Fresc & Freak: desembre

Fresc & Freak és una secció mensual que vol recollir notícies curioses, estranyes, divertides, i potser no directament relacionades amb la tecnologia però sí amb el món transmèdia i amb la innovació, amb un resultat freak i creatiu.

 

Còctels virtuals? Doncs sí. Vocktail és un aparell que permet als usuaris crear un “còctel virtual” personalitzats que te el gust, l’olor i l’aspecte d’una beguda real. Consisteix en una copa de còctel amb una base impresa en 3D. Aquesta base conté el mòdul de control electrònic i tres micro bombes d’aire connectades a tres cartutxos d’olor. Dos elèctrodes de plata a la vora del vidre proporcionen corrents elèctriques controlades de diferents magnituds i freqüències a la punta de la llengua per tal de simular sensacions salades o amargues que afecten el sabor de la beguda. Una app permet als usuaris crear sabors virtuals personalitzats configurant de forma remota els estímuls del gust, l’olfacte i el color a través de Bluetooth. I sense emborratxar-te!!!

I continuant amb les virtualitats, aquí tenim la Màquina d’Al·lucinacions. Creada pel Centre Sackler per a la Ciència de la Consciència, utilitza la realitat virtual per crear una experiència d’alteració de consciència propera a les drogues (però sense prendre res, és clar). A la realitat virtual s’uneix el machine learning i un algoritme d’intel·ligència artificial. Aquest projecte forma part d’un estudi sobre com el cervell crea i processa imatges visuals, i te similaritats amb la paridòlia, el fenòmen que fa que la gent vegi a Jesús a la torrada o cares als núvols.

Audi Norway ha encarregat a l’artista Anne-Li Karlsson que il·lustri la visió de la marca de cotxes sobre el futur de la mobilitat urbana a través d’una ciutat 3D. Electric Story mostra com la tinta elèctrica pot portar energia a una ciutat feta totalment de paper. L’energia de la ciutat de paper la proporciona l’e-tron, un tipus de bateria que trobarem aviat als cotxes Audi. El vídeo és preciós. No us el perdeu!

Mireu aquesta imatge. És un gif i, com sabeu, els gifs no tenen so. Però hi ha molta gent que diu que sent el soroll que fa la torre quan salta. Lisa DeBruine, professora de Neurociència i Psicologia de la Universitat de Glasgow, va compartir la imatge a twitter aquest desembre i preguntava si algú expert en percepció visual sabia perquè podia escoltar el soroll que feia el gif. La resposta és que el cervell anticipa el soroll, aplica el coneixement que ja te prèviament. Una torre que salta i quan cau fa tremolar la terra ha de fer soroll, i molt!!! Així que encara que la imatge no tingui so, el cervell omple el buit i et fa sentir-lo. La professora DeBruine va fer una enquesta per twitter i el 70% van respondre que sí que ho sentien. Ho expliquen en aquest article. I vosaltres? Sentiu com tremola la terra?

GIPHY ha publicado la llista dels gifs més utilitzats l’any 2017. El número 1 és aquest gnom tan adorable de l’artista de Brooklyn Anna Hrachovec, amb 340 milions de visualitzacions. Trump, Nicole Kidman, Rafa Nadal i molts més, els trobaràs tots en aquest article.

Ja arriba Nadal!!!! I si voleu decorar la casa i us agraden els llibres tant com a nosaltres, aquí teniu tota una sèrie d’idees per fer arbres de Nadal amb llibres. Totes molt maques, divertides, sorprenents i ecològiques!!!!

Hi ha moltes llegendes al voltant de l’error 404: Page not Found. Us sona aquesta pàgina, oi? I fa molta ràbia quan apareix. Se n’havia dit que era el número de l’habitació on hi havia els primers servidors al CERN, o que era el número de l’oficina de Tim ­Berners-Lee, el creador del World Wide Web, que mai no era al despatx. Ara Robert Cailliau, creador amb Berners-Lee de l’estructura d’hipertext que va portar al naixement dels webs, ha desvetllat que no és res de tot això, però la llegenda és més bonica! Com la creativitat d’algunes pàgines d’error, tal com demostra aquest exemple de pàgina 404 de Pixar. I aquí teniu algunes més!

El proper 29 de desembre arriba la 4a temporada de Black Mirror, una de les nostres sèries preferides que ens fascina i aterra a parts iguals. Aquesta temporada, amb Netflix, la sèrie tindrà 6 capítols com la tercera que seran accessibles alhora. Podeu veure el trailer de la temporada, i també els trailers de cada un dels sis capítols. El primer, Arkangel, està dirigit per Jodie Foster.

Un estudi de la Universitat de Minnesota demostra que els nens de 4 a 6 anys es concentren més i acaben més aviat les seves tasques si estan disfressats de Batman. Bé, és una mica més complex, però no gaire. Senzillamen els van fer posar en el paper d’algun dels seus personatges preferits i fer-los pensar què faria aquest personatge, si continuaria la tasca avorrida que han de fer o aniria a jugar. Aquí teniu una mica d’explicació de com va anar.

Potser havíeu sentit a dir que la Coca Cola va començar com un xarop medicinal. Però sabíeu que el primer producte de Toyota era aquesta màquina de cosir que veieu a la foto? Que els primers Lamborghini eren uns tractorets gens aerodinàmics? Que les primeres joguines Lego eren de fusta? Aquí teniu una sèrie de fotos dels primers productes de companyies avui famoses per altres creacions. No hi és Samsung, que va començar, ups, fabricant fideus!

Marisol López

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.