l’entranyable història d’un nen que “practica” pel seu recital de trompeta i que es troba amb una audiència totalment inesperada formada per un ramat de llames.

 

 

 

 

Per acabar fem una ullada a la campanya per antonomàsia a casa nostra, deixant de banda els anquilosats anuncis de les bombolles de Freixenet, turrons que tornen a casa per Nadal i nines que van de visita al portal. Aquest any la Loteria de Nadal ha confiat en l’oscaritzat Amenabar per acostar-nos la llarga història d’amor (19 minuts!!!, tot un rècord) entre una extraterrestre i un noi al bell mig del Madrid més castís.  Sens dubte Danielle  és un gran curtmetratge rodat amb molt bona factura per un tòtem del cinema espanyol, que barreja fantasia, ciència-ficció i loteria de Nadal. Una bona combinació? No ho sabem pas, i la campanya ha aixecat tota classe de lloances i crítiques, però és una aposta per fer quelcom diferent, tal i com va fer l’unànimement aplaudit Justino i la fàbrica de maniquins en el seu moment. Per fomentar la creativitat cal fer apostes. És aquesta una aposta guanyadora? Jutgeu-ho vosaltres…

 

Imma Garcia

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.