Estem acostumats a llegir sobre motor, a veure les curses de Fòrmula1 i inferir quines seran les novetats que arribaran als nostres cotxes a partir de la tecnologia que s’implementa als bòlids. A escoltar els noms de marques de vehicles com a patrocinadores de curses de 24hores.

Però les marques de cotxes, potser espantades per l’arribada dels nous cotxes sense conductor i les noves bateries Tesla, han optat per innovar i ser notícia per altres motius. Aquí us presentem dos exemples interessants.

Chevrolet, la clàssica marca americana protagonista de més de 100 cançons al llarg de la seva història, ha enviat el seu primer comunicat fent servir només emojis. Ets capaç de desxifrar-ho?

OK, ho explicarem. La marca de Detroit presenta el Chevy Cruze i explica les seves principals característiques. Si encara no ho veus clar no pateixis: aquí tens la nota de premsa en anglès.

D’altra banda, la britànica Jaguar també s’ha posat en temes de comunicació innovadora, però aquesta vegada lligat a un esdeveniment esportiu.

Jaguar ha posat en marxa un sistema per mesurar els nivells d’excitació dels espectadors dels partits de Wimbledon, el torneig anglès de tennis que tot just ha acabat. Per això van fer servir wearables biomètrics (amb un monitor de freqüència cardíaca i un xip GPS), sensors atmosfèrics i dades sociomètriques recollides a través de les xarxes socials.

Aquests sistemes han permès detectar i mesurar el nivell d’excitació de l’usuari juntament amb la seva ubicació durant i després dels partits. Sensors atmosfèrics estàtics s’han col·locat al voltant de l’All England Club per controlar els nivells de soroll i els moviments de la multitud. Aquestes dades s’han creuat amb les dades recollides pels dispositius i les dades preses de les xarxes socials.

Marisol López

Descobriu-ne més des de Cultura Digital

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint